Grzegorz Daukszewicz - zdjęcie

Grzegorz Daukszewicz

8,6 / 10

262 oddanych głosów

Data urodzenia:
21-02-1985 (35 lat)

Grzegorz Daukszewicz – urodzony w Warszawie 21 lutego 1985 roku, polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

9 grudnia 2009 roku zadebiutował na deskach teatralnych rolą Sergiusza w Sztuce bez tytułu, wystawianej na deskach Teatru Współczesnego z którym współpracuje od 2010 roku.

W 2010 roku zdobył nagrodę firmy Opus Film dla "Najbardziej Obiektywnego Aktora" na XXVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.

Spektakle teatralne: 2009: Chopin w Ameryce, 2009: Bóg mówi słowo, 2010: Sztuka bez tytułu jako Sergiusz, Opowieści Lasku Wiedeńskiego jako Zauberkönig, 2010: Pan Jowialski jako Ludmir, 2011: Gran Operita jako Władek, 2012: Hamlet jako Rozenkranc, 2012: Sąd Ostateczny jako Ferdynand, 2016: Leśmian jako on sam. Spektakle Teatru Polskiego Radia: 2016: Hamlet jako Marcellus.

Daukszewicz znany z seriali: "Prawo Agaty", "Hotel 52", "Na dobre i na złe" oraz "Barwy Szczęścia". Daukszewicz zagrał również w filmach "Przedtem, potem", "Miasto 44" oraz "Jutro cię usłyszę", „Semper Fidelis”, Volta”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Lily

Komedia

Kryminalna zabawa teatralna. Trup przemieszcza się, pojawia się i znika. Skomplikowana intryga, dająca przyjemność publiczności. I te wyraziste charaktery sceniczne! Świetnie narysowanych osiem postaci, w tym para zabawnych i niepoprawnych staruszków – inspektor ciamajda i „wiedząca wszystko sprzątaczka”, czyli znajoma inspektora z młodości „pomagająca” mu w znalezieniu zabójcy.

Reżyseruje Krystyna Janda, i to właśnie ją zobaczymy w roli tytułowej, nieznośnej Lily. Jako inspektor węszył będzie Piotr Machalica. W pozostałych rolach: Agnieszka Krukówna, Magdalena Lamparska, Magda Smalara, Mateusz Damięcki, Grzegorz Daukszewicz, Mirosław Haniszewski/Krzysztof Stelmaszyk – a wśród nich, wiadomo, morderca.

Szczegóły

Pan Jowialski

Komedia

PAN JOWIALSKI Aleksandra Fredry – jedna z najbardziej kochanych przez teatr i publiczność komedii. Obok ZEMSTY i ŚLUBÓW PANIEŃSKICH budząca też najżywsze dyskusje krytyki. Jednocześnie to utwór, stwarzający wyjątkowe szanse na wielkie kreacje aktorskie (wiele z ról w JOWIALSKIM przeszło do historii polskiego teatru) i zawsze żywą reakcję publiczności. Boy nazwał PANA JOWIALSKIEGO sfinksem naszej literatury. Dziś komedia Fredry pojawia się na scenie Teatru Polonia. Mamy szansę przejrzeć się w mądrości i humorze wielkiego komediopisarza. Skorzystajmy z niej.

Szczegóły

Hamlet

Tragedia

„Hamlet”, najbardziej zagadkowa z tragedii Szekspira, wg Eliota - literacki odpowiednik Mony Lisy, daje pole do wielu, często rozbieżnych, interpretacji.

Przez 400 lat realizacje sceniczne „Hamleta” modelowano na obraz i podobieństwo kolejnych pokoleń, wyłuskiwano z tego arcydramatu najbardziej palące współczesnych widzów problemy, przymierzano go do najnowszych odkryć psychoanalityków (np. Freuda), czy hamletologów (np. Kotta). Może warto spróbować uwolnić go z narosłych komentarzy, oswobodzić z uzbieranych przez lata etykiet i ze spreparowanych interpretacji? Przyjrzeć mu się na nowo?

Szczegóły

Leśmian

Muzyczny

Świat Leśmiana to tajemniczy ogród o poplątanych ścieżkach, oddychający zmysłowością i erotyzmem. Przepełniony jest bogactwem języka pełnego zagadek i objawień, w którym słowa dziwią się swoim sąsiedztwem i nakłaniają do muzycznych odkryć i poszukiwań.

Zapraszamy do wsłuchania się w ten pejzaż, odczytany na nowo przez młodych artystów i opowiadany przez nich własną muzyką i wrażliwością. W jazzowe brzmienie wkradają się elementy muzyki ludowej z różnych stron świata, pulsujące różnorodnymi nastrojami, od liryzmu do skocznego, oszalałego radością tańca.

Szczegóły

Samotny zachód

Tragikomedia

Historia relacji dwóch braci, młodej kobiety i księdza alkoholika, których łączy jedno miejsce i poczucie osamotnienia.

Samotny zachód jest opowieścią – marzeniem o miłości, życiowych wyborach, poczuciu własnej wartości i byciu użytecznym we współczesnym świecie.

Spektakl w recenzjach Widzów jest kipiącą emocjami wirtuozerią umiejętności aktorskich, głęboką i pełną pasji podróżą do irlandzkiej opowieści o człowieku i jego pragnieniach.

Spektakl dedykowany widzom dorosłym.

Szczegóły

Sztuka bez tytułu l #WspieramKulture

Dramat

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na stronie internetowej Teatru Współczesnego: KLIKNIJ TUTAJ

Spektakl będzie dostępny tylko w dniu pokazu 31 maja od godz. 19.00 w czasie trwania spektaklu
Pokaz dostępny tylko na terytorium Polski.

Popełniona przez niespełna dwudziestolatka "Sztuka bez tytułu" jest zapisem obrazu świata, mikrokosmosem, w którym, jak pod szkłem powiększającym możemy zobaczyć ludzi z całą ich bezradnością wobec życia i determinacją, by nadać mu jakikolwiek sens.

Perspektywa, z której ów świat widzi i opisuje młody Czechow fascynuje bezkompromisowością, bezczelnością i przenikliwością - zwłaszcza w demaskowaniu ludzkich relacji. Jest dzięki temu na wskroś współczesna. Czechow odsłania naszą ludzką pokrętność, małość, słabość, nasze bezradne poczynania i jednocześnie patrzy tak wyrozumiale i tak głęboko - aż do istoty człowieczeństwa.

Agnieszka Glińska

...jest Płatonow ze wszech miar sztuką fascynującą. Niezwykła dojrzałość refleksji nad kondycją ludzką budzi wręcz wątpliwość, czy mógł ją napisać zaledwie dwudziestoletni młodzieniec [...] odnajdujemy bowiem w niej niemal wszystkie problemy, wątki, motywy, postacie występujące w późniejszych jego sztukach: słynne pauzy, pozornie chaotyczne rozmowy, rekwizyty, sytuacje.

René Śliwowski, Antoni Czechow

Szczegóły