Cezary Kołacz - zdjęcie

Cezary Kołacz

8,5 / 10

50 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Gdy przyjdzie sen

Tragikomedia

"Gdy przyjdzie sen..." to opowieść o miłości jak mówią twórcy "źle poczętej, niepoprawnie ujawnionej i absurdalnie przerwanej". Ta miłość zdarzyła się we wsi Borówka, a to "trudna wieś" . "Wiosną zalewa ją woda, zimą śnieg zasypuje, latem gorące powietrze dusi, jesienią pięknie jest.” "... i jest tu jeden kościół, jedna świetlico-remiza, dużo błota i przystanek autobusowy skąd można pojechać za górę, do miasta. A tam w mieście wszystko jest lepsze i łatwiej się oddycha i uśmiechać się można...". W tej balladzie - moralitecie o sile marzenia, by wyrwać się do lepszego życia, lepszego świata rozpacz miesza się z pożądaniem, zawiść z miłością. A wszystko to opowiedziane jest ze sporą dawką komizmu.

Szczegóły

Wachlarz

Komedia

Autor o „Wachlarzu”:

„…to wielka komedia, wielka – bo kosztowała mnie wiele trudu, i wiele trudu będzie kosztować aktorów wystawienie jej. Będą musieli bardzo uważać i przeprowadzić więcej prób, niż zazwyczaj; ale komedia należy do tych, które pozwalają wykonawcom zabłysnąć talentem i zręcznością…”

Carlo Goldoni 1764 r.
___________________________________________________________

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z nowym ROZPORZĄDZENIEM RADY MINISTRÓW w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, zostały zniesione ograniczenia obowiązujące w instytucjach kultury, natomiast w związku z wciąż licznymi przypadkami zakażeń, zalecamy noszenie maseczek na terenie teatru.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat


Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.


Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Salto w tył

Dramat

A przecież powszechnie wiadomo, że nawet ci najbardziej głusi na pieśni stadionów, nierzadko dają się zauroczyć relacjom zdawanym przez komentatorów sportowych – „królów" odkrywczej metafory, zaskakującej dygresji i niebanalnej puenty. Niejeden poeta może tylko pomarzyć o takiej nieśmiertelności swoich sentencji, jaką zagwarantowały sobie wyrzucane pod wpływem niezrównanych emocji zdania mające się nijak do ogólnie panujących zasad gramatycznych i niecechujące się przesadną elegancją stylu. Sport jest w stanie zachwycać, a tych których nie zachwyca, wybitny komentator sportowy swoją soczystą narracją jest w stanie przekonać, że jednak zachwyca.

Opisy zmagań sportowych, historie o zwycięstwach i biciu rekordów to coś więcej niż tylko czysto techniczne rozważania o możliwościach sprawnie funkcjonującej maszynerii ludzkiego ciała. Pogrążający się w ciemnościach choroby psychicznej pisarz stworzył szereg opowieści o czeskich sportowcach, którzy potrafili zanegować nieznośną rzeczywistość komunistycznej Czechosłowacji i stworzyć sobie alternatywny świat, określony ich pragnieniami i pasją. Czy można reportaże sportowe Oty Pavla czytać jak opowieść o arcyludzkiej potrzebie dania z siebie wszystkiego w walce o własną wolność? Jako opowieść, która nigdy nie przestaje być aktualna? Opowieść, dzięki której nie przestajemy wierzyć w możliwość wolności w każdych warunkach, w jakich przychodzi żyć człowiekowi? Opowieść o wolności, która nie jest patetycznym frazesem, ale samym życiem, które „można przeżyć jak święto”?

Szczegóły

Diabeł, który…. (Polska)

Dramat

Spektakl Diabeł, który… przentowany jest poza konkursem. Prezentowany jest z napisami w języku angielskim.

„Prosiłem o miłość, a zmusiliście mnie do nienawiści” mówi Huw, (opętany przez diabła?) bohater sztuki Johna Osborne’a. Może to nadwrażliwy poeta? Może chory psychicznie morderca? Wielka Brytania, lata 50-te XX wieku, purytańskie środowisko na prowincji – On, rodzice, dziewczyna, Pastor (diabły?). I zbrodnia. „Diabeł, który…” to spektakl na motywach dramatu „Ten diabeł, co w nim siedzi” autorstwa Johna Osborne’a; młodego gniewnego, który w wieku 19 lat postanowił powiedzieć światu, co o nim myśli. Spektakl wyreżyserowany w Teatrze Studyjnym w Łodzi przez Mariusza Grzegorzka był polską prapremierą sztuki Osborne’a.

Jak diabeł wygląda? Kim jest? W kim jest? Ciekawość to pierwszy stopień do piekła więc on już na Ciebie czeka. I co? Boisz się?

Spektakl a motywach dramatu „Ten diabeł, co w nim siedzi” Johna Osborne’a w przekładzie Małgorzaty Semil.

Spektakl wielokrotnie nagradzany, m.in. na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi i 27. Festiwalu Szkół Teatralnych w Brnie.

Szczegóły

Beczka prochu

Beczka prochu – przetłumaczony na wiele języków tekst macedońskiego dramaturga Dejana Dukovskiego. Grana na wielu scenach europejskich historia opisana w kontekście wydarzeń na Bałkanach fascynuje swoją bliskością i aktualnością. Beczka prochu - która, może wybuchnąć w każdej chwili. Pochód namiętności, miłości i tańca, ale w tle wciąż czai się coś groźnego, niepokojącego. Ostry, brutalny język. Aktorskie połączenie siły młodości, energii, talentu, pasji, wrażliwości i doświadczenia. Dyplom studentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, przy udziale aktorów Teatru Ludowego w Krakowie.

Spektakl tylko dla widzów dorosłych.

Szczegóły