Iwona Kucharzak-Dziuda - zdjęcie

Iwona Kucharzak-Dziuda

8,7 / 10

63 oddanych głosów

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Więcej informacji o aktorce: KLIKNIJ TUTAJ.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Mayday

Komedia

Jedna z najlepszych na świecie komedii. Historia londyńskiego taksówkarza bigamisty, któremu przez lata udaje się bezkolizyjnie lawirować między dwiema kochającymi go żonami. Na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw, wywołując lawinę komplikacji. Bohater miota się, usiłując ukryć podwójne życie przed małżonkami, mediami i policją. Znakomity komizm sytuacji fabularnych i języka sprawia, że Mayday od ponad 28 lat rozśmiesza do łez wrocławską publiczność.

Szczegóły

Białe małżeństwo

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


Jedna z bardziej kontrowersyjnych sztuk Tadeusza Różewicza i choć napisana w ubiegłym stuleciu, wraz z emancypacją kolejnych pokoleń wciąż zyskuje na aktualności. W realizacji Martyny Łyko spektakl przyjmuje wyraźnie kobiece spojrzenie, bo w obsadzie znalazły się wyłącznie kobiety, aktorki oglądamy również w rolach męskich. Narrację w spektaklu prowadzą dorastające Bianka i Paulina. Dziewczyny poznają świat swoich emocji, próbują odnaleźć własną tożsamość i zrozumieć budzącą się w nich seksualność.

Oczami dojrzewających kobiet obserwujemy rodzinny dom, a w nim: relacje władzy, ukute układy, zależności i konwenanse, a przede wszystkim ludzi zamkniętych w genderowo uwarunkowanych nakazach społecznych. Postawy te budzą niepokój i niezrozumienie młodych w kontekście namiętności i pragnień, które nierozumiane lub ukryte miotają ich bliskimi. Spektakl odszyfrowuje Różewiczowską inspirację życiorysami polskich emancypantek na drodze do równości, a w intencji realizatorów również narodzin i kształtowania się podmiotowości w każdej i w każdym z nas.

Premierą przedstawienia Martyny Łyko Teatr Polski we Wrocławiu otworzył Rok Różewiczowski, czyli cykl wydarzeń w setną rocznicę urodzin Tadeusza Różewicza.

Szczegóły

Ożenić się nie mogę

Komedia

"Należą oni bowiem do rzędu tych osób, co więcej czczą pozór niż istotę rzeczy. Opinia świata u nich wszystkim. Byle tej nie naruszyć, wszystko wolno."
Aleksander Fredro

Po raz pierwszy we Wrocławiu mało znana, ale bardzo zabawna komedia Aleksandra Fredry, pochodząca z późnego okresu twórczości autora Zemsty. Pozornie rzecz dotyczy perypetii uczuciowych głównych bohaterów, to jednak tylko pretekst, by opowiedzieć o dzisiejszym świecie celebrytów i uganiających się za nimi dziennikarzy. Lans na ściankach, plotkarskie magazyny, gwiazdy, skandale, szantaże – na tym tle poznamy przedziwną siatkę intryg, w które wplątani są pan Gdański, jego żona Hermenegilda oraz kilka innych postaci. Kto jest sobą, a kto posługuje się fałszywą tożsamością? Kto usiłuje wymusić korzyści osobiste w zamian za pakiet kompromitujących listów? Kto wreszcie ożenić się nie może i dlaczego?

------------------------------------

Szanowni Państwo!

Zakup biletów na wydarzenia Teatru Polskiego we Wrocławiu jest równoznaczny z akceptacją Regulaminu sprzedaży biletów oraz uczestnictwa Widzów w wydarzeniach Teatru Polskiego we Wrocławiu, prezentowanych w trakcie epidemii SARS–CoV–2 (COVID-19) w Polsce, dostępnego na stronie: KLIKNIJ TUTAJ.

Po przybyciu do Teatru będą Państwo proszeni o wypełnienie wymaganego oświadczenia o stanie zdrowia. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 71 316 07 75 (77) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-14:00 lub wysłanie wiadomości na adres e-mail: marketing@teatrpolski.wroc.pl.

Z poważaniem

Dział Marketingu Teatru Polskiego we Wrocławiu

Szczegóły

Kordian, czyli panoptikum strachów polskich

Dramat

Nasz Kordian to buntownik, zapaleniec, marzyciel. Walczy ze swoją niemocą, panicznie poszukuje sensu i celu życia. Przechodzi różne kręgi swojego „piekła”, aby oczyścić się ze złych emocji i nabrać sił do duchowej przemiany. Kordian to człowiek ziemi i nieba zarazem, idealista i poeta, naprawiacz zagubionych idei i zwichrowanej historii.
Budzimy się przy nim odmienieni. Rozpoznajemy w jego osobowości nasze pragnienia i myśli, które kiedyś były naszą własnością, a teraz rozpłynęły się gdzieś, zawieruszyły. W losie Kordiana wszystko mamy zapisane: naszą miłość i naszą wiarę, tęsknotę i wyobraźnię, rozdarcie i niespełnienie, wolę czynu i akty zwątpienia.
W spektaklu mamy dwie postacie Kordiana: Starego i Młodego. Obaj dopełniają się, chcąc być cząstkami jednego życia. Obaj podejmują szaloną wędrówkę do kresu swojej świadomości, aby oczyścić się ze swoich utajonych lęków, strachów i złych przeczuć.

Szczegóły

Urodziny Marszałka

Dramat

Jest 5 grudnia 1919 roku. Naczelnik świeżo wskrzeszonego państwa polskiego kończy właśnie pięćdziesiąt dwa lata. W odwiedziny do Józefa Piłsudskiego zjeżdżają się wyjątkowe osobistości. Obok ulubionej najstarszej siostry naczelnika Zofii Kadenacowej jest przyszła jego żona Aleksandra, obecny adiutant książę Stanisław Wilhelm Radziwiłł herbu Trąby, adiutant dawniejszy, a już niebawem słynny pierwszy ułan II Rzeczypospolitej Bolesław Wieniawa-Długoszowski; jeden z najbliższych współpracowników Piłsudskiego, a w przyszłości wielki, choć z tragicznym życiorysem polityk Walery Sławek, a wreszcie dwóch dzielnych żołnierzy i weteranów wielu walk – generał Bolesław Roja i pułkownik Leon Berbecki. Obecność tak nietuzinkowych postaci zapewni sztampowej czynności krojenia urodzinowego tortu absolutnie wyjątkową oprawę. Tym bardziej że w Polsce wciąż trwa burzliwy i niezmiernie ważny moment dziejowy. Upływa rok od odzyskania niepodległości. Obok żywej polityki w granicach i poza nimi na froncie wschodnim wciąż trwają walki. Także przy stole stoczy się zażarta dyskusja nad obecnym i przyszłym kształtem naszej ojczyzny. Zdrowie Naczelnika!

Szczegóły

ACID SNOW [BĘDZIE JESZCZE ZIMNIEJ]

Dramat

Kontrowersyjny norweski reżyser Rolf Alme prezentuje autorską wersję jednego z filarów dziedzictwa kulturowego Północy – Domu lalki Henrika Ibsena. Spektakl przygotowany został z myślą o polskich realiach i polskich widzach, a treść ma prowokować i zaskakiwać. Adaptacja, ekscytująca niczym dobrze napisany kryminał, balansuje między oryginalnym przekazem Ibsena a ironią i absurdalnym humorem sytuacyjnym, zawsze jednak niosąc ze sobą myśli, obrazy i wypowiedzi o charakterze społeczno-politycznym.

Szczegóły

Mirandolina

Tragikomedia

Piękna i pożądana. Niezależna i nieokiełznana.
Taka jest Mirandolina.

Mężczyźni zabiegają o jej względy i chcą ją schwytać w misternie konstruowane pułapki. Nie mają najmniejszych skrupułów i posuwają się do kłamstwa, a nawet oszustwa.

Czy mówimy o kobiecie, czy o przedstawieniu na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego? Przede wszystkim o kobiecie i magnetycznej Aldonie Struzik w roli Mirandoliny. Mówimy jednocześnie o spektaklu, który śmieszy i bawi, ale po chwili skłania nas do namysłu. Do refleksji skłaniają przede wszystkim postacie męskie w świetnej interpretacji Cezarego Morawskiego, Marcina Rogozińskiego czy Cezarego Łukaszewicza. Zastanawiamy się nad światem, w którym żyjemy, ale też myślimy o sobie. I wtedy zadajemy pytanie: Czego nam trzeba do szczęścia???

Szczegóły