Daniela Popławska
70 oddanych głosów
więcej
Często występuje w:
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Prawo wyboru
Spektakl dla widzów od 14. lat
Tytułowe PRAWO WYBORU należy w naszym przedstawieniu do widzów. To Państwo zdecydują o losie głównego bohatera tekstu Ferdinanda von Schiracha – w tej roli Aleksander Machalica.
Wybitny niemiecki dramatopisarz zyskał już opinię literackiego „sumienia” ludzkości. Polska prapremiera jego – popularnego w europejskich teatrach i stacjach telewizyjnych – dramatu jest okazją, by w pełnym napięciu śledzić przesłuchania kolejnych ekspertek stających przed Komisją Etyki. To między innymi w ich role wcieli się siedem znakomitych aktorek: Maria Rybarczyk, Daniela Popławska, Małgorzata Łodej-Stachowiak, Bożena Borowska-Kropielnicka, Antonina Choroszy, Agnieszka Różańska i Marta Herman. Ich argumenty, dylematy etyczne, medyczne, teologiczne staną się jednocześnie kartami przetargowymi w „wyborze” koncepcji wolności, prawa do życia, człowieczeństwa.
Terminy te już niebawem wejdą i do polskiej debaty: dylematy dotyczące eutanazji, przerywania opieki paliatywnej, prawa do godnej śmierci coraz częściej odnoszą się także do rzeczywistości społecznej nad Wisłą. PRAWO WYBORU wyprzedza tę prognozę i jednocześnie daje każdemu z widzów możliwość anonimowego opowiedzenia się w tych kwestiach już teraz. Zatem: co Państwo zrobią ze swoim głosem?
Premiera: 23 kwietnia 2022 r.
więcej
SzczegółyPrezydentki
Spektakl dla widzów dorosłych.
W skandynawskich domach nie wieszano firanek, by pokazać, że ich mieszkańcy, a zwłaszcza mieszkanki, nie mają nic do ukrycia: żyją uczciwie i pobożnie. A co z lokatorami współczesnych mieszkań, chowającymi się za szczelnie zasłoniętymi oknami? Czy firany skrywają tylko ich grzechy i grzeszki? Czy przysłaniają też marzenia, by pozwolić choć na chwilę wyrwać się z okowów konwenansu, choć na chwilę zapomnieć o tym, co wypada?
Austriacki dramatopisarz Werner Schwab bezlitośnie rozchyla zasłony. Pozwala nam zajrzeć w głęboko ukryte pragnienia swoich Prezydentek, podpór mieszczańskiej wspólnoty, które – choć przygniecione krzyżem codziennych trosk – wciąż marzą o miłości. I tylko za bezpieczną zasłoną mogą snuć swoje fantazje.
więcej
SzczegółyMaria
Spektakl dla widzów od 16. lat.
MARIA to tryptyk najważniejszych pojęć: narodzin, miłości i śmierci.
Maria, zwana przez bliskich Rią, rówieśniczka XXI wieku, z impetem i nieokiełznaną ciekawością wkracza w dorosłość, usiłując odnaleźć w niej miejsce dla siebie i dla dziecka, które ma wkrótce urodzić. Czy pomoże jej w tym nowe zajęcie – wirtualne rozmowy z nieznajomymi, którzy tak samo jak ona łakną bliskości, nawet zapośredniczonej przez ekran? I czy da się przełożyć na język kilobajtów rytm, w którym bije jej serce i jej wewnętrzny świat?
Najnowszy dramat brytyjskiego autora Simona Stephensa, znanego i granego na całym świecie przedstawiciela „realizmu społecznego”, to wnikliwe studium zdigitalizowanej w dużej mierze współczesności i osadzony w wirtualnym świecie ponadczasowy mit Marii – młodej kobiety, która pomimo wszelkich niedogodności przeciwstawia się duchowi czasu.
więcej
SzczegółyŻycie to nie teatr
Muzyczna esencja czterech dekad Teatru Nowego. Nasi śpiewający aktorzy w towarzystwie świetnych instrumentalistów przypominają najlepsze i najbardziej znane utwory z bogatego dorobku Jerzego Satanowskiego oraz innych znakomitych kompozytorów. Usłyszymy wybór piosenek napisanych do tekstów m.in. Agnieszki Osieckiej, Bolesława Leśmiana, Bertolda Brechta, Edwarda Stachury i Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.
więcej
SzczegółyAmbona Ludu
We współczesnej dramaturgii wciąż mało jest tekstów, które mówiłyby o przekraczaniu granic: uprzedzeń, poglądów, heurystyk… AMBONA LUDU, napisana dla Teatru Nowego przez Wojciecha Kuczoka – laureata „Paszportu Polityki” oraz Nagrody Literackiej „Nike”, stanowi próbę wypełnienia tej luki. Wnikliwe studium lokalnych społeczności, posługujących się systemem utrwalonych stereotypów, to jednak pretekst. W istocie idzie tu o nakreślenie obrazu współczesnych Polaków oraz zagrożeń, jakie niesie narastająca frustracja, znajdująca swe ujście w radykalizującym się języku. A także – o podkreślenie potrzeby społecznej wspólnoty, opartej nie tyle na równości, co na równoważności przekonań.
więcej
SzczegółyObwód głowy
Oto opowieść, która mogłaby stać się podstawą scenariusza zasługującego na Oscara.
Opowieść o dzieciach, które w wyniku zawirowań historii musiały zmieniać dwukrotnie tożsamość narodową,
język oraz… matki, o ludziach, którzy mimo wojennych przeżyć odrzucili uprzedzenia i nauczyli się żyć z bagażem złych i dobrych doświadczeń, i o człowieczeństwie wznoszącym się ponad międzynarodowe animozje.
więcej
SzczegółyGorączka czerwcowej nocy
Teatr Nowy rozprawia się z przekłamaniami i legendami, które narosły wokół wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956 i wokół głośnego przedstawienia Izabelli Cywińskiej poruszającego ten temat.
Bez sztampy i bez zbędnego patosu – za to lekko i z humorem – opowiadamy o tym, czego nie znajdą Państwo w żadnym podręczniku do historii XX wieku. Cała prawda o Czerwcu ’56 – tylko w Teatrze Nowym!
więcej
Szczegóły