Grzegorz Daukszewicz
307 oddanych głosów
Data urodzenia:
21-02-1985 (37 lat)
Grzegorz Daukszewicz – urodzony w Warszawie 21 lutego 1985 roku, polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
9 grudnia 2009 roku zadebiutował na deskach teatralnych rolą Sergiusza w Sztuce bez tytułu, wystawianej na deskach Teatru Współczesnego z którym współpracuje od 2010 roku.
W 2010 roku zdobył nagrodę firmy Opus Film dla "Najbardziej Obiektywnego Aktora" na XXVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.
Spektakle teatralne: 2009: Chopin w Ameryce, 2009: Bóg mówi słowo, 2010: Sztuka bez tytułu jako Sergiusz, Opowieści Lasku Wiedeńskiego jako Zauberkönig, 2010: Pan Jowialski jako Ludmir, 2011: Gran Operita jako Władek, 2012: Hamlet jako Rozenkranc, 2012: Sąd Ostateczny jako Ferdynand, 2016: Leśmian jako on sam. Spektakle Teatru Polskiego Radia: 2016: Hamlet jako Marcellus.
Daukszewicz znany z seriali: "Prawo Agaty", "Hotel 52", "Na dobre i na złe" oraz "Barwy Szczęścia". Daukszewicz zagrał również w filmach "Przedtem, potem", "Miasto 44" oraz "Jutro cię usłyszę", „Semper Fidelis”, Volta”.
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Lily
Kryminalna zabawa teatralna. Trup przemieszcza się, pojawia się i znika. Skomplikowana intryga, sprawiająca dużą przyjemność publiczności. I te wyraziste charaktery sceniczne! Świetnie naszkicowanych osiem postaci, w tym para zabawnych i niepoprawnych staruszków – inspektor ciamajda i „wiedząca wszystko sprzątaczka”, czyli znajoma inspektora z młodości, „pomagająca” mu w znalezieniu zabójcy.
Reżyseruje Krystyna Janda, i to także ją oglądamy w roli tytułowej, nieznośnej Lily.
więcej
SzczegółySztuka bez tytułu l #WspieramKulture
Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na stronie internetowej Teatru Współczesnego: KLIKNIJ TUTAJ
Spektakl będzie dostępny tylko w dniu pokazu 31 maja od godz. 19.00 w czasie trwania spektaklu
Pokaz dostępny tylko na terytorium Polski.
Popełniona przez niespełna dwudziestolatka "Sztuka bez tytułu" jest zapisem obrazu świata, mikrokosmosem, w którym, jak pod szkłem powiększającym możemy zobaczyć ludzi z całą ich bezradnością wobec życia i determinacją, by nadać mu jakikolwiek sens.
Perspektywa, z której ów świat widzi i opisuje młody Czechow fascynuje bezkompromisowością, bezczelnością i przenikliwością - zwłaszcza w demaskowaniu ludzkich relacji. Jest dzięki temu na wskroś współczesna. Czechow odsłania naszą ludzką pokrętność, małość, słabość, nasze bezradne poczynania i jednocześnie patrzy tak wyrozumiale i tak głęboko - aż do istoty człowieczeństwa.
Agnieszka Glińska
...jest Płatonow ze wszech miar sztuką fascynującą. Niezwykła dojrzałość refleksji nad kondycją ludzką budzi wręcz wątpliwość, czy mógł ją napisać zaledwie dwudziestoletni młodzieniec [...] odnajdujemy bowiem w niej niemal wszystkie problemy, wątki, motywy, postacie występujące w późniejszych jego sztukach: słynne pauzy, pozornie chaotyczne rozmowy, rekwizyty, sytuacje.
René Śliwowski, Antoni Czechow
więcej
SzczegółySamotny zachód
Historia relacji dwóch braci, młodej kobiety i księdza alkoholika, których łączy jedno miejsce i poczucie osamotnienia.
Samotny zachód jest opowieścią – marzeniem o miłości, życiowych wyborach, poczuciu własnej wartości i byciu użytecznym we współczesnym świecie.
Spektakl w recenzjach Widzów jest kipiącą emocjami wirtuozerią umiejętności aktorskich, głęboką i pełną pasji podróżą do irlandzkiej opowieści o człowieku i jego pragnieniach.
Spektakl dedykowany widzom dorosłym.
więcej
SzczegółyLeśmian
Świat Leśmiana to tajemniczy ogród o poplątanych ścieżkach, oddychający zmysłowością i erotyzmem. Przepełniony jest bogactwem języka pełnego zagadek i objawień, w którym słowa dziwią się swoim sąsiedztwem i nakłaniają do muzycznych odkryć i poszukiwań.
Zapraszamy do wsłuchania się w ten pejzaż, odczytany na nowo przez młodych artystów i opowiadany przez nich własną muzyką i wrażliwością. W jazzowe brzmienie wkradają się elementy muzyki ludowej z różnych stron świata, pulsujące różnorodnymi nastrojami, od liryzmu do skocznego, oszalałego radością tańca.
więcej
SzczegółyHamlet
„Hamlet”, najbardziej zagadkowa z tragedii Szekspira, wg Eliota - literacki odpowiednik Mony Lisy, daje pole do wielu, często rozbieżnych, interpretacji.
Przez 400 lat realizacje sceniczne „Hamleta” modelowano na obraz i podobieństwo kolejnych pokoleń, wyłuskiwano z tego arcydramatu najbardziej palące współczesnych widzów problemy, przymierzano go do najnowszych odkryć psychoanalityków (np. Freuda), czy hamletologów (np. Kotta). Może warto spróbować uwolnić go z narosłych komentarzy, oswobodzić z uzbieranych przez lata etykiet i ze spreparowanych interpretacji? Przyjrzeć mu się na nowo?
więcej
SzczegółyPan Jowialski
PAN JOWIALSKI Aleksandra Fredry – jedna z najbardziej kochanych przez teatr i publiczność komedii. Obok ZEMSTY i ŚLUBÓW PANIEŃSKICH budząca też najżywsze dyskusje krytyki. Jednocześnie to utwór, stwarzający wyjątkowe szanse na wielkie kreacje aktorskie (wiele z ról w JOWIALSKIM przeszło do historii polskiego teatru) i zawsze żywą reakcję publiczności. Boy nazwał PANA JOWIALSKIEGO sfinksem naszej literatury. Dziś komedia Fredry pojawia się na scenie Teatru Polonia. Mamy szansę przejrzeć się w mądrości i humorze wielkiego komediopisarza. Skorzystajmy z niej.
więcej
Szczegóły