Irena Melcer - zdjęcie

Irena Melcer

5,1 / 10

7 oddanych głosów

Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. Współpracowała m.in. z Agatą Duda-Gracz, Anną Smolar, Krystyną Jandą, Michałem Walczakiem. Występowała również w filmach: „Powidoki” w reż. Andrzeja Wajdy, „Wszystko gra” w reż. Agnieszki Glińskiej, „Kamienie na szaniec” w reż. Roberta Glińskiego czy „Serce, serduszko” w reż. Jana Jakuba Kolskiego. Laureatka Grand Prix oraz Nagrody Dziennikarzy na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2014) i Drugiej Nagrody oraz Nagrody Publiczności na 22. „Rock & Chanson Festival” w Kolonii.

role

Spektakle z udziałem tego aktora:

Cwaniary

Tragikomedia

Cwaniary to opowieść o kobiecym gangu i losach tworzących go czterech kobiet z różnych środowisk. Brawurowa historia o sprawiedliwości i zemście, karze i winie.

Adaptacja Marty Konarzewskiej i Agnieszki Glińskiej korzysta z postaci i elementów fabuły głośnej łotrzykowskiej powieści Sylwii Chutnik, ale jednocześnie wpisuje tę historię w pejzaż dzisiejszej Warszawy. Zapraszamy na wciągającą, chuligańską, kobiecą opowiastkę o życiu i śmierci, dopełnioną balladami podwórkowymi w aranżacjach Jana Młynarskiego.

Szczegóły

Śpiewak jazzbandu

Musical

„Śpiewak jazzbandu” światowa prapremiera musicalu z librettem i w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, na podstawie sztuki Samsona Raphaelsona, z muzyką Mariusza Obijalskiego odbędzie się w warszawskim Teatrze Żydowskim już 14 czerwca.

„Śpiewak jazzbandu” w reż. Alana Croslanda z 1927 roku jest właściwie ikoną, bo to pierwszy film dźwiękowy w historii kina. Według Amerykańskiego Instytutu Filmowego jest jednym ze stu najlepszych amerykańskich filmów wszechczasów, laureatem honorowego Oscara. Główną rolę, Jakiego Rabinowitza, młodego muzyka jazzowego próbującego wymknąć się rygorom religijnego żydowskiego domu i kantoralnej przyszłości, zagrał Al Jolson. W domu kantora Rabinowitza muzyka rozrywkowa, jazz to niewyobrażalne sprzeniewierzenie się tradycji, właściwie zerwanie z korzeniami.
Jakie próbuje walczyć o swoje prawo do realizacji marzeń, co skazane jest na klęskę. Musi opuścić dom. Postanawia za wszelką cenę zrealizować swój plan. Przemalowany na czarno, zaczyna karierę „śpiewaka jazzbandu”. Znakomita i barwna adaptacja Wojciecha Kościelniaka pokazuje obie rzeczywistości: show-biznesu i synagogi, jazzowej wolności i kantoralnych uniesień, dowodząc, że w obu możliwe jest głębokie przeżycie, bliskie oczyszczenia.

Szczegóły