Grzegorz Gzyl - zdjęcie

Grzegorz Gzyl

7,0 / 10

2 oddane głosy

Wiek: 57 lat

Polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Rozpoczął swą drogę do aktorstwa w liceum ogólnokształcącym w Busku-Zdroju, w amatorskim teatrzyku Hades pod kierownictwem mgr Zdzisława Skoczylasa. Dwukrotnie zdawał do krakowskiej PWST, którą ukończył w 1987 roku dyplomowymi spektaklami: "Bal w Operze" w reżyserii Marty Stebnickiej oraz "Ferdydurke" w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. Przez kolejne siedem sezonów występował w Teatrze Muzycznym w Gdyni grając m.in. musicale "West Side Story", "Kabaret" oraz w tamtejszym Teatrze Miejskim.

Od 1994 roku jest aktorem Teatru Wybrzeże w Gdańsku, w którym debiutował tytułową rolą w "Piotrusiu Panu". Występował także w spektaklach teatru TV, takich jak: "Gody weselne", "Żołnierz królowej Madagaskaru" (sztuka), "Pasja", "Agnes". Pojawił się też w kilku filmach w rolach drugoplanowych. Od 2005 roku gra w serialu "Na Wspólnej" jako Marek Zimiński.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" w Teatrze STU jest wydarzeniem. Stanisław Wyspiański – najbardziej polski, najbardziej krakowski artysta, napisał jakże aktualną dzisiaj sztukę. Niezwykle efektowną, wymagająca aktorstwa najwyższej próby. Taki zespół zebrał Krzysztof Jasiński z myślą o jubileuszu Teatru STU. Spektaklowi towarzyszy bardzo efektowna oprawa plastyczna, wyjątkowe kostiumy, muzyka na żywo, śpiew, efekty specjalne. Zapraszamy do wspólnej wędrówki po świecie przemiany duszy polskiej. Kto wie, dokąd dotrzemy...

Teatr STU z Krakowa - "Wyzwolenie" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego. Spektakl jest II częścią Tryptyku "Wędrowanie".

Szczegóły

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie i Akropolis

Dramat

W historii teatru polskiego nie wystawiono nigdy dotąd Wesela, Wyzwolenia, Akropolis jako całościowego przedsięwzięcia. Żaden teatr nie wystawił po kolei tych trzech tytułów. Ze względu na kontaminację dramatów w jeden spektakl, zostały z nich wydobyte ich esencjalne wątki, podporządkowane tematowi nadrzędnemu: wtajemniczeniu w los polski.Czy możliwe jest przełamanie koła owego losu poprzez jednostkowe wyzwolenie i samoświadomość prowadzące ku ogólnonarodowemu przebudzeniu? Czy – jak wyobrażali to sobie Romantycy – zadaniu temu może sprostać tylko wybrana jednostka, czy może to nasz wspólny obowiązek?

Wyspiański w autorskim zestawieniu trzech tekstów wyprowadza widza z izby bronowickiej chaty, wiedzie go przez piekła i nieba prób, jakim poddają go Maski z Wyzwolenia i prowadzi na wzgórze wawelskie - centralne miejsce polskiej świadomości historycznej, które zostaje niejako nawiedzone przez wielkie mity judeochrześcijańskie. Ostatecznym tematem sztuki jest imperatyw duchowego zmartwychwstania rozumianego jako wyzwolenie z duchowej nędzy, odnowienie duszy polskiej, a zarazem zadanie stojące przed każdym z nas.

Teatr STU z Krakowa - spektakle "Wyzwolenie" i "Akropolis" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego (II i III część Tryptyku "Wędrowanie")

Szczegóły