Bartosz Turzyński - zdjęcie

Bartosz Turzyński

9,4 / 10

5 oddanych głosów

Wiek: 40 lat

Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

AKTUALNIE GRA W SPEKTAKLACH:

Vatzlav, reż. Michał Kmiecik, premiera: 19 czerwca 2015

MINISTER II, Akimudy, reż. Piotr Sieklucki, premiera: 5 października 2014

ROBERT, Klajster, reż. Wojciech Klemm, premiera: 27 marca 2014

CZERHES PELTZ, Shitz, reż. Marek Pasieczny, premiera: 10 maja 2013

POSŁANIEC, Antygona, reż. Marcin Liber, premiera: 7 kwietnia 2013

SZAJA MAGNAT, Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata, reż. Jacek Głomb, premiera: 22 września 2012

VALMONT, Kwartet, reż. Karolina Górecka, premiera: 9 czerwca 2012

JÓZIO, Diabli mnie biorą, reż. Marek Rębacz, premiera: 11 września 2010

TREVOR, Złodziej, reż. Marek Pasieczny, premiera: 7 maja 2010

Spektakle z udziałem tego aktora:

Złodziej

Komedia


Spektakl dla widzów od 14. lat


Po uroczystej kolacji John i Barbara wraz z przyjaciółmi Jenny i Trevorem wracają do luksusowego domu na wsi. Okazuje się, że zostali okradzeni. Telefon jest głuchy, Barbara przeholowała z alkoholem, a niebezpieczeństwo wciąż wisi w powietrzu. Tym razem przyjaciół nie połączy cocktail-party, ale wspólne zagrożenie. Kiedy zapada wieczór, na jaw wychodzą fakty, które bohaterowie woleliby ukryć. Co jest w sejfie? Dlaczego Trevor zawsze przegrywa, a Barbara ukrywa swój akt urodzenia? Co kryje się w medalionie? Czy nie skradziono czegoś cenniejszego od klejnotów i pieniędzy? Spektakl bawi, iskrząc błyskotliwymi żartami.

Brawurowe zwroty akcji prowadzą do zaskakującego finału. Z wartkiej fabuły wyłania się również refleksja: czy nasze sekrety nie wpływają na relacje z innymi? Pytanie stawia Eric Chappell, autor Złodzieja, twórca scenariuszy kasowych angielskich seriali komediowych oraz sztuk teatralnych, laureat nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej.

Szczegóły

Ślubu nie będzie

Komedia

Pełna wdzięku, błyskotliwa komedia muzyczna autorstwa znakomitego brytyjskiego duetu. To wspaniała propozycja dla wszystkich, którzy choć raz przeżyli przygotowania do wielkiej rodzinnej uroczystości, niefortunny wypadek, czy niezwykłe zauroczenie…

Właściciel agencji reklamowej, Thimothy Westerby, jest bardzo podekscytowany. Choć niekoniecznie ślubem jedynej córki Judy, który ma rozpocząć się lada chwila. Przygotowuje się właśnie do nowej kampanii dla firmy produkującej biustonosze i przed chwilą wpadł na genialny pomysł. Bieliznę będzie reklamować ponętna girlsa z lat dwudziestych. W przedślubnym szaleństwie nikt nie podziela jednak jego entuzjazmu, bo wielka uroczystość zdaje się wisieć na włosku. Jakby problemów było mało, Thimothy niespodziewanie otrzymuje cios w głowę i zaczyna widzieć niemożliwe.

Zaskakujące zwroty akcji, przezabawne sytuacje, nasycone angielskim humorem dialogi, a wszystko przeplatane doskonałymi aranżacjami nieśmiertelnych przebojów z lat 20. i 30.

Szczegóły

Don Juan

Dramat

Uwodzi wszystkich – nie tylko kobiety. A może sam daje się uwieść wizji niemożliwej wolności?
W przewrotnej interpretacji Radosława Rychcika cyniczny manipulator, kłamca, kpiarz i bezbożnik odsłania drugie oblicze: niespełnionego Romea i niepokornego buntownika. Łowca serc i wrażeń szuka ideału. Znudzony libertyn pokazuje twarz człowieka zagubionego w walce o uwolnienie z okowów społecznych i religijnych zasad; kpiącego z zaściankowej moralności, burzącego porządek społeczny.

Bez sukcesu. Miłosny taniec ciał i dusz zamienia się w taniec śmierci, komedia staje się dramatem; Eros przegrywa z Tanatosem, a profanum z sacrum. O tym jest ta historia, która stale się przecież powtarza. O ludzkiej pysze, która bywa zarzewiem buntu. O winie i karze, zdradzie i o miłości, które nie mogą bez siebie istnieć. O złu, które przemawia językiem wzniosłych ideałów i żelaznych norm. O jednostce, która przegrywa z systemowym zakłamaniem.

Uwspółcześniona – choć jednak nie całkiem współczesna inscenizacja przenosi widzów w gorące czasy seksualnej rewolucji, przemian obyczajowych i moralnych, oraz w miejsce, w którym Don Juan Molière’a bywał jedynie przy okazji ożenków: do kościoła: miejsca, w którym kształtują się normy moralne, i uchylają bramy piekieł zarazem.

Szczegóły

Panna młoda

Pełna wdzięku, błyskotliwa komedia muzyczna autorstwa znakomitego brytyjskiego duetu. To wspaniała propozycja dla wszystkich, którzy choć raz przeżyli przygotowania do wielkiej rodzinnej uroczystości, niefortunny wypadek, czy niezwykłe zauroczenie…

Właściciel agencji reklamowej, Thimothy Westerby, jest bardzo podekscytowany. Choć niekoniecznie ślubem jedynej córki Judy, który ma rozpocząć się lada chwila. Przygotowuje się właśnie do nowej kampanii dla firmy produkującej biustonosze i przed chwilą wpadł na genialny pomysł. Bieliznę będzie reklamować ponętna girlsa z lat dwudziestych. W przedślubnym szaleństwie nikt nie podziela jednak jego entuzjazmu, bo wielka uroczystość zdaje się wisieć na włosku. Jakby problemów było mało, Thimothy niespodziewanie otrzymuje cios w głowę i zaczyna widzieć niemożliwe.

Szczegóły

W Malinowym Chruśniaku / Noc z erotykami Leśmiana

"W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra
Coś srebrnego dzieje się w chmur dali
Straszny w polu zagrzmiał jęk"

A my zaprosimy Was w owocową poetycką gęstwinę, by...
w wieczór miłości dla tych, co kochają, kochać się pozwalają lub kochania pragną
przed ciekawych wzrokiem, zapodziani go głowy
spędzić Noc z erotykami Leśmiana W malinowym chruśniaku
przygotowaną przez realizatorów tak dobrze przyjętego czytania performatywnego Baśni o pięknej Parysadzie i o ptaku Bulbulezarze.

Będzie odważnie, ale nie nachalnie; frywolnie, ale nie bezsmacznie; gorąco, ale nie piekąco...

Szczegóły

Złodziej

Komedia

Po uroczystej kolacji John i Barbara wraz z przyjaciółmi Jenny i Trevorem wracają do luksusowego domu na wsi. Okazuje się, że zostali okradzeni. Telefon jest głuchy, Barbara przeholowała z alkoholem, a niebezpieczeństwo wciąż wisi w powietrzu. Tym razem przyjaciół nie połączy cocktail-party, ale wspólne zagrożenie. Kiedy zapada wieczór, na jaw wychodzą fakty, które bohaterowie woleliby ukryć. Co jest w sejfie? Dlaczego Trevor zawsze przegrywa, a Barbara ukrywa swój akt urodzenia? Co kryje się w medalionie? Czy nie skradziono czegoś cenniejszego od klejnotów i pieniędzy? Spektakl bawi, iskrząc błyskotliwymi żartami. Brawurowe zwroty akcji prowadzą do zaskakującego finału. Z wartkiej fabuły wyłania się również refleksja: czy nasze sekrety nie wpływają na relacje z innymi? Pytanie stawia Eric Chappell, autor Złodzieja, twórca scenariuszy kasowych angielskich seriali komediowych oraz sztuk teatralnych, laureat nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej.

Szczegóły

Diabli mnie biorą

Komedia

Akcja Diabła… osadzona jest w naszej rzeczywistości, a bohaterowie wydają się „diabelsko” bliscy. Mistrzowie komedii Olaf Lubaszenko i Krzysztof Kiersznowski wcielili się w role zmęczonego piekielną służbą Lucyfera oraz ekscentrycznego Tatusia, byłego czołgisty. Tajną bronią szefa piekieł jest piękna diablica, którą gra Monika Buchowiec. Czy jej wdzięki wystarczą, by zdobyć podpis pod cyrografem? Na przeszkodzie wysłannikom piekieł i matrymonialnym planom Józia (w tej roli Bartosz Turzyński) stoi Tatuś, który dysponuje prawdziwym arsenałem oraz determinacją. Przejęcie syna przez siły nieczyste jest mu nawet na rękę, bo prawdziwe zło widzi w pewnej kobiecie. Honor piekła chce ratować sam Lucyfer, ale zaszyty w miejskim parku wspomina tylko dawne diabelskie sukcesy, topiąc depresję w zawartości plastikowego kubka. Jak może pracować, kiedy ludzkość nie zwraca uwagi na zło, a Tatuś opanował diabelskie sztuczki lepiej niż on sam? Taktyka Lucyfera, wypróbowana przez wieki, może zawieść w starciu ze współczesną rodziną oraz zachłyśniętym konsumpcją dóbr materialnych światem-supermarketem. Czy Józia zwabi w pułapkę zmysłowo-piekielna promocja? A może na walkę z pokusami jest już za późno? "Diabli mnie biorą" to zaskakujące zwroty akcji, absurdalne poczucie humoru i dowcipne dialogi w brawurowym wykonaniu.

Szczegóły

Moja Bośnia

Tragedia

Koprodukcja Fundacji Teatr Nie-Taki z Wrocławia oraz Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy

Opowieści o małych ojczyznach to teatralna specjalność Jacka Głomba. „Łemko”, „Ballada o Zakaczawiu”, „Żużel”, „Zabijanie Gomułki”, „Orkiestra” pokazywały zamknięte społeczności w chwili przesilenia, kiedy jedna rzeczywistość musiała ustąpić miejsca innej. Dla reżysera najważniejsze były jednak międzyludzkie więzi, które pozwalały ocaleć bohaterom, nadawały sens ich życiu.

W swoim najnowszym spektaklu Głomb relacjonuje dzieje polskich osadników z Galicji, którzy u schyłku XIX wieku wyjechali do Jugosławii, przetrwali dwie wojny i wrócili z bałkańskiego koła w okolice dolnośląskiego Bolesławca. Ich potomkowie żyją tam do dziś, kultywują bośniackie tradycje, tęsknią do tamtych krajobrazów. Jakby mieli dwie ojczyzny, jakby cały czas stali w rozkroku. Głomb stawia na dobroduszny komizm, Historia przegląda się w jednostkowych biografiach, detalach, zapamiętanych fragmentach przeszłości.

Szczegóły