Dominika Guzek - zdjęcie

Dominika Guzek

8,9 / 10

43 oddanych głosów

Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Do dna

Dramat

„Pieśń zawsze wynikała z głębokiej potrzeby odnalezienia źródła mocy i tajemnicy. Wydaje się jednak, że we współczesnym świecie pieśń spoczywa w jakimś utajeniu, że jest ukryta na głębokim dnie życia – w zapomnieniu.

Chcemy sprawdzić, czy rzeczywiście zatarła się potrzeba śpiewu i potrzeba pieśni. Czy dziś jeszcze mamy pierwotną siłę powrotu do źródeł, z których wyłania się głos? Próbujemy dotrzeć do przestrzeni, z których wydobywają się pieśni. Poza chaosem małoznaczących, ale i pustych, a często agresywnych brzmień codzienności, w której żyjemy, pragniemy odnaleźć prawdziwe głosy i tony istnienia. Chcemy poprzez śpiew dowiedzieć się, czy możliwa jest jeszcze podróż do głęboko ukrytego archaicznego świata. Do źródeł, które wysychają cicho”. (Włodzimierz Szturc)

Szczegóły

Piękna i Bestia

Dla dzieci

„Piękna i Bestia” to kolejne przedstawienie w repertuarze Teatru Gro­teska oparte na klasycznej baśni i wpisujące się w nurt spektakli fa­milijnych. Spektakl będzie teatralnym przełożeniem XVIII-wiecznej powieści Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Opisane przez autorkę problemy i rozważania dotyczące piękna i jego znaczenia w naszym codziennym życiu, nic nie straciły na swojej aktualności. W czasach wszechobecnego wyścigu o NAJlepsze, NAJwiększe i NAJpiękniejsze wewnętrzne piękno, które eksponuje pisarka, może być idealnym drogowskazem dla młodego widza. „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – możemy śmiało powtórzyć za autorem „Małego Księcia” Antoine de Saint-Exupéry.
Spektakl będzie miał formę musicalową – utwory stylizowane na XVIII­-wieczną muzykę klasyczną skomponuje Łukasz Damrych (doskonale znany widzom Teatru Groteska ze ścieżki dźwiękowej do „Przygód Tomka Sawyera”). Zobaczymy też piękne lalki – urzekającą scenografię do spektaklu stworzy Mariusz Napierała – uznany scenograf teatrów operowych i muzycznych. Choreografię ułoży niezawodny Jarosław Staniek („Doktor Dolittle”, „Przygody Tomka Sawyera”), a całość wyreżyseruje od wielu lat związany z Groteską – Jerzy Jan Połoński.

Szczegóły

Ania z Zielonego Wzgórza

Dla dzieci

Opowieść o potrzebie przyjaźni, ciepła i akceptacji. Na Zielone Wzgórze do domu Mateusza i Maryli Cuthbert przybywa jedenastoletnia Ania Shirley. Ania jest sierotą, wcześnie straciła rodziców, ale swoim pozytywnym nastawieniem do życia podbija serca wszystkich wokół. Szalone przygody rudowłosej Ani i jej przyjaciół odegrają aktorzy w żywym planie. Przypomnimy najbardziej znane epizody powieści m.in. farbowanie włosów, poczęstunek „sokiem malinowym”, utarczki słowne Ani z Małgorzatą. Spektakl jest i zabawny i liryczny – dlatego jednocześnie zachwyci i rozbawi widzów oraz skłoni do wielu refleksji. Dowcipnym dialogom towarzyszą liczne piosenki, wykonane w niezwykle atrakcyjnej konwencji musicalu. W nastrój opowieści wprowadzą symboliczna, dynamicznie zmieniająca się scenografia oraz stylowe kostiumy. Pełne uroku przedstawienie dostarczy młodym widzom niezapomnianych emocji, a dorosłym przypomni „smaki” dzieciństwa.
spektakl dla dzieci od 10 lat

Szczegóły

Do dna

Muzyczny

Spektakl Ewy Kaim przywołuje na kilkadziesiąt minut nasze chłopskie, muzyczne DNA. Pijemy muzykę, piosenkę za piosenką, jak kieliszek za kieliszkiem do dna, żeby nie uronić nawet kropelki i na końcu wychodzimy z teatralnej karczmy pijani światem, którego poza tą chwilą już nie ma.

Nad sceną coś wisi. Jakby jakiś kamienny dom uniesiony na pół metra do góry. Bez drzwi i okien. Ze środka walą dymy i uciekają jakieś pojedyncze głosy. Ktoś tam wewnątrz, w tym „cosiu”, gada, naśpiewuje, zbiera siły. A potem wyczołguje się stamtąd piątka aktorów-śpiewaków. Chłopaki i dziewczyny w naturalny sposób zmieniają się z aktorów w wokalistów, z wokalistów w muzyków. Przebrano ich w stroje, które są miksem elementów ludowych i młodzieżowych. Reżyserka i choreograf tworzą kilka realistycznych scenek, z których wyłoni się pieśń, lament, przyśpiewka, odzywka, piosenka.

Młody mąż jedzie furą do miasta, a jego żona prosi, żeby kupił jej jakiś prezent, inaczej grozi, że pojedzie z nim. A chłop ma przecież plan się wyszumieć, na co mu baba, więc tak, kupi wstążkę, kupi. Trzy dziewczyny kłócą się o chłopaka bez koszuli. Prawie odrywają mu skórę z klaty i pleców: to dla mnie, to dla mnie. Lepią się do tego nagiego ciała i pukają w niego sprawdzając, czy gładkie. Dwóch starych dziadów, jak ci z Mrożkowego “Indyka”, zapętliło się w powtórzeniach, do znudzenia wyśpiewuje ciąg przyczynowo-skutkowy dotyczący rzeczy, które się same nie zrobią i zachowań tak zwanego zwierzęcego inwentarza w gospodarstwie, co to nagle buntuje się przeciw przypisanym mu tradycyjnie zachowaniom.

Młodzi od Kaim pokazują dziwną, przegapianą przez nas otwartość kultury ludowej, może nie na obcego, to już by było krok za daleko, co na tego drugiego człowieka obok. Jemu źle, więc mnie też. Moja dola przegląda się w jego. Pieśni ze spektaklu pochodzą głównie ze zbioru Oskara Kolberga (nad stroną literacką spektaklu czuwał Włodek Szturc), kilka z nich znamy, większość jednak przypomina znaleziska wydobyte z dna wykopanego przy kościele dołu: popękany utwór jest jak stare radło, inny jak pogięty cebrzyk, przyśpiewka niczym wiadro bez ucha. Akompaniator, multiinstrumentalista, autor aranżacji ludowych pieśni, Dawid Sulej Rudnicki prowadzi muzyczną opowieść raz z czułością archeologa, innym razem z dezynwolturą.

Te polskie, wiejskie głosy, tonacje i artykulacje czasami przypominają warczenie ludzi na siebie, nawoływania, zawodzenia, odstraszania dźwiękiem. Dziewczyny odszczekują sobie, chłopaki pohukują na siebie. Oni nie pięknieją w pieśni, pieśni biorą się z agresywnego płaczu, bylejakiego bólu, ciągłego zmęczenia. Pieśń jest piękna pomimo wszystko. Bez udziału piękna człowieka i jego intencji. Trzeba je śpiewać starymi głosami, bo ludzie z tej wymyślonej lub utraconej wsi są od zawsze starzy. A znaczy to tylko tyle, że od razu wiedzą, że mają tylko chwilę na miłość i życie.
Łukasz Drewniak, kurator programu teatralnego w Teatrze Starym

Wszystkie teksty i muzyka pochodzą z oryginalnych źródeł pieśni ludowej oraz ze zbiorów Oskara Kolberga i ks. Władysława Skierowskiego (Puszcza Kurpiowska w Pieśni, część II, zeszyt drugi, „Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego 3”, 1931-1934) i Śpiewnika Kurpiowskiego pod red. Henryka Gadomskiego.

Szczegóły

Rock of Ages

Musical

Los Angeles, rok 1987. Bourbon Room, kiedyś najsłynniejsza rockowa dziupla i wylęgarnia talentów przy Sunset Strip, dzisiaj podupadający, żyjący dawną sławą klub. Kiedy bezwzględni deweloperzy rozpoczynają kampanię oczyszczania i gentryfikacji dzielnicy heavy-metalowej bohemy, tylko występ wielkiej gwiazdy Stacee Jaxxa i jego grupy Arsenal może uratować legendarną miejscówkę przed przebudową na galerię handlową. Czy ocalą ją wysiłki Drew, młodego, dobrze zapowiadającego się rockersa, Sherrie, dziewczyny z prowincji, Dennisa, skacowanego właściciela klubu, oraz Reginy, miejskiej buntowniczki? To się okaże dopiero po wybrzmieniu ostatniego riffu "Rock of Ages", ale jedno jest pewne – to rockowe epokowe wydarzenie zakołysze i wstrząśnie Sunset Strip, Los Angeles i Warszawą!

"We Built This City", "I Wanna Rock", "I Want To Know What Love Is", "The Final Countdown", "Oh Sherrie"… Największe światowe przeboje Europe, Poison, Styx, Twisted Sister i innych gwiazd rocka lat 80. w zaskakującym, musicalowym wydaniu! 2328 spektakli na Broadwayu! Przebój londyńskiego West Endu, Toronto i Las Vegas nareszcie w Warszawie! Polską prapremierę w Teatrze Syrena wyreżyseruje Jacek Mikołajczyk, dyrektor teatru i reżyser jego poprzednich musicalowych przebojów – "Rodziny Addamsów" i "Czarownic z Eastwick". Kierownictwo muzyczne obejmie Tomasz Filipczak, kierownik muzyczny Syreny i wieloletni kierownik muzyczny programu „Jaka to melodia?”. Choreografię opracują Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, najlepsi polscy musicalowi specjaliści w tej dziedzinie.

Musical zalecany dla widzów powyżej 15 lat.

Szczegóły

Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)

Dla dzieci

Wielowątkowa opowieść dla dzieci, o lekkim zabarwieniu kryminalnym. Dziesięciu bohaterów, dziesięć problemów i dziesięć niesamowitych przygód z dużą porcją abstrakcyjnego humoru.
Czy zastanawiało Was kiedyś, co się dzieje z osieroconymi skarpetkami, których niemal po każdym praniu brakuje w szufladzie?
Niespodziewanie okazuje się, że bycie noszonym na ludzkich stopach nie musi być jedynym przeznaczeniem skarpetek. W mieszkaniu małej Be dochodzi do buntu tej przyziemnej odzieży i do próby zrealizowania wielkiej skarpetkowej ucieczki. Powody są różne: jedna - nie chce zalegać dłużej w koszu na bieliznę w towarzystwie brudasów, inna - jest zrobiona z szorstkiej wełny, kłuje w stopy i nikt nie chce jej nosić, kolejna - chce zmieniać świat, jeszcze inna tęskni za morskimi przygodami, a ta jedwabna - marzy o wielkiej karierze. Czy uda im się uciec, czy spełnią swoje marzenia, czy znajdą własną drogę i miejsce? Jedno jest pewne - to, co je spotka, będzie źródłem wielu refleksji.
Książki, na podstawie których powstał scenariusz, napisała Justyna Bednarek.
PREMIERA 26 września.

Szczegóły

Ania z Zielonego Wzgórza

Dla dzieci

Opowieść o potrzebie przyjaźni, ciepła i akceptacji. Na Zielone Wzgórze do domu Mateusza i Maryli Cuthbert przybywa jedenastoletnia Ania Shirley. Ania jest sierotą, wcześnie straciła rodziców, ale swoim pozytywnym nastawieniem do życia podbija serca wszystkich wokół. Szalone przygody rudowłosej Ani i jej przyjaciół odegrają aktorzy w żywym planie. Przypomnimy najbardziej znane epizody powieści m.in. farbowanie włosów, poczęstunek „sokiem malinowym”, utarczki słowne Ani z Małgorzatą. Spektakl jest i zabawny i liryczny – dlatego jednocześnie zachwyci i rozbawi widzów oraz skłoni do wielu refleksji. Dowcipnym dialogom towarzyszą liczne piosenki, wykonane w niezwykle atrakcyjnej konwencji musicalu. W nastrój opowieści wprowadzą symboliczna, dynamicznie zmieniająca się scenografia oraz stylowe kostiumy. Pełne uroku przedstawienie dostarczy młodym widzom niezapomnianych emocji, a dorosłym przypomni „smaki” dzieciństwa.

Szczegóły