Dominika Ostałowska - zdjęcie

Dominika Ostałowska

8,5 / 10

481 oddanych głosów

Data urodzenia:
18-02-1971 (48 lat)

Absolwentka warszawskiej PWST. Zadebiutowała rolą Aleksandry w spektaklu J.B. i inni wg Gorkiego na scenie Teatru Ateneum im. S. Jaracza w Warszawie. Aktorką tego teatru była do roku 2000, gdzie zagrała m.in. w Arkadii T. Stopparda, Korowodzie A. Schnitzlera, Kupcu weneckim W. Shakespeare’a.

Za rolę Marianny w Opowieściach Lasku Wiedeńskiego Ö. von Horvátha zdobyła nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza i „Feliksa Warszawskiego”. W roku 2000 wystąpiła gościnnie w Barbarzyńcach w stołecznym Teatrze Współczesnym. Od tego też roku jest aktorką Teatru Powszechnego im. Z. Hübnera, gdzie zagrała m.in. Amy Thomas w Zdaniem Amy A. Thomas (za tę rolę zdobyła nominacje do Feliksów 2001 i nagrodę na Festiwalu Rzeczywistość Przedstawiona Zabrze 2001) oraz Izabelle w Miarce za miarkę W. Shakespeare’a. Wyróżnienia i nagrody przynosiły jej również role filmowe w Łagodnej Mariusza Trelińskiego, Wojaczku Lecha Majewskiego, Daleko od okna Jana J. Kolskiego, Braciach Wittmanach Janosza Szasza, Warszawie Dariusza Gajewskiego. Ma na swoim koncie szereg ról w spektaklach telewizyjnych, gdzie zagrała m.in. u: Rolanda Rowińskiego, Michała Kwiecińskiego, Gustawa Holoubka, Władysława Kowalskiego, Krystyny Jandy, Agnieszki Glińskiej i Agnieszki Holland. W Teatrze Na Woli występuje w "Iluzjach" Iwana Wyrypajewa w reż. Agnieszki Glińskiej.

Za role w "Niektórych gatunkach dziewic" i "Dybuku" została nagrodzona na I Festiwalu Teatrów TV i PR - Sopot 2001. Rolą Isabelli w Miarce za miarkę zdobyła tytuł Najlepszej Aktorki XIII Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi oraz XVII Międzynarodowego Festiwalu Kontakt w Toruniu.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Pożar w burdelu - Zwierzoczłekoupiory

Musical

Przedstawiciele mniejszości narodowych, seksualnych i religijnych z całej Europy przyjeżdżają do Warszawy na Paradę Równości, której patronuje prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. HGW na koniec kadencji wreszcie dołącza do Parady, tańczy na platformie żegnając się ze stolicą przemówieniem na Placu Defilad. Kiedy uczestnicy Parady zostają zaatakowani przez szczury, gnieżdżące się na patelni przy metrze centrum – pod Pałacem Kultury wybucha panika. Zarząd Pałacu, przedstawiciele metra i policji tworzą specjalny oddział deratyzatorów, którego celem jest likwidacja siedliska gryzoni.

HGW staje na czele oddziału i rusza w ostatnią podróż do wnętrza miasta – w podziemia Pałacu Kultury, zamieszkałe przez istoty, o których nie śniło się developerom i budowniczym metra. Żądne krwi zwierzoczłekoupiory ścigają HGW w labiryncie podziemnych korytarzy, podczas gdy na powierzchni władzę nad Paradą Równości przejmuje wskrzeszony Towarzysz Wiesław. HGW udaje się znaleźć wyjście z podziemnego tunelu, który prowadzi do szafy w mieszkaniu Tadeusza Konwickiego.

Teatralny Instytut Pamięci Narodowej w ramach programu „100 wskrzeszeń na stulecie Polski” zaprasza na musical biograficzny inspirowany twórczością i biografią Tadeusza Konwickiego - warszawskiego maga, przewodnika po miejskim labiryncie i poetę Pałacu Kultury.

Jaka jest rola literatury w przeładowanym informacjami świecie? Co zamieszkuje podziemia Pałacu? Czego boi się Warszawa?

Szczegóły

Jak zostałam wiedźmą

Dla młodzieży

Co się dzieje w głowie małej dziewczynki, kiedy nie może zasnąć? Nagle w jej pokoju pojawia się głodna wiedźma, która latami wędruje po świecie i szuka niegrzecznych dzieci, by ugotować z nich pożywną zupę.

Rozpoczynają się wspólne tarapaty, czary i magiczne zaklęcia. Pojawia się cały kalejdoskop bohaterów: sępy, inna wiedźma i ożywiony czarodziejsko drewniany konik. Poemat Doroty Masłowskiej jest fascynującą i pełną współczesnych znaczeń bajką dla młodych widzów, a jednocześnie metaforyczną opowieścią o więzi między matką a córką.

Szczegóły

Dobra terrorystka

Dramat

Scenariusz własny na podstawie powieści Doris Lessing (laureatki Nagrody Nobla z roku 2007) pod tym samym tytułem. Dobra terrorystka w reżyserii Agnieszki Olsten jest pierwszym wystawieniem tego dzieła w Polsce. Doris Lessing o swojej powieści powiedziała: „Pomyślałam, że ciekawie byłoby napisać historię grupy amatorów, osób niekompetentnych, którzy zamierzają podłożyć bombę. Miałam główną bohaterkę, bo znam kilka osób podobnych do Alice - tej mieszanki matczynej miłości, troski o wieloryby, foki i środowisko, która w tym samym czasie potrafi powiedzieć: „nie można zrobić omletu bez rozbijania jajek" i która bez mrugnięcia okiem może rozważać zabicie dużej ilości osób.

Im więcej o tym myślałam, tym bardziej stawało się to interesujące. No więc miałam ją, miałam jej chłopaka i z grubsza wiedziałam, jakich potrzebuję ludzi. Chciałam różnorakich bohaterów, więc wymyśliłam parę lesbijek. Ale wtedy zainteresowały mnie postaci, które pojawiły się same z siebie, jak Faye. Potem Faye zmieniła się w osobę destrukcyjną, co mnie zaskoczyło. Mały facecik Philip pojawił się ot tak: usłyszałam wtedy o niezwykle drobnym młodym człowieku, lat dwadzieścia jeden, może dwadzieścia dwa który nie miał pracy i któremu pracę zawsze proponował urząd zatrudnienia.

Na przykład załadunek na ciężarówki bardzo ciężkich roli papieru! Więc nieustannie co trzy dni wylatywał z roboty. Można pomyśleć, że to szaleńcy. Myślę, że to dość zabawna książka. Odczytuję tę książkę też jako opowieść o domu, jego idei, rzeczach, które nas otaczają, o codziennym krzątactwie i całym tym bajzlu, bajzlu - w którym w przypadkowy sposób rodzi się impuls do stanięcia przeciwko.”

„Dobra terrorystka. Poradnik kulinarny” nieco na wzór „The Anarchist Cookboook” Williama Powella jest zbiorem przepisów, jak z domowych przedmiotów codziennego użytku zbudować pokojowe, „dobre” narzędzia do podminowania systemu lub – odwrotnie – do czerpania z niego rozlicznych radości, do stawania się systemu ukontentowanym beneficjentem. Czy zatem dom, ten nasycony opiatami prywatny porządek nagromadzonych rzeczy, z jego wygodami, przytulnością i poczuciem bezpieczeństwa usypia naszą czujność? Jeśli dom, jak w powieści Doris Lessing, to anarchistyczny squat wypełniony amatorskimi pomysłami na lepszy ład świata, p o r z ą d e k r o z j e ż d ż a s i ę , r z e c z y m a j ą s i ę i n a c z e j …

Szczegóły

Romeo i Julia

Dramat

Michał Zadara w ramach popularyzacji teatru awangardowego wystawi Romeo i Julię Shakespeare’a – spektakl będący wyjściem w stronę szerszej widowni, która będzie mogła zobaczyć w STUDIO klasykę dramatu w nowej, eksperymentalnej formie. Kim szekspirowska para zbuntowanych nastolatków może być współcześnie? Co może stanąć im na drodze do szczęścia? To kanoniczne dzieło angielskiego dramatopisarza, niezależnie od czasów jego odczytania, zawiera w sobie krytykę społeczną, która odsłania mechanizmy działania rodziny w jej bieżącym społecznym kontekście.

Szczegóły

Iluzje

Tragikomedia

Historia dwóch małżeństw, które pod koniec życia odczuwają potrzebę rozmowy o uczuciach. Cztery osoby, cztery spojrzenia na wspólne życie.

Kto kogo kochał, a komu się zdawało, że kochał? Kto przez kogo był kochany naprawdę? Co w mijającym życiu było rzeczywistością, a co złudzeniem? Na ile dotarcie do prawdy o sobie jest możliwe?
Wyrypajew, pokazując kolejne elementy małżeńskich układanek, tworzy opowieść pełną paradoksów.

Szczegóły

Teatr Kępa: ,,Gąska” Nikołaj Kolada

Komedia

Komedia ludzka, czyli skandal obyczajowy w prowincjonalnym teatrze.

Szczegóły

Teatr Kępa: Cudowna terapia

Komedia

Komedia o przewrotnych losach małżeństwa, które decyduje się na terapię u psychoterapeuty.

Szczegóły

Efekt

Dramat psychologiczny

W inscenizacji dramatu Lucy Prebble Efekt eksplorujemy niejasne granice oddzielające ludzki smutek i melancholię od depresji jako jednostki chorobowej oraz miłość rozumianą jako stan ducha od chemicznej euforii neuronów.

Dwójka młodych ludzi zgłasza się jako ochotnicy do badań klinicznych nad nową generacją leków antydepresyjnych prowadzonych przez koncern farmaceutyczny. Sytuacja zamknięcia, izolacja od realnego życia, kolejne dawki leku i konfrontacja z lekarzami prowadzącymi eksperyment – wszystko to sprawia, że Maja i Tristan stają przed najistotniejszymi pytaniami: kim jestem i co naprawdę czuję.

Efekt nasuwa skojarzenia z Melancholią Antoniego Kępińskiego, w której psychika ludzka rozpatrywana jest z pozycji głęboko humanistycznych. Jednak w sztuce Prebble ważny jest także aspekt etyczny. Czy melancholię powinno się leczyć i czy lecząc ją chemicznie, nie odbieramy sobie ważnego doświadczenia? Co to znaczy „normalny umysł”? Kto i po co tworzy kategorie normalności? Pytamy o kondycję człowieka dziś w świetle najnowszych naukowych badań i o władzę koncernów farmaceutycznych nad naszymi umysłami. I pytamy o miłość.

Szczegóły

HAWAJE, czyli przygody siostry Jane

Komedia

Informacja dodatkowa: 25.11 odbędzie się "Spektakl z Dancingiem" - będzie to wyjątkowo rozrywkowo-taneczny wieczór w rytmie hitów tanecznych lat ’60 ’70 ’80. Widzom, którzy kupią bilety na spektakl „HAWAJE, czyli przygody siostry Jane” na 25.11, przypominamy, że to będzie dłuższy wieczór - dancing startuje zaraz po zakończeniu spektaklu i potrwa godzinę. Imprezę rozkręci profesjonalna para taneczna, a w klimat lat ’60 ’70 ’80 wprowadzi nas zespół grający muzykę na żywo. Welcome drink gratis!

Tylko w Teatrze Capitol polska premiera brytyjskiej komedii „Hawaje, czyli przygody siostry Jane”.

Czy powieści romantyczne to fikcja, a bohaterowie to zmyślone postaci uwikłane w szaloną historię miłosną? Otóż nie zawsze! Jak się okazuje najlepsza historia miłosna może mieć początek w bardzo nieoczekiwanych okolicznościach, a Hawaje to miejsce, gdzie wszystko może się zdarzyć!

Szalona autorka harlequinów Vivien, desperacko pragnie przeżyć swój pierwszy raz… Wydawać by się mogło, że plan jest bliski realizacji a weekend z niedawno poznanym Edgarem zapowiada się obiecująco, gdyby nie… Doris – żona niedoszłego kochanka, która przyłapała parę! Nieudane plany romansowe to jednak nie jedyny problem Vivien. Pisarka bowiem musi napisać nową książkę, wydawnictwo coraz bardziej się niecierpliwi, czas ucieka, a natchnienia brak.

Sprytna pisarka w zaistniałej sytuacji dostrzega jednak pewną korzyść, a w jej głowie powstaje iście szatański plan – nadciągająca awantura „małżeńska” może stać się inspiracją do jej nowej powieści!

Wydarzenia nabierają tempa i sprawy jeszcze bardziej się komplikują, gdy do domu Edgara i Doris zaczyna przybywać coraz więcej nieproszonych gości, którzy jak się później okaże nie do końca są przypadkowi!

Hawaje, czyli przygody siostry Jane to seria komicznych wydarzeń i zaskakujących sytuacji, pomyłek, trzaskających drzwi i historii z przeszłości tworzących nieprawdopodobny chaos. Dzięki głównej bohaterce uzbrojonej w dyktafon wszyscy wkoło zostają bohaterami gorącego romansu, który rozgrywa się w pięknej scenerii Hawajów.

Szczegóły

Lekko nie będzie

Komedia

Komedia o miłości i szukaniu szczęścia na przekór konwenansom...

Oburza Was nieco większa różnica wieku w związkach? Śmieszą – w myśl zasady: mnie by się to nie przydarzyło – panie i panowie zauroczeni młodszymi partnerami? Jeśli tak, ta sztuka rozbawi Was do łez i pokaże, że teoria bardzo różni się od życiowej praktyki.

„Lekko nie będzie” autorstwa Jean-Claude’a Islerta to niezwykle zabawna francuska komedia o miłości, pozorach, szukaniu szczęścia na przekór konwenansom, tolerancji dla własnych wybryków i hipokryzji w ocenianiu innych.
Stateczny wykładowca Eduardo (Jan Jankowski) romansuje ze sprytną studentką Sarah (Zofia Zborowska/Katarzyna Grabowska), zaś jego była żona Marion (Dominika Ostałowska) zakochała się w młodszym partnerze.

Ich córka Julie (Julia Rosnowska) ma nowego, troszkę starszego narzeczonego Marco, wąsatego „artystę”, lekkoducha, bez grosza przy duszy (Kacper Kuszewski). Wspólnie zapoczątkują lawinę omyłek i absurdu, komplikacji i rozwiązań, które nie wpadłyby Wam do głowy. ...bo kiedy wszystko zawodzi, zawsze można zrzucić winę na hydraulika – imigranta ze wschodu...
Przygotujcie się na wyjątkowo zabawny wieczór, a jeśli nie lubicie się śmiać, to możemy wam obiecać, że lekko nie będzie!

Szczegóły

Kartoteka rozrzucona

Dramat

Tekst kanoniczny. Jego kanoniczność zaklęta jest w wiecznie otwartej formie. Kartoteka Różewicza funduje widzowi jakże znany obraz pokoju Bohatera, przez który „przechodzi ulica“ przepełniona głosami. Te głosy są rozszczepione i zwielokrotnione. Obraz tego doświadczenia jest doświadczeniem rozbitego zwierciadła, czyli obrazu świata i historii, której nie da się scalić. To doświadczenie jest strukturą Różewiczowskiej Kartoteki. Na tym polega jej otwarta forma. Nie jest, albo nie musi być biografią tylko jednego pokolenia, jej potencjał jest uniwersalny. To forma, która zawsze zwrócona jest ku przyszłości.

Koprodukcja z Centrum Myśli Jana Pawła II w ramach festiwalu NOWE EPIFANIE 2018.

Szczegóły