Bartosz Włodarczyk - zdjęcie

Bartosz Włodarczyk

8,6 / 10

32 oddanych głosów

Student Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wróg ludu

Dramat

,,to nie będzie potrzebne dzisiejszego wieczoru nie
zamierzam mówić o tym świństwie które pleni się w
zakładzie uzdrowiskowym dzisiaj posłuchacie o
czymś zupełnie innym gdyby jeszcze kilka dni temu
próbowano tak jak to się robi dzisiaj zmusić mnie do
milczenia to niczym lew walczyłbym o swoje
najświętsze ludzkie prawa ale teraz jest mi wszystko
jedno dzisiaj chciałbym się wypowiedzieć o wiele
szerszych kwestiach zobaczyłem jasno i dlatego
stoję tutaj przed wami chcę wam powiedzieć chcę
was poinformować o odkryciu o wiele większym niż
ten drobny fakt że nasz wodociąg jest zatruty i że
nasz zakład uzdrowiskowy został zbudowany na
zakażonym gruncie chciałbym mówić o większym
odkryciu że wszystkie źródła naszego duchowego
życia są zatrute że całe nasze społeczeństwo
zostało stworzone na gruncie kłamstwa kochałem
moje rodzinne miasto jak tylko człowiek może
kochać siedziałem przez wiele lat na północy i
wymyśliłem plan zbudowania zakładu
uzdrowiskowego jedno pragnienie miałem by działać
dla ogółu pierwsze co zobaczyłem to głupota władzy".

(Henrik Ibsen, WRÓG LUDU, fragment monologu Doktora Tomasa Stockmanna)

Szczegóły

Oni

Dramat

Witkacy nie miał wątpliwości, że rozwój społeczny, wsparty osiągnięciami nauki i techniki, może uczynić ludzkość szczęśliwą. Obawiał się też jednak, że postęp doprowadzi do upadku sztuki, która utraci sens
w świecie odartym z tajemniczości i pozbawionym potrzeb duchowych – świecie zamieszkanym przez istoty zdeterminowane przez permanentne poczucie nienasycenia i przesytu jednocześnie.

Tytułowi witkacowscy „oni” to reprezentanci „tajnego rządu”. Nadrzędnym celem ich działania jest zniszczenie sztuki teatru – jednej z nielicznych dziedzin życia niepoddających się automatyzacji.

Piotr Ratajczak widzi w „Onych” potencjał do rozmowy na temat zmian, jakie czekają człowieka XXI wieku w obrębie nowych technologii, w obliczu których jednostka pozostaje zupełnie bezbronna, a sztuka przestaje być dziełem autonomicznym. Współczesny kryzys demokracji i nadchodzący technologiczny przełom wymagają pomysłu na nowy ład świata, ale nie istnieją jeszcze idee, które mogłyby temu zagadnieniu sprostać i obronić jednostkę przed manipulatorskimi zamiarami „onych”.

Szczegóły

Niepodlegli

Dramat

„Niepodlegli” to spektakl o dwudziestoleciu międzywojennym. Spóźniony na stulecie odzyskania niepodległości, ale może dzięki temu jeszcze bardziej aktualny. To przedstawienie, które idzie w kontrze do sztampy rocznicowej i nie godzi się na lukrowany, rozpowszechniany wizerunek II RP. Obraz cudu gospodarczego, prosperity, bali, rautów i sukcesów w każdej dziedzinie, kreowany przez dzisiejszych piewców przeszłości, jest mitem, w który coraz trudniej uwierzyć. Gdzie leży prawda? Jacy naprawdę byliśmy sto lat temu? Przedsiębiorczy, zaradni, odważni, otwarci, pomysłowi czy jednak zamknięci, gnuśni, nieufni i podejrzliwi? Zachłysnęliśmy się wolnością czy umieliśmy mądrze z niej korzystać? W spektaklu przyglądamy się dwudziestoleciu międzywojennemu przez pryzmat najciekawszych buntowników epoki, którzy w 1918 roku stali się nie tylko obywatelami niepodległego państwa, ale także jednostkami niezależnymi wobec moralności, państwowości, religii, rodziny, powszechnej hipokryzji, konwenansów i utartych zasad. Maria Morska, Irena Krzywicka, Tadeusz Boy-Żeleński, Zofia Stryjeńska, Stanisław Szukalski, Maria Kwaśniewska, Rita Gorgonowa, Stefan Ossowiecki, Bolesław Piasecki, Ina Benita, Gabriel Narutowicz, Eligiusz Niewiadomski, Jadwiga Morozowska-Toeplitz – oto bohaterowie, których powołujemy do życia. Poprzez ich historie chcemy przyjrzeć się nie tylko naszej przeszłości, ale przede wszystkim teraźniejszości.

Szczegóły

Ustawienia ze świętymi, czyli rozmowy obrazów I Online

Dramat

Dwadzieścia żywotów uznanych za święte, połączone w fabularną opowieść zderzającą legendy z prozą życia. Bohaterowie spektaklu, postaci znane głównie z sakralnych wizerunków, opowiadają widzom swoje historie, które doprowadziły ich do świętości. Żyli w różnych epokach i na różnych szerokościach geograficznych, ich losy bywały dramatyczne, ale i groteskowe, a bohaterskie i chwalebne czyny mieszały się w nich z ludzką małością i banalnością. Z jakichś powodów to właśnie te historie zostały uznane za wyjątkowe, a postaci wyniesione do rangi świętych. Ich losy zinterpretowane na nowo mogą okazać się niezwykle aktualne i mówić wiele o problemach współczesnego świata. Agata Duda-Gracz przygląda im się z dzisiejszej perspektywy, opierając jednocześnie całość spektaklu na poetyce obrzędu, rytuału i święta. Przestrzeń inscenizacji stanowi miejsce do zwiedzania, z przełamaniem klasycznego odbioru z podziałem na widownię i scenę.

Szczegóły

Grając Balladynę

Dramat

„Za czasów bajecznych, koło jeziora Gopła”
Spektakl III roku Wydziału Aktorskiego powstał podczas zajęć „Sceny wierszem” pod kierunkiem prof. Jana Englerta w semestrze zimowym 2018/2019. W mocno ascetycznej scenografii studenci poruszają się w zaskakujący i pomysłowy sposób, niekonwencjonalnie wykorzystując przy tym przestrzeń do swoich działań scenicznych…

Szczegóły