Ewa Konstanciak - zdjęcie

Ewa Konstanciak

Aktorka i piosenkarka. W 1980 roku zadebiutowała na scenie Teatru Powszechnego w Łodzi. W latach 1982-89 występowała w Teatrze Na Targówku w Warszawie. W 1997 roku wystąpiła gościnnie w warszawskim Teatrze Komedia. W 2004 roku nagrała płytę pt. Tango.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Swing Club - Jet Set Band

Koncert

Jubileusz 60-lecia działalności artystycznej Anatola Wojdyny i 40-lecia jego zespołu JET SET BAND.

Grupa JET SET BAND w niezmiennym składzie istnieje od ponad 20 lat koncertując i zapewniając oprawę muzyczną najbardziej prestiżowych imprez. Na swoim koncie ma występy na dorocznym Balu Lekarzy, Balu Książąt Europy na Zamku Królewskim w Warszawie, wspólny występ z orkiestrą Glena Millera na balu w hotelu Marriott, a z zagranicznych wojaży: Bal Orła Białego w Wiedeńskim Ratuszu, czy Bal Dziennikarzy w Berlinie. Niewątpliwym atutem zespołu jest bardzo szeroki program repertuarowy w takich gatunkach muzycznych jak: jazz – ten stary dobry swing, country, R&B, muzyka latynoska, etc.

W programie tego wyjątkowego koncertu nie zabraknie znanych standardów jazzowych ale także klasyki rocka (The Beatles, The Rolling Stones, The Animals, Eric Clapton & Cream, Led Zeppelin, Deep Purple), country music (Johnny Cash, Dolly Parton, Kenny Rogers, Emmylou Haris, Willy Nelson), utworów Carlosa Santany, które są kwintesencją muzyki latynoskiej (Oye Como Va, Samba Pa-Ti, Moon Flower, Guajira, Corazon Espinado), oraz przebojów laureata tegorocznej literackiej nagrody Nobla – Boba Dylan’a.

Szczegóły

Requiemaszyna

Muzyczny

Spektakl jest kontynuacją prowadzonej przez Martę Górnicką pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy.Tym razem głos CHÓRU wymierzony jest w rzeczywistość powszechnego urynkowienia. To ciało/głos społeczeństwa zakleszczonego między terrorem bezrobocia a wymogiem pracy ponad siły. Na scenie staje chór performerów, by wykonać ekstatyczne requiem dla systemu, w którym wolność zmieniła się w technologię władzy. Libretto wykorzystuje wiersze Władysława Broniewskiego, fragmenty przemówień, listów, dziecięcych wyliczanek, które CHÓR zderza z dyskursem filozoficznym i hasłami reklamowymi.

„Jestem całopalną ofiarą każdego systemu” – pisał o sobie Broniewski, ujawniając dramatyczne napięcie między miażdżącą presją ideologii, a wiarą w siłę poetyckiego słowa, które miało zarazem rewolucjonizować świat i ratować podmiotowość. Dziś te teksty, przepisane na chórową maszynerię zbiorowego ciała i głosu, uderzają z nieprawdopodobną siłą. Socrealistyczny hymn pracy brzmi jak korporacyjna pieśń performansu efektywności.

REQUIEMASZYNA to esej o relacji języka i władzy. Punktem wyjścia dla tej pracy stał się rytmiczno-robotyczny język wierszy Broniewskiego i jego wstrząsający poetycki życiorys, który zmiksował się w mojej głowie z kampanią reklamową Benettona Zostań bezrobotnym roku, Marszem Imperialnym z "Gwiezdnych Wojen", dźwiękiem przeżartej rakiem krtani poety. Zależało mi na tym, by obnażyć totalitaryzm współczesnych strategii nadzoru i dyscypliny; mechanizmy, które zmieniają mieszkańców neoliberalnego raju w armię robotników/robotów. (Marta Górnicka, reżyserka)

Producenci dziękują Marii Pijanowskiej-Broniewskiej i Ewie Zawistowskiej za wyrażenie zgody na wykorzystanie w spektaklu tekstów Władysława Broniewskiego.

Szczegóły