Hanna Konarowska - zdjęcie

Hanna Konarowska

9,1 / 10

174 oddanych głosów

Aktorka telewizja i teatralna. Absolwentka Antropologii Kultury na Uniwersytecie Warszawskim oraz Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Jorku. Jej debiutem teatralnym była rola Iriny w „Trzech siostrach Czechowa”, spektaklu Natashy Parry, Krystyny Zachwatowicz i Krystyny Jandy w Teatrze Polonia w Warszawie. Współpracowała z miedzy innymi Teatrem Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie. W Teatrze IMKA wystąpiła w spektaklu „Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits” W reżyserii Krzysztofa Materny.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Kontrabanda

Komedia

Jest rok 1932 – czasy Wielkiego Kryzysu i prohibicji. Przenosimy się w okolice Wodospadu Niagara po kanadyjskiej stronie granicy. Miła i niewielka restauracja otwarta za wszystkie oszczędności przez Irvinga Bubbalowe’a i jego córkę Honey za kilka godzin uroczyście rozpocznie swoją działalność. Główną atrakcją restauracji ma być światowej sławy śpiewak operowy i jednocześnie znakomity kucharz przybyły wprost z Francji – Francois LaPlouffe. Za parę godzin najznamienitsi goście z okolicy przybędą na uroczyste otwarcie restauracji, a mistrz La Plouffe osiągnie wysokie „C” w kulinariach i śpiewie.

Brzmi dobrze? No cóż, nic bardziej mylnego…

Zanim zdąży się rozgrzać piec w restauracji, zjawi się tam bezrobotny kucharz podający się za kogoś innego, policjant Kanadyjskiej Policji Konnej podający się za siebie, inspektorka Departamentu Imigracji „podająca” siebie w ramiona policjanta, kierowca ciężarówki podający wyłącznie skrzynki z towarem i sam szef mafii z Chicago wraz z grupą ponurych gangsterów, którzy niczego nie podają zaś wszystko chcą zabrać… I oczywiście właściciel restauracji wraz z córką, którzy będą musieli podać gościom powód tej całej gastronomicznej katastrofy.

Kontrabanda, to uroczo zagmatwana i zabójczo śmieszna farsa, która uruchamia cały teatralny zasób stylów i konwencji, łącząc w szalonym tyglu żarty słowne z dowcipami sytuacyjnymi i komedią pomyłek. Do tego jak zwykle w Teatrze Komedia – znakomita gwiazdorska obsada, niezwykle efektowna dekoracja i przebojowa inscenizacja. Zabawa i śmiech w najczystszej postaci!

Szczegóły

ADHD i inne cudowne zjawiska - wykład nieprzewidywalny

Komedia

ADHD i inne cudowne zjawiska – wykład nieprzewidywalny to artystyczne spojrzenie na tzw. Deficyt Uwagi. Joanna Szczepkowska oprócz aktorstwa i literatury zajmuje się problem ADHD u dorosłych: To zjawisko jednocześnie zabawne, dramatyczne, inspirujące i destrukcyjne, a przede wszystkim malownicze, dlatego scena jest dobrym miejscem na próbę zrozumienia tego zespołu. Chciałam uświadomić ludziom, że istnieje zjawisko, które daje klucz do zrozumienia wielu mechanizmów naszych zachowań. To tym istotniejsze, że lekarze nadal są na ogół sceptyczni wobec ADHD osób dorosłych. Dlatego bardzo zależało mi na wiarygodności tego tekstu. W jednej recenzji ze spektaklu znalazłam określenie, że to improwizacja, happening. Nic bardziej błędnego – tekst jest na scenie mówiony, co do litery, a stworzenie wrażenia improwizacji jest wyzwaniem artystycznym spektaklu.

Szczegóły

DEADLINE

Dramat

Po latach zarzynania się w korporacjach mają już dość. Liczą na to, że seminarium medytacyjne w oddalonym ośrodku, pomoże im odzyskać równowagę i spokój. Gwarancją sukcesu ma być osoba prowadzącego - legendarny guru naprostował już niejedną skrzywioną korpoduszę. Pati, Daria i Ewa mają za sobą imponującą drogę w korporacyjnej karierze. Drogę usłaną różami. Trupami rywalek i rywali. Kiedy wydaje się, że połączy je przyjaźń...
Sekret, który powinien pozostać sekretem.
Wina, o której nie powinno się zapomnieć.
Kara, która musi nastąpić.


występują: Monika Babula, Hanna Konarowska, Agnieszka Przepiórska
głos guru: Wojciech Mann

Szczegóły

Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits

Komedia

Na podstawie twórczości Henryka Sienkiewicza.

Każdy, kto chciałby wybrać się na spektakl HENRYK SIENKIEWICZ. GREATEST HITS, musi zadać sobie następujące pytania: czy to możliwie, żeby Kmicic pokochał Nel? Czy prawdą jest, że Staś spotkał Latarnika? Czy Oleńka zabawi się z Kmicicową kompanią? Kto wygra pod Grunwaldem? Jaką metodą oślepiony został Jurand?

Na te pytania nie ma prostych odpowiedzi. Wyjaśnić to może tylko Henryk Sienkiewicz, który zstąpi z nieba, aby pokrzepić serca Polaków. Bądźcie tego świadkami...

HENRYK SIENKIEWICZ. GREATEST HITS to zabawa z przesłaniem, w formie kabaretu literackiego, inspirowana gagami Mela Brooksa i Monty Pythona.

Szczegóły

TEATROTEKA LIVE. Gardenia

Dramat

3 i 4 marca w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbędą się pokazy „na żywo” spektaklu „Gardenia”, który powstał w ramach cyklu ekranizacji młodej polskiej dramaturgii – Teatroteka WFDiF. To pierwsza próba przeniesienia na deski teatru – nagrodzonej na festiwalu TEATROTEKA FEST 2018 – opowieści, zrealizowanej w formie teatru telewizji. W rolach głównych: Aneta Todorczuk-Perchuć, Agnieszka Przepiórska, Magdalena Górska i Hanna Konarowska.

Ekranizacja „Gardenii” w ramach cyklu Teatroteka WFDiF, otrzymała honorowe wyróżnienie Jury festiwalu TEATROTEKA FEST 2018. Jurorzy docenili spektakl za „prostotę środków artystycznych i harmonijną pracę całego zespołu”.

„Gardenia” to historia rodziny opowiedziana przez cztery kobiety w różnym wieku – prababcię (w tej roli Aneta Todorczuk-Perchuć), babcię (Agnieszka Przepiórska), matkę (Magdalena Górska) i córkę (Hanna Konarowska) – które oprócz więzów krwi łączy coś jeszcze: alkoholowy nałóg. Temat przekazywanych w sztafecie pokoleń uzależnień posłużył autorce Elżbiecie Chowaniec (która w spektaklu występuje jako jedna z postaci dramatu) i reżyserowi Wojciechowi Urbańskiemu do stworzenia obrazu społeczeństwa od lat trzydziestych do dnia dzisiejszego. To sztuka nie tylko o społecznej pladze alkoholizmu. To okrutne w swym realizmie zaprzeczenie romantycznej wizji kobiety, jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości.

– Szalenie istotne w tym tekście jest dla mnie to, że nie jest to tekst o traumie, ale o wyjściu z niej. O tym, że przechodząc przez piekło, robimy to tylko w tym celu, żeby z niego wyjść, żeby pokazać jedną z dróg wyjścia, że chcemy dać sobie i innym szansę na coś lepszego, na co każdy z nas zasługuje – wskazuje reżyser Wojciech Urbański.

Szczegóły

Trzecia młodość Bociana

Komedia

Emilian Kamiński w potrójnej roli – dramaturga, reżysera i tytułowego bohatera! Autorskie przedstawienie dyrektora Teatru Kamienica to przezabawna, muzyczna i pełna anegdot opowieść o tym, że w życiu wiek nie gra roli.

Jan Bocian (Emilian Kamiński), muzykant i niezrównany uwodziciel, po śmierci drugiej żony kończy z wygodnym, ale nieco nudnym życiem w Królowym Moście i rusza na podbój Warszawy. Chce nadgonić stracony czas i poużywać życia u boku pięknych kobiet. Tym bardziej, że niedawno zmarła żona zgromadziła całkiem pokaźny majątek. Co na to syn (Tomasz Ciachorowski/Wojciech Solarz) i synowa (Hanna Konarowska/Marta Sroka), którym przyszło gościć rozrywkowego emeryta? Co zrobią, gdy na włosku zawiśnie ich szczęście rodzinne i kariera młodego Bociana w branży reklamowej? Czy prawdą okaże się przysłowie, że z rodziną to najlepiej na zdjęciu? A może nabierze zupełnie nowego znaczenia?
W spektaklu wykorzystany jest utwór "Lot Trzmiela" zespołu Mr. Pollack.
SPEKTAKL WYŁĄCZNIE DLA WIDZÓW DOROSŁYCH

Szczegóły

Odjezdy vlaků (czyli Rozkłady jazdy)

Komedia

Czeski humor i angielska farsa, czyli teatralne spotkanie Petra Zelenki i Michaela Frayna. Brawurowy duet aktorski – Hanna Konarowska i Sebastian Cybulski – w spektaklu o życiu, o związkach i miłości.

Dajcie się wkręcić w czesko-brytyjski teatralny prank! Czy doczekamy się przyjścia trzeciego aktora w sztuce przewidzianej na siedem osób? Czy trzeci z nich zdoła dojechać na Zbawixa na czas? Czy ktoś włączy z powrotem prąd? Czy Klub Komediowy zalega z rachunkami? Czy można zamówić duże latte na sojowym? I jeżeli nie połapiesz się od razu o co kaman, to nie przejmuj się – przed wejściem będą ołówki i kartki do notowania tej całej plątaniny fabuł i emocji autorstwa niepowtarzalnego Petra Zelenki. „Odjezdy vlaku” to teatr konfuzji; gdzie teatr w teatrze jest niezłym teatrem, aktorzy to autorzy, animatorzy, a trochę amatorzy, a sztuka przez wielkie SZ miesza się z twórczością przez wielkie TFU. I w tym całym chaosie jest jedna prosta zasada: nie przenośmy swoich problemów osobistych na scenę.

„Zelenka niezwykle trafnie zderza świat marzeń, ideałów z pospolitością, która skrzeczy. Tekst jest okazją do błyskotliwych ról. W spektaklu wyreżyserowanym przez Adama Biernackiego brawurową rolę zagrała Hanna Konarowska, a towarzyszy jej Sebastian Cybulski. [...] zachwyca nie tylko wspaniałym warsztatem, ale też całą gamą aktorskich pomysłów. Jest w jej postaciach wdzięk, siła, uroda, ale też nieśmiałość i niepewność. Konarowska i Cybulski z pełnym oddaniem prezentują świat, który jest fascynujący, a równocześnie może być przestrogą” – JAN BOŃCZA-SZABŁOWSKI /RZECZPOSPOLITA/

Partnerami spektaklu są:

Wydawnictwo "Wielka Litera"
Fundacja Wyspa Kultury
Szkoła Aktorska Haliny i Jana Machulskich
Risk. Made in Warsw

Patronem medialnym spektaklu jest radio MUZO.FM
Patronem honorowym spektaklu jest Ambasada Republiki Czeskiej

Szczegóły

Fabularny przewodnik po spędzaniu wolnego popołudnia

Komedia

Bohaterowie siódmego odcinka scenicznego wydawnictwa Klubu Komediowego zmierzą się z sytuacją graniczną w miejscu pracy – niespodziewanym czasem wolnym. Ten z pozoru aż puchnie od niezmierzonego potencjału możliwości! A co, jeśli to tylko opuchlizna, którą lepiej szybko rozmasować, bo czas to pieniądz? A w tej walucie lepiej się nie zadłużać! Spektakl w formie serii zagadkowych spotkań szuka odpowiedzi na najważniejsze pytanie współczesności: „co by tu porobić?”. Autorzy wśród potencjalnych rozwiązań sugerują: sarmackie gry planszowe, streaming, uprawę roślin oraz podróże do wnętrza siebie.

Szczegóły