Hubert Stolarski - zdjęcie

Hubert Stolarski

Jest absolwentem Poznańskiej Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w klasie prof. Ryszarda Karczykowskiego. Już na drugim roku studiów został zaproszony do gościnnej współpracy z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie miał okazję brać udział w kilku produkcjach min. „Ernani” – G.Verdiego (2009), „Mały Kominiarczyk” – B. Brittena (2010), „Hamlet” – A. Thomas (2012) pod kierownictwem muzycznym maestro Tadeusza Kozłowskiego.

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych min. przez Ingrid Kremling, Izabellę Kłosińską, Francisco Araize, Urszulę Kryger, Adama Kruszewskiego, Dalea Fundlinga, Andrzeja Dobbera oraz Kaludiego Kaludova.

W roku 2012 debiutował partią Tamina z „Czarodziejskiego Fletu” W.A. Mozarta oraz został zaproszony do udziału w nowej produkcji „Halki” S. Moniuszki w Operze Narodowej w Warszawie. W kwietniu tego samego roku zdobył również III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie „Iuventus Canti” na Słowacji, w listopadzie wraz z Sinfonią Iuventus dokonał prapremierowego nagrania opery „Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego dla wydawnictwa DUX.

W roku 2013 debiutował partią Acisa w „Acis and Galatea” G.F. Haenda podczas XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego pod dyrekcją Przemysława Neumanna oraz partią Alfreda z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

W sezonie 2013/2014 miały miejsce kolejne dwa debiuty, pierwszy w tytułowej roli w operetce „Orfeusz w Piekle” J. Offenbacha, drugi w „Wesołej Wdówce” F. Lehara w partii Kamila de Rossilion. Współpracował min. z takimi dyrygentami jak: Tadeusz Kozłowski, Jose Maria Florencio, Tadeusz Wojciechowski, Mieczysław Nowakowski, Agnieszka Nagórka, Marc Minkowski, Łukasz Borowicz, Paweł Przytocki, Jerzy Swoboda, Marek Moś, Warcisław Kunc, Adam Klocek, Jacek Rogala, Marcin Sompoliński i Aurelio Canonici.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Orfeusz w piekle

Operetka

Nazwisko Jacques’a Offenbacha kojarzy nam się nieodłącznie z najsłynniejszym bodaj w dziejach kankanem z operetki Orfeusz w piekle.

Jako że inwencja melodyczna kompozytora szła w parze z błyskotliwym dowcipem, utwór ten jest nie tylko pysznym żartem osnutym wokół historii mitycznego Orfeusza, ratującego ukochaną z piekieł, ale przede wszystkim pikantną satyrą obyczajową. Jak na jej kanwie rozbawić współczesnego widza – wie najlepiej reżyser Artur Hofman, któremu powierzono najnowszą realizację operetki Offenbacha. Troska o warstwę muzyczną spektaklu spoczywa w rękach maestro Marka Mosia – pracującego po raz pierwszy w Poznaniu. Najnowsza realizacja Teatru Muzycznego nie wymaga chyba lepszej rekomendacji.

Szczegóły

Zemsta Nietoperza

Operetka

Johan Strauss napisał muzykę do libretta Karla Haffnera i Richarda Genée w rekordowym tempie sześciu tygodni. Libretto Zemsty okraszone jest pikantnymi sytuacjami i dialogami, co było przyczynkiem do tak zawrotnego tempa pracy kompozytora.

Otóż, niejaki Gabriel von Eisenstein wracając pewnej upojnej nocy w kostiumie motylka, zostawił w parku, pod drzewem, pijanego przyjaciela Falkego, w stroju nietoperza. Ten obudziwszy się, musiał w przebraniu przeparadować przez całe miasto, obmyślając plan zemsty na Gabrielu... Muzyka Straussa przepojona jest rytmem tanecznym. Instrumentacja jasna, dowcipna, pomysłowa. Zemsta nietoperza trafia w gusta nawet najwybredniejszych odbiorców.

Szczegóły