Iwona Sitkowska - zdjęcie

Iwona Sitkowska

8,7 / 10

67 oddanych głosów

Data urodzenia:
11-05-1983 (37 lat)

Aktorka filmowa i teatralna.

Pochodzi z Lubartowa. Jest absolwentką (2006) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej z Krakowa. Od ukończenia PWST związana jest z krakowskim Teatrem Ludowym.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Pół żartem, pół sercem

Komedia

Ta inteligentna komedia, jak sam tytuł sugeruje, inspirowana jest kinowym przebojem lat 50. ubiegłego wieku, „Pół żartem, pół serio” Billy`ego Willdera " z Marilyn Monroe, Jackiem Lemmonem i Tonym Curtisem. Podobnie jak w filmie, bohaterami są dwaj bezrobotni artyści. W tym przypadku - aktorzy.

Chałturzą na prowincji, prezentując z miernym skutkiem "skrócone wersje" szekspirowskich dramatów. Jednak kiedy bieda zagląda im w oczy, postanawiają wykorzystać swoje aktorskie umiejętności w życiu. Dowiadują się bowiem, że leciwa milionerka chce przekazać w spadku fortunę swoim zaginionym siostrzenicom, które ostatni raz widziała, kiedy były małymi dziewczynkami.

Dla aktorów brzmi to jak intratne wyzwanie. Prosty plan zaczyna się jednak komplikować. Na horyzoncie pojawią się kobiety, wobec których mężczyźnie trudno pozostać obojętnym, nawet jeśli właśnie ma na sobie damskie fatałaszki…

Szczegóły

Miód albo jak chciałam się bzykać z Tomaszem Schimscheinerem

Komedia

Ta komedia przeszła już „próbę ogniową” podczas czytania scenicznego i to aplauz widzów zdecydował, że postanowiliśmy zrealizować pełnowymiarowy spektakl, który wszedł do naszego repertuaru. Zapraszamy więc na absurdalną czeską komedię Tomasa Svobody „Miód albo jak chciałam się bzykać z Tomaszem Schimscheinerem”. Zaprzyjaźniony z nami czeski reżyser i dramaturg przeniósł swoją sztukę w nasze realia, Teatru Ludowego, jest zatem jeszcze śmieszniej… ale też niegłupio!
W sztuce znajdziecie Państwo zarówno instrukcję jak pozbyć się ze swojego pięknego snu niepożądanego intruza topiąc go w miodzie, przestrogę, czym może grozić uprawianie miłości ze śpiącą kobietą i życiową mądrość o tym, że jesteśmy jak jeże na zamarzniętej ziemi: jest nam zimno, więc tulimy się do siebie, ale jesteśmy jeżami, więc ranimy się kolcami…

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna! | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Ludowego: KLIKNIJ TUTAJ

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Gdy przyjdzie sen

Tragikomedia

"Gdy przyjdzie sen..." to opowieść o miłości jak mówią twórcy "źle poczętej, niepoprawnie ujawnionej i absurdalnie przerwanej". Ta miłość zdarzyła się we wsi Borówka, a to "trudna wieś" . "Wiosną zalewa ją woda, zimą śnieg zasypuje, latem gorące powietrze dusi, jesienią pięknie jest.” "... i jest tu jeden kościół, jedna świetlico-remiza, dużo błota i przystanek autobusowy skąd można pojechać za górę, do miasta. A tam w mieście wszystko jest lepsze i łatwiej się oddycha i uśmiechać się można...". W tej balladzie - moralitecie o sile marzenia, by wyrwać się do lepszego życia, lepszego świata rozpacz miesza się z pożądaniem, zawiść z miłością. A wszystko to opowiedziane jest ze sporą dawką komizmu.

Szczegóły

Hotel Westminster

Komedia

Farsa nie jest łatwym gatunkiem teatralnym, ale za to ma swoich niekwestionowanych mistrzów do których należy Ray Cooney, autor „Mayday’a”, „Kochanych pieniążków” czy „Okna na parlament”. My z jego bogatego repertuaru wybraliśmy dla Państwa „Hotel Westminster”, brawurową opowieść o hotelowo-miłosnych perypetiach przystojnego posła i wiceministra partii rządzącej, oczywiście z udziałem jego żony, kochanki oraz „zaradnego inaczej” asystenta, posłanki partii opozycyjnej i egzotycznego kelnera… w którego wcielił się Hai Bui Ngoc „NAM” - mistrz Kung Fu

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Tragedia

To arcydzieło francuskiej literatury dramatycznej i szczytowe osiągniecie komediowego geniuszu Moliera. Przedmiot godny dramatu pisarz zamknął w ramach komedii, która przez wieki nie straciła nic z aktualności. Taruffe, mistrz manipulacji, bigot-artysta w bogatym i zadufanym w sobie Orgonie znalazł wdzięczny obiekt swoich zabiegów. Kiedyś musiał żebrać, teraz dzięki swoim talentom jest rezydentem w zamożnym domu swego dobrodzieja z nadziejami na dalsze profity. Wszak na wydaniu jest posażna córka Orgona, a i zaniedbywana żona gospodarza przyciąga jego uwagę… Sam zaś Orgon zaślepiony bezkrytycznym uwielbieniem dla nowego przyjaciela ufa mu i wierzy bezgranicznie we wszystkim, obdarzając, na złość rodzinie, coraz to nowymi dowodami przywiązania.

Scena zdemaskowania hipokryzji Tartuffe’a to jedna z najświetniejszych scen w historii teatru – wyzwanie dla artystów i rozkosz dla widzów.

W jak niekonwencjonalny sposób zmierzył się z geniuszem Moliera czeski reżyser Tomas Svoboda (który na naszych scenach wyreżyserował już kilka znakomitych, także swojego autorstwa, komedii) przekonajcie się Państwo sami. Śmiech przez łzy? Tak! Ale żywiołowy i niepowstrzymany.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat

Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Tożsamość Willa

Tragikomedia

Kucharka z Kombinatu, Ronald Reagan i Lenin na jednej scenie. Niemożliwe?
A jednak! Znane z absurdalnego poczucia humoru siostry – Gabriela i Monika Muskały - w swoim najnowszym spektaklu, zabierają nas w surrealną i pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż po Nowej Hucie. Nie dziwi więc, że na placu Centralnym spotykamy dawnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, w Emausie – Agnieszkę z „Człowieka z marmuru”, a u psychologa – pomnik Lenina, który stracił pamięć. To, co przeszłe miesza się z teraźniejszością w zaskakujących i tragikomicznych wydarzeniach.

Jeśli jesteście głodni humoru, chodźcie z nami na pierogi do Stylowej, na ryby nad Zalew Nowohucki lub weźcie udział w sentymentalnym spotkaniu po latach, na którym ludzką formę przybiorą takie ikony Nowej Huty jak: Bar Centralny, Meksyk czy zliftingowany Dom Młodego Robotnika.

Szczegóły

Kotka na gorącym blaszanym dachu

Dramat

W co może zamienić się uroczystość rodzinna, gdy każdy z jej uczestników zostaje sprowokowany do podjęcia ostatniej walki w życiu: o pieniądze, godność, miłość, namiętność, życie, i o prawdę w końcu. A to brutalna i bezwzględna walka, w której nikt nie zostanie oszczędzony i nikt tak naprawdę nie wygra. Dramaty Williamsa, fascynują tak bardzo, bo ciągle w nich odnajdujemy i rozpoznajemy to co dla nas najbardziej bolesne i dotkliwe.

Gwałtowne emocje, wyraziste postaci, miłość, namiętność, śmierć i samotność. Opowieść o przerwanych gestach, przekłamanych rozmowach, ulotności szczęścia, względności prawdy i bezwzględności życia.

Klasyka dramatu światowego w reżyserii jednego z najlepszych polskich aktorów.

Spektakl prezentowany jest w ramach FESTIWALU PREMIER.

Szczegóły

Kolacja dla głupca

Komedia

Zapraszamy na kolację! Atrakcją wieczoru będzie tytułowy Głupiec, niezbyt lotny księgowy z ministerstwa finansów, fantastyczny obiekt towarzyskich manipulacji i żartów. Wygodnie i dostatnio żyjące towarzystwo z wyższych sfer Paryża zabawia się regularnie organizując co wtorek kolacje, na które przyprowadzają życiowych nieudaczników. To rodzaj gry-konkursu, wygrywa ten, kto przyprowadzi największego niedojdę. Bogaty wydawca, Pierre Brochant, wydaje się mieć wygraną w kieszeni. Zaprosił niezbyt rozgarniętego księgowego, którego pasją jest budowanie makiet z zapałek. Niestety, tuż przed wyjściem na kolację Pierre ulega kontuzji, która nie pozwala mu wyjść z domu. I tak obaj panowie – mądrala i jego głupiec – zostają uwięzieni w mieszkaniu Pierre’a, przez które przetoczy się upiorny wir nieprzewidywalnych wydarzeń. Ich niezamierzonym kreatorem stanie się szczery, serdeczny i uczynny księgowy… To jedna z najlepszych komedii na świecie!

W trosce o Wasze zdrowie przygotowaliśmy ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU w obiektach Teatru Ludowego, obejmujące szczegółowe procedury funkcjonowania, takie jak:
• powszechna dostępność środków dezynfekcyjnych w obiekcie Teatru – przy wejściu do obiektu, kasach, szatni, kawiarni oraz w toaletach. Do utrzymania czystości i higieny w obiekcie używamy wyłącznie profesjonalnych urządzeń i środków chemicznych, które zapewniają odpowiednią dezynfekcję;
• zachowanie najwyższego poziomu czystości w obiekcie, w tym regularna i częsta dezynfekcja wszystkich części wspólnych, wszystkich powierzchni używanych przez widzów, w tym przestrzeni w obrębie kawiarni teatralnej i foyer, szatni i toalet;
• wyposażenie pracowników Teatru oraz bileterów w odpowiednie środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, środki do dezynfekcji rąk);
• obniżenie maksymalnej ilości widzów, którą przyjmujemy w obiekcie i udostępnienie widzom nie więcej niż połowy liczby miejsc,
• kontrola zajmowania miejsc na widowni w celu zachowania bezpiecznych odległości (rzędy powinny być zajmowane naprzemiennie, z zachowaniem jednego wolnego miejsca między widzami);
• wietrzenie i wentylowanie obiektów zamkniętych przed, w trakcie i po każdym wydarzeniu artystycznym;
• wyznaczenie określonych tras poruszania się po obiekcie i specjalnych ciągów komunikacyjnych;
• kontrolowanie przepływu publiczności przez obsługę widowni, w szczególności ustawianie kolejek z zachowaniem dystansu 2 metrów;
• wyznaczenie dodatkowych stref wyjścia z obiektu;
• bezpieczne warunki sprzedaży i rezerwacji biletów m.in. wyposażenie pracowników kas w maseczki, rękawiczki i płyn dezynfekujący.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i minimalizowania ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wprowadzone zostały następujące zasady obowiązujące osoby przebywające w obiektach Teatru Ludowego, w związku z udziałem w przedstawieniach teatralnych.
Osoby chcące skorzystać z wydarzeń artystycznych organizowanych przez Teatr zobowiązane są do :
Złożenia rekomendowanego prze MKiDN oświadczenia o stanie zdrowia. Oświadczenie jest dostępne ew kasach biletowych teatru. Złożenie oświadczenia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie danych osobowych do GIS w uzasadnionej sytuacji epidemiologicznej.
Osoby przebywające w Teatrze Ludowym zobowiązane są do:
• dokonania dezynfekcji rąk po wejściu do budynku;
• przestrzegania zasad bezpiecznego dystansu przestrzennego tj. do zachowania bezpiecznej odległości min. 2 metrów pomiędzy sobą;
• posiadania i właściwego używania środków ochrony pozwalających na zakrycie ust i nosa;
• przebywania we wszystkich przestrzeniach Teatru w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych;
• poddania się rygorowi sanitarnemu, polegającemu na tym, że w toaletach jednocześnie może przebywać nie więcej niż 3 osoby;
• zajmowania miejsc siedzących naprzemiennie - co drugie siedzenie. Obowiązek zachowania jednego wolnego miejsca między widzami nie dotyczy widza, który:
- uczestniczy w wydarzeniu z dzieckiem do ukończenia 13. roku życia,
- jest osobą z orzeczeniem o niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osobą, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie.
W celu realizacji powyższych obowiązków umożliwia się dokonanie zakupu maseczek ochronnych i rękawiczek ochronnych w obiekcie – w kasie Teatru.
Pracownicy obsługi widowni i bileterzy zobowiązani są do egzekwowania od osób wchodzących do obiektu Teatru obowiązku dezynfekowania rąk i przebywania w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych, oraz ich właściwego używania. W przypadku zaistnienia powodów skutkujących zwolnieniem z obowiązku zakrycia ust i nosa na podstawie § 18 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia rady ministrów z dnia 29 maja 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii – osoba korzystająca ze zwolnienia proszona będzie o złożenie pisemnego oświadczenia w tym zakresie (wzór oświadczenia zawierający klauzule dot. ochrony danych osobowych, stanowi załącznik do regulaminu sprzedaży [kliknij w celu pobrania]), oświadczenie dostępne jest online oraz w kasie Teatru.
Zastrzeżona została możliwość zobowiązania do niezwłocznego opuszczenia obiektu Teatru osoby wykazujące objawy chorobowe (m.in. uporczywy kaszel, trudności w oddychaniu, wysoka temperatura) oraz osoby, które nie przestrzegają zasad bezpiecznego pobytu w Teatrze.

Drodzy Widzowie, otwarcie Teatru nie zwalnia nas z odpowiedzialności – dbajmy o siebie i innych.
Uczestnictwo w wydarzeniu artystycznym jest równoznaczne z akceptacją ww. zasad stanowiących regulamin „Bezpieczny pobyt w obiektach Teatru”, którego zapisów uczestnik wydarzenia jest zobowiązany przestrzegać.

Szczegóły