Filip Krupa - zdjęcie

Filip Krupa

7.8 / 10

50 oddanych głosów

Student Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Cudowna lampa Aladyna

Dla dzieci

„Cudowna lampa Aladyna” to opowieść o zaczarowanej lampie, z ukrytym w niej, spełniającym wszystkie życzenia duchem Dżinem. Jest to jedna z najbardziej znanych baśni z „Księgi Tysiąca i Jednej Nocy”. Przepełniona magią i tajemnicą bajka powstała właśnie na podstawie tej historii oraz jednej z „Klechd sezamowych” Bolesława Leśmiana.

Spektakl opowiada przygody młodego Aladyna i Czarnoksiężnika Roeoendera. Czarnoksiężnik pragnie za wszelką cenę dostać się do jaskini pełnej skarbów i zdobyć wyjątkową lampę. Jednak dostęp do tej kryjówki ma jedynie Aladyn. Czarodziej postanawia więc odnaleźć młodzieńca i podstępem nakłonić go do wejścia do skarbca. I gdy magiczny przedmiot ze spełniającym życzenia duchem jest już na wyciągnięcie ręki Roeoendera, sprawy przybierają nieoczekiwany obrót. W czyje ręce trafi dająca władzę niezwykła lampa? Jak potoczą się losy perskiego chłopca? Czy spełnienie wszystkich życzeń może zagwarantować szczęście? W ten wyjątkowy, magiczny i baśniowy świat wprowadzą widzów zapierające dech w piersiach, nowoczesne projekcje multimedialne.

Wiek: od 5 lat.

Szczegóły spektaklu

Pelikan. Zabawa z ogniem

Dramat

Spektakl Pelikan. Zabawa z ogniem bierze udział w konkursie na najlepszy spektakl 9 edycji ITSELF . Prezentowany jest z napisami w języku polskim i angielskim.

Pelikan. Zabawa z ogniem” to wnikliwy portret dwóch rodzin prowadzących ze sobą swoistą grę namiętnościami i uczuciami. Grę, w której kat niepostrzeżenie staje się ofiarą, szlachetność okrucieństwem, a okrucieństwo słabością.

Szczegóły spektaklu

Osama bohater

Dramat

„Osama bohater to – w skrócie – opowieść o strachu i ignorancji oraz o tym, że perwersje i prywatne urazy przedstawicieli zmarginalizowanych , żyjących w ubóstwie najniższych warstw społecznych Anglii mogą zaowocować terrorem zrozumiałym tylko dla kogoś, kto podkłada bomby. Tekst Kelly’ego można czytać jako komentarz na temat polityki strachu, uprzedzeń klasowych, społecznej paranoi oraz obsesji mediów na punkcie terroryzmu, której owocem jest zobojętnienie wynikające z „przegadania”. Sam Kelly podsumował to tak: >To jest brutalna sztuka i od początku się martwiłem, że skutecznie odstraszy ludzi. Okazała się też niełatwa jako inscenizacja, bo dramat nie zawiera całościowej tezy, a tylko wyraża moją własną dezorientację<„.

Anna Błasiak: Dennis Kelly – dwie strony medalu, „Dialog” 2007 nr 11.

Szczegóły spektaklu

Wujaszek Wania

„Wujaszek Wania” Antoniego Czechowa w przekładzie Jarosława Iwaszkiewicza to ćwiczenie warsztatowe studentów III roku Wydziału Aktorskiego.

Drugoroczny egzamin przedstawiamy jako warsztat. Tak wczoraj, jak i dziś w tym intymnym dramacie poszukujemy przestrzeni wewnętrznej postaci. W tym kontekście nasz” Wujaszek Wania”staje się opowieścią o dramatycznych zmaganiach z wewnętrznym czasem każdej z nich w poszukiwaniu sensu własnego cierpienia.

Szczegóły spektaklu