Beata Ścibakówna - zdjęcie

Beata Ścibakówna

8,9 / 10

27 oddanych głosów

Data urodzenia:
28-04-1968 (51 lat)

Polska aktorka teatralna i filmowa. Absolwentka warszawskiej PWST (1992). Aktorka stołecznego Teatru Powszechnego w latach 1992-1997, obecnie aktorka Teatru Narodowego. Współpracowała z teatrami warszawskimi: Komedia, Bajka, Polonia, Syrena.

Za rolę Klary w Ślubach panieńskich Fredry (reż. Andrzej Łapicki) otrzymała wyróżnienie na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska” w Opolu (1995). Od 1997 roku w zespole Teatru Narodowego. Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi (2005).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kotka na gorącym blaszanym dachu

Tragedia

Historia Tennessee Williamsa o milionerze z amerykańskiego Południa w ujęciu Grzegorza Chrapkiewicza jest ostra jak brzytwa.

Brutalność międzyludzkich związków objawia się w języku i gwałtownych emocjach. Następuje rodzinny krach – w relacjach rodzicielskich i małżeńskich. Do głosu dochodzą alkoholowe zamroczenia i seksualne frustracje. Ciężko unieść niespełnienia, kłamstwa, udawanie, odtrącenie i ból. Trudno powstrzymać się od zadawania cierpienia.

Szczegóły

Intryga

Tragedia

Wielka miłość, zdrada, tajemnica, która nie może wyjść na jaw oraz zagadkowe morderstwo.
Bogaty biznesmen stojący na progu bankructwa postanawia sfingować własną śmierć, zgarnąć pieniądze z polisy i zacząć nowe życie. Kto może wystawić fałszywy akt zgonu? Lekarz, który ma romans z żoną biznesmena. W zamian rekin finansjery obiecuje usunąć się w cień, a pan doktor będzie miał wolną drogę do poślubienia „wdowy”. Żeby plan się powiódł, trzeba przygotować misterną intrygę…
Niestety nic nie jest takie, jakie na początku się wydaje. Nic nie idzie tak, jak powinno, kolejne postacie wprowadzają coraz to nowe zwroty akcji. Tajemnice, podejrzliwość, egoizm, hipokryzja, obłuda, ambicje, złość, zemsta i cynizm – wszystko to miesza się ze sobą, prowadząc do nieoczekiwanego zakończenia.

Nagrody:
Spektakl został wyróżniony podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Prywatnych „Sztuka plus komercja” 2014. Zbigniew Zamachowski (aktor Teatru Narodowego) otrzymał tytuł Najlepszego Aktora za rolę detektywa.

Szczegóły

Garderobiany

Dramat

Na afiszu Szekspirowski Król Lear. Szef teatralnej trupy, dla współpracowników „Sir”, ma zagrać tytułową rolę po raz dwieście dwudziesty siódmy. Jego siły słabną. Za kulisami towarzyszy mu garderobiany Norman.

Garderobiany to należąca do współczesnego kanonu sztuka o ulotności teatru, o osobistym i artystycznym spełnieniu, o samotności, lojalności i międzyludzkich grach. W roli Sira występuje Jan Englert, Garderobianego gra Janusz Gajos.

Szczegóły

Madame de Sade

Dramat

Legendarny immoralista oglądany oczami kochających go kobiet. Misterne studium zakamarków kobiecej duszy kreślone z subtelnością największego powojennego dramatopisarza Japonii.

Ludzka natura zaskakuje, kiedy łączy w sobie sprzeczności – miłość i nienawiść, dobro i okrucieństwo, moralność i rozpustę. Kiedy stawia znak równości między wolnością i złem.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Komedia

Krewka satyra i bezczelność języka; aktorski kunszt i wysmakowana scenografia. Świeże spojrzenie na arcydzieło w nowym przekładzie Jerzego Radziwiłowicza.

Gorzka komedia Molière’a tak poruszyła współczesnych, zwłaszcza dewotów, że Ludwik XIV na pięć lat zabronił jej grania. Jacques Lassalle przywołuje obraz XVII-wiecznej Francji. Przytłumione światło pada na szacowne wnętrza i wykwintne stroje z epoki. Ale najważniejsi są aktorzy – prowokują na widowni śmiech, który obnaża hipokryzję, odsłania manipulacje i okrucieństwo. Okazuje się, że historia wytrawnego łgarza i demonicznego obłudnika jest wciąż aktualna.

Szczegóły

Kotka na gorącym blaszanym dachu

Dramat

Wyraziste postaci, psychologiczne komplikacje. Bezwzględna walka o pieniądze. Dramat rodzinnego zakłamania w nowym mocnym przekładzie Jacka Poniedziałka.

Historia Tennessee Williamsa o milionerze z amerykańskiego Południa w ujęciu Grzegorza Chrapkiewicza jest ostra jak brzytwa. Brutalność międzyludzkich związków objawia się w języku i gwałtownych emocjach. Następuje rodzinny krach – w relacjach rodzicielskich i małżeńskich. Do głosu dochodzą alkoholowe zamroczenia i seksualne frustracje. Ciężko unieść niespełnienia, kłamstwa, udawanie, odtrącenie i ból. Trudno powstrzymać się od zadawania cierpienia.

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.

Szczegóły