Elżbieta Jarosik - zdjęcie

Elżbieta Jarosik

9,0 / 10

305 oddanych głosów

Data urodzenia:
27-02-1948 (71 lat)

Aktorka teatralna i filmowa. Urodziła się w Olsztynie. W 1972 ukończyła PWSTiF w Łodzi. Po ukończeniu szkoły teatralnej przez rok pracowała w teatrze w Kaliszu, gdzie grała m.in. w Między ustami a brzegiem pucharu, Kolędnicy. Po roku przeniosła się do Teatru Nowego do Poznania, w którym spędziła 15 lat - m.in. Opera za trzy grosze, Rewizor, Ich czworoj, Letnic, Gbury, Czerwony kogut leci wprost do nieba, Awantura w Chioggi, Jak wam się podoba. W Poznaniu była jedną z czołowych aktorek Janusza Wiśniewskiego, ekscentrycznego polskiego reżysera.

Aktorkę można było zobaczyć w sztukach tj.: Koniec Europy, Panopticum á la Madame Tussaud, Życie jest cudem, Balladyna, Modlitwa, Olśnienie. Grając w grupie Janusza Wiśniewskiego odwiedziła wiele krajów, m.in. Francję, Hiszpanię, Niemcy, Włochy, Anglię, Kanadę, Danię, Holandię. W 2006 roku na festiwalu teatralnym w Zabrzu otrzymała nagrodę za kreację w sztuce teatralnej Macieja Kowalewskiego Bomba.

W 2006 roku grała w sztukach Agata szuka pracy, Koronacja (obie w teatrze Laboratorium w Warszawie), oraz Bombie Macieja Kowalewskiego (początkowo M25, później Teatr Montownia, również w Warszawie, Wyścig spermy również tego samego autora.

Znana jest z udziału w wielu serialach telewizyjnych i filmach - Kruk, Rebus, Bal na dworcu w Koluszkach, Kraj świata, Dom, Klan, Przystań, Boża Podszewka, Miodowe lata, Palce lizać, Policjanci, Miasteczko, Na dobre i na złe, M jak miłość, Samo życie, Na wspólnej, Rodzinka, Pensjonat pod różą, Camera Cafe, Zaginiona, 39 i pół, Mała wielka miłość, Siostry, Niania.Zagrała także jedną z głównych ról w filmie Filipa Bajona z 2006 roku pt. Fundacja. Gra również w serialu telewizyjnym Agnieszki Holland pt. Ekipa (sekretarka premiera).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Niespodzianka

Komedia

Sztuka, której autorem jest Pierre Sauvil to widowiskowa i dynamiczna arcykomedia, przygotowana specjalnie na 10-lecie Teatru Kamienica. Spektakl w reżyserii Emiliana Kamińskiego w humorystyczny sposób obnaża wiele prawd dzisiejszych czasów. To sztuka z wyśmienitą obsadą, błyskotliwymi dialogami i… mnóstwem NIESPODZIANEK!

Spełniony biznesmen i niespełniona aktorka. Piękni i bogaci właściciele dużej firmy żyją razem, ale łączy ich głównie wspólny majątek. Kiedy w końcu Katarzyna (Joanna Liszowska) postanawia zmienić swoje życie, Filip (Sambor Czarnota) knuje intrygę, która ma jej w tym przeszkodzić. Odkrycie niechlubnych zamiarów męża powoduje lawinę zaskakujących, kryminalnych zwrotów akcji. W małżeński konflikt angażują się sąsiedzi: biedny emeryt Waldemar Szarak (Krzysztof Kiersznowski), wścibska Janina Kapusta (Elżbieta Jarosik / Małgorzata Sadowska) i przemądrzały student Bożydar Satanowski (Krystian Kukułka).

Szczegóły

Klimakterium... i już

Komedia

Cztery wspaniałe aktorki, cztery „tygrysice w menopauzie” opowiadają i śpiewają o trudnym okresie życia, który nie ominie żadnej z Pań. Wspólnota doświadczeń łączy bohaterki sztuki oraz kobiety na widowni. Spektakl staje się „babskim spotkaniem” pełnym humoru – najlepszego lekarstwa na wszelkie dolegliwości. Nieuchronne problemy w radosnej i ciepłej atmosferze spektaklu przestają być wstydliwe i okazują wcale nie takie straszne!

Tak dowcipnie, otwarcie, z dystansem i poczuciem humoru na własny temat o sprawach kobiet nikt jeszcze w Polsce nie mówił. A zaczęło się w Los Angeles, gdzie Elżbieta Jodłowska zobaczyła niesłychanie zabawny spektakl muzyczny, na którym kobiety zaśmiewały się do łez wołając ”to o mnie!”, „mnie się trafiło to samo!” i postanowiła zrobić coś podobnego, ale osadzonego w polskich realiach, z rodzimymi problemami dnia codziennego i naszymi ulubionymi szlagierami.

Szczegóły

Czarna komedia

Komedia

“Czarna komedia” Petera Schaffera to jedna z najczęściej grywanych komedii na świecie. Fenomen tego przedstawienia polega m.in. na odwróconej logice: kiedy na scenie gaśnie światło, aktorzy poruszają się swobodnie, jakby w ich świecie panowała jasność, kiedy jednak na scenie zapalają się reflektory, wszyscy bohaterowie „wpadają w ciemność” i poruszają się po omacku, stąd komiczność sytuacji i całe serie pomyłek.

Młody, dobrze zapowiadający się rzeźbiarz staje przed podwójną życiową szansą. Tego samego dnia, w jego mieszkaniu ma się pojawić słynny milioner, koneser sztuki, zainteresowany kupnem jego prac, a także przyszły teść - groźny Pułkownik. Na obu powinien zrobić piorunujące wrażenie. Chcąc więc zaprezentować się jak najlepiej, pożycza z mieszkania nieobecnego przyjaciela stylowe meble. I pewnie wszystko poszłoby gładko, gdyby…nagle nie zgasło światło. Awaria wywołuje lawinę niespodziewanych zdarzeń. W ciemnościach spotykają się wszyscy oczekiwani oraz kilku, dość niespodziewanych gości. Wymagająca angielska narzeczona wraz z papciem - niezrównoważonym wojskowym; nieznosząca sprzeciwu kochanka; sąsiadka - stara panna, amatorka śpiewania psalmów i wyskokowych trunków; sąsiad gej - uroczy, zmanierowany, wykwintny i podkochujący się w głównym bohaterze. Do tego wszystkiego elektryk, którego nietrudno pomylić z milionerem i wreszcie milioner, którego dość łatwo można wziąć za pracownika elektrowni.

Szczegóły

Udając ofiarę

Komedia

Współczesna Rosja. Śmiech przez łzy i do rozpuku a potem przerażenie. Młody Wala, mimo że jest absolwentem uniwersytetu, wybiera dość niespotykaną pracę w policji – udaje ofiary podczas wizji lokalnych. Jednak rekonstrukcje zbrodni nie prowadzą do odnalezienia prawdziwego sprawcy, udowadniają po prostu z góry założoną, najprostszą tezę... Sceny policyjnych rekonstrukcji przeplatają się ze scenami z domu rodzinnego Wali. Pojawia się hamletowski Duch Ojca Wali, który ostrzega go przed swoim bratem próbującym zająć jego miejsce w domu...
Bracia Presniakow stworzyli pełną groteskowego humoru, brawurową diagnozę pełnej absurdów współczesnej Rosji, współczesnego świata, w którym trudno, a często niebezpiecznie, być sobą. A także współczesnych trzydziestolatków wybierających życie bez zobowiązań i głębszych refleksji.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16. ROKU ŻYCIA

Szczegóły