Ewa Jakubowicz - zdjęcie

Ewa Jakubowicz

8,3 / 10

197 oddanych głosów

Absolwentka Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2015). Otrzymała wyróżnienie za rolę Służącej w spektaklu „Tonacja blue” i rolę Agłai w spektaklu „Szkice z Dostojewskiego” na 32. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Po(*)łączność

Komedia

„Po(*)łączność” to wizja 200 lat najbliższej przyszłości. Opowieść o świecie bardzo odległym, ale i dalece znajomym. Erę polaryzacji społecznej zastąpiła multilaryzacja. Stron konfliktu jest już tak wiele, że mało kto potrafi je jeszcze zliczyć. Słowo „kompromis” dawno wyszło z użycia, a cała ludzkość stała się synonimem wirtualnej rzeczywistości, nazywanej Po(*)łącznością.

Jak to się stało? Co do tego doprowadziło? I kiedy będzie za późno, by powstrzymać ten proces? Po(*)łączność kompleksowo odpowie Wam na wszystkie te pytania. Fabuła spektaklu opowiadana będzie od końca. Zaczniemy od roku 2225 i scena po scenie będziemy zbliżać się do współczesności, odkrywając kolejne tajemnice przyszłości. Na tym jednak nie koniec…


Rezerwujcie wieczór, zapnijcie pasy i szykujcie się na błyskawiczną podróż po czwartym wymiarze rzeczywistości. Poruszać będziemy się z prędkością światła, więc spektakl potrwa 120 lub 180 minut. Decyzja będzie należała do Was.


!UWAGA! W spektaklu wykorzystywane jest światło stroboskopowe.

Scena: TEATR SOHO, ul. Mińska 25 bud.74 (na terenie Soho Factory). Zachęcamy do przyjścia 10 minut przed spektaklem, ze względu na trudności jakie potrafi sprawić odnalezienie teatru na terenie Soho Factory. Druga część spektaklu odbywa się w plenerze. Bardzo prosimy uwzględnić ten fakt przy doborze wieczornej garderoby.

Szczegóły

„WRESZCIE MAMY CZAS” - cz. 2 „Kryminał”

Wycieczka

Jeden bilet upoważnia do dostępu jedną osobę. W sprzedaży dostępne są bilety normalne (15zł) oraz bilety sponsorskie (30zł) umożliwiające dodatkowe wsparcie naszej online działalności. Zachęcamy do szczodrych zakupów i apelujemy o uczciwy wybór ilości biletów odpowiadającej ilości widzów przed ekranem. #WspierajKulturę w tym niełatwym okresie.
Bilet sponsorski dla jednej osoby #wspieramkulture
Bilet normalny dla jednej osoby

Szczegóły

Dziecię Starego Miasta

Dramat

Spektakl na podstawie powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego.

Lokalne sprawy urastają do ogólnospołecznych problemów, dylematy bohaterów stają się polityczną walką, a emocje zapisane w kwiecistych zdaniach wytwarzają hiperromantyczny niepokój. Nawet zwykła egzaltacja może niekontrolowanie przerodzić się w narodową manifestację. Tak gwałtowny jest materiał politycznej powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego. Pełen niepokoju, nadmiaru, przesady świat warszawskiego Starego Miasta, czytany dzisiaj, z pełną wiarą w to, że - jak pisał sam autor - społeczeństwo domaga się walki o swoją godność, powraca w psychodelicznej narracji lęków i prognoz.

Czy Kraszewski nie jest aby wieszczem naszej codzienności, tej porażająco jaskrawej, niekiedy śmiesznej i proszącej o odrobinę dystansu?

Szczegóły

Polska krew

Dramat

"Gorący, gorzki, prawdziwy, spontaniczny, emocjonalny, żywy, potrzebny, robiący wrażenie." - Krystyna Janda

"Spektakl jest przejmujący, poniewierający wartościami i podliczający polityków wszystkich stron. Jest w nim muzyka, seks, są brzydkie wyrazy i straszna siła. Ma też dramatyczną pointę, która zatrzymuje serce." - Zbigniew Hołdys


Romuald, ma 24 lata i wierzy w prezesa. Mówi o nim „Tato”. Jego żona Lucyna jest antysemitką, prowadzi bloga, na którym tropi Żydów i zdrajców narodu. Marzy o Wielkiej Polsce Katolickiej. Romuald jest impotentem. Podniecają go wyłącznie Żydówki. Lucyna jest dumna z tego, że „nasi dziadkowie gonili ich z widłami przez zboże”. Niczego nie żałuje.
Michał, aktor serialowy, nie wierzy w nic, ale lubi seks i lubi siebie. Chodzi na manifestacje KOD i podrywa dziewczyny. Przypadkiem zostaje gwiazdą opozycji. Jego dziewczyna Emilia kocha i seks, i demokrację. Lubi się angażować, chętnie wysyła wieszaki do Kancelarii Premiera.

Szczegóły

Romeo i Julia

Tragedia

Historia zwaśnionych rodów i zakochanej do szaleństwa pary młodych ludzi jest znana chyba wszystkim. Doczekała się ona niezliczonych wersji teatralnych, telewizyjnych i filmowych.

Wyzwania, jakie niesie ze sobą realizacja tekstu mistrza ze Stratfordu, podjął się Marcin Hycnar – niezwykle utalentowany aktor i reżyser młodego pokolenia, a współpracować z nim będą równie młodzi i obiecujący artyści. Wierna tekstowi źródłowemu, a jednocześnie współczesna interpretacja nie tylko ukaże znaną nam historię w nowej odsłonie, ale także ujawni ponadczasowość tego kultowego dzieła.

Szczegóły

Mały ma dziewczynę

Dramat psychologiczny

Ma na imię Bianka. Jest z Brazylii. Wychowała się w biednej rodzinie. Miała siedmiu braci i trzy siostry. Jej rodzice umarli, gdy była mała. Całe życie była samotna. Znalazła ogłoszenie o pracy w Niemczech. Postanowiła spróbować. To był błąd, oszukali ją. Bianka nie chce, żebym o tym opowiadał. Bardzo się tego wstydzi. Uciekła. Znalazła pracę jako sprzątaczka. Sprzątała domy bogatych ludzi. Bardzo ciężka praca. U jednej rodziny pilnowała małego dziecka. To dziecko ją lubiło. Bianka ma super podejście do dzieci. Dzieci ją uwielbiają. Cudownie się przy niej czują. Ta niemiecka rodzina miała psa. Pięknego. Był podłużny i gładki… – mówi autystyczny chłopak (w tej roli Paweł Peterman) przedstawiając rodzinie swoją pierwszą dziewczynę.

Bianka w niczym nie przypomina typowej kobiety i zazwyczaj szokuje nowo poznanych ludzi. Z Małym łączy ją wyjątkowe uczucie. Lubią ze sobą spędzać czas, tańczyć i jeździć na rowerze do pobliskiej stacji benzynowej. Ich związek wprowadził wiele zamętu w życie małomiasteczkowej społeczności. Obecność dziewczyny wywołała braterską kłótnie i przywołała gorzkie rodzinne wspomnienia. W miasteczku dochodzi do aktów wandalizmu.

„Mały ma dziewczynę” to reżyserski debiut na warszawskiej scenie Agaty Dyczko, studentki Wydziału Reżyserii na Akademii im. A. Zelwerowicza w Warszawie. To historia trudnej miłości do autystyka i perypetii związanych z życiem pod jednym dachem z taką osobą. Spektakl o konieczności podjęcia ryzyka w relacjach z innymi. O potrzebie bliskości i posiadania czegoś na własność – mówi reżyserka.

Spektakl był prezentowany na 3. Festiwal Debiutantów „Pierwszy Kontakt” w Toruniu w maju 2015, podczas którego wyróżniono reżyserkę Agatę Dyczko i w związku z tym w sezonie 2015/2016 zrealizuje spektakl w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu.

Spektakl dla widzów od 13 roku życia.

Szczegóły

Rewizor

Komedia

„Mottem sztuki jest: «Nie przygaduj zwierciadłu, jak masz gębę krzywą». Wystawiam spektakl według sztuki Gogola i ludzie powinni się śmiać z postaci, które opisał Gogol, i to w nich powinni dostrzec siebie.

Jesteśmy tak samo poniżani, obrażani, i tak samo bywamy śmieszni i głupi w tych naszych próbach poszukiwania szczęścia i odnalezienia fragmentu słoneczka na tej ziemi. W ten sposób robi nam się żal wszystkich, którzy tak bardzo się starają. Obiecuję, że ludzie przez cały spektakl będą się szczerze śmiać, a na koniec zrobi się wzruszająco. Ponieważ wtedy okaże się, że w tej historii nie ma niczego śmiesznego”.

Nikołaj Kolada

Szczegóły