Filip Frątczak - zdjęcie

Filip Frątczak

7,5 / 10

42 oddanych głosów

Wiek: 45 lat

Absolwent krakowskiej PWST. W latach 2000 – 2007 aktor Teatru im. W. Horzycy w Toruniu. Współpracował z wybitnymi osobowościami reżyserskimi, m.in. z Janem Peszkiem, Wiesławem Komasą, Andrzejem Bubieniem, Pawłem Łysakiem, Elmo Nuganenem. Peterem Gotharem, Wiktorem Ryżakowem. Ważniejsze role to: Rodion Raskolnikow w „Zbrodni i karze” Fidoroa Dostojewskiego, Książę Filip w „Iwonie, księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza, Franz w „Pułapce” Tadeusza Różewicza, Misza w „Merlin Mongoł” Mikołaja Kolady, monodram „Gracz” Fiodora Dostojewskiego wyreżyserowany przez Andrzeja Bubienia. Za tę kreację aktor otrzymał nagrodę „Szczebel do kariery” - za szczególnie wartościowy debiut na XXXII wrocławskich WROSTJAch oraz ostatnio główną nagrodę na XI Międzynarodowym Festiwalu Kameralnych Spektakli na podstawie twórczości Fiodora Dostojewskiego odbywającym się w Rosji.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wiśniowy sad

Tragikomedia

Próżno tu szukać gałęzi uginających się pod ciężarem owoców, nie ma robotników, wesoło i hałaśliwie wypełniających swoje kosze krwistoczerwonymi, nabrzmiałymi od soku i słodyczy kulami. Przepadły gdzieś tradycyjne przepisy na nalewki i konfitury. Po wiśniowym sadzie hula wiatr. A między starymi drzewami błąkają się już tylko wspomnienia. Lubow Raniewska przyjeżdża do rodzinnego majątku, by je ocalić i by się z nimi zmierzyć. Stary dwór wypełnia się znów gwarem młodych głosów, ożywa – jak za dawnych lat… Czy to jednak wystarczy, by powstrzymać upadek? I czy ktokolwiek wesprze jej walkę?

Szczegóły

Ambona Ludu

Dramat

We współczesnej dramaturgii wciąż mało jest tekstów, które mówiłyby o przekraczaniu granic: uprzedzeń, poglądów, heurystyk… AMBONA LUDU, napisana dla Teatru Nowego przez Wojciecha Kuczoka – laureata „Paszportu Polityki” oraz Nagrody Literackiej „Nike”, stanowi próbę wypełnienia tej luki. Wnikliwe studium lokalnych społeczności, posługujących się systemem utrwalonych stereotypów, to jednak pretekst. W istocie idzie tu o nakreślenie obrazu współczesnych Polaków oraz zagrożeń, jakie niesie narastająca frustracja, znajdująca swe ujście w radykalizującym się języku. A także – o podkreślenie potrzeby społecznej wspólnoty, opartej nie tyle na równości, co na równoważności przekonań.

Szczegóły

Lear

Tragedia

Apodyktyczny i totalitarny Lear, król, władca absolutny i kolonizator, w obliczu zbliżającej się śmierci rozdaje swoim dzieciom wszystko, co jeszcze posiada, ślepo licząc, że w ten sposób uda mu się zachować chociaż tytuł oraz przynależne władcy przywileje.

Odrzucony przez rodzinę, odarty z mienia i godności, popada jednak stopniowo w coraz większy obłęd. Czy przyszłość będzie w stanie powiedzieć o przeszłości, że zrozumiała swoje szaleństwo, uznała swoje winy? Idąc za adnotacją autora przekładu, Józefa Paszkowskiego, twórcy spektaklu przenieśli jego akcję do XXXII wieku n.e. Lear staje się dzięki temu zabiegowi fantastycznym i abstrakcyjnym studium dzisiejszej sytuacji Europy i Polski z perspektywy przyszłości. W tym kontekście Lear, rozumiany zarówno jako postać, jak i wciąż odtwarzany tekst kultury, staje się figurą powrotu do (pamięci) przeszłości.

Szczegóły

Smutki Tropików

Tragedia

Po raz drugi w historii Teatru Nowego w Poznaniu widzowie zdecydują, który spektakl znajdzie się w naszym repertuarze!

Czego poszukujemy? Co faktycznie odkrywamy? Przed czym uciekamy? Kim jest dla nas Inny i czy faktycznie chcemy się z nim spotkać? Smutki tropików to ironiczne studium fascynacji odległymi krajami, obcymi kulturami i silnie zakorzenionej w europejskiej kulturze tęsknoty za egzotyką. Tytułowe tropiki jawią się jako raj na zawsze utracony dla zachodniej cywilizacji.
W serii epizodów, odwołujących się do realnych zdarzeń i miejsc, podróż okazuje się pretekstem do praktykowania zdecydowanie europocentrycznych postaw, pragnień i tęsknot. W krzywym zwierciadle dostrzec też można wariację na temat tak często romantyzowanej w naszej kulturze figury podróżnika-odkrywcy i jego współczesnych wcieleń.

Szczegóły

Elsynor

Tragedia

"Elsynor" Grzegorza Gołaszewskiego i Szymona Adamczaka to opowieść o miłości, stracie i życiowej przygodzie w dobie gier komputerowych. Akcja toczy się po obu stronach monitora.

Szekspir udziela licencji dla stworzenia gry MMORPG na podstawie swoich dramatów, a rzeczywistość pewnej szkoły wywraca się do góry nogami. Najważniejsze pytania w historii ludzkości pojawiają się przy akompaniamencie wczorajszej pizzy i napojów energetyzujących. Emocje, walka wręcz i jeszcze więcej emocji. Pozycja obowiązkowa dla nerdów i ich rodzin.

Szczegóły