Bartłomiej Wiktor - zdjęcie

Bartłomiej Wiktor

8,9 / 10

61 oddanych głosów

Aktor Teatru Bakałarz od dnia jego założenia. Pełny energii i poczucia humoru. Z wykształcenia magister historii. Od kilku lat występuje na scenie dla publiczności w każdym wieku.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Sarenki

Komedia

Piotr to dyrygent, który w wypadku samochodowym stracił dwie powieki i dostał drewniane protezy. Kiedy płacze, bardziej skrzypi niż klapie.
Patryk to grzybiarz, który w wieku 10 lat urósł w ciągu jednej nocy o 88 centymetrów, dlatego ma paniczny lęk wysokości.
Karol to Karol - płacze podczas orgazmu.
Do tych trzech życiowych nieudaczników przyjdą pewnego wieczoru 3 sarny aby spełnić po jednym życzeniu każdego z panów. Autorem tej pełnej absurdu czeskiej komedii jest Tomas Svoboda, którego spektakle charakteryzuje czeski absurd.

Szczegóły

Zemsta Aleksandra Fredry

Komedia

Aleksander Fredro po raz kolejny zagościł w repertuarze Teatru Bakałarz. Tym razem przenieśliśmy na scenę jego opus magnum. Zrobiliśmy to po to, aby udowodnić aktualność tej wspaniałej komedii. Tutaj rodzi się pytanie: czy „Zemsta” wciąż pozostaje komedią? Czy jest nią dzisiaj, kiedy nienawiść międzyludzka jest silniejsza, niż kiedykolwiek wcześniej? Czy gniew i hipokryzja, ponieważ takie postawy reprezentują Cześnik oraz Rejent, to w XXI wieku takie atrybuty osobowości, które należy prześmiewać? Postanowiliśmy je zatem uwypuklić i zamieniając kolejność scen, dokonując cięć w tekście (ale nie dopisując ani słowa do oryginału!), zmienić intencje niektórych postaci i ogólne relacje międzyludzkie. Czy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie „Zemstę” Aleksandra Fredry, na której prawie wcale się nie śmiejemy? A jeżeli tak – to tylko sami z siebie? Aleksander Fredro nie był fanem ludzkiego gatunku. „Brał na warsztat” nasze najgorsze przywary i ukazywał je w krzywym zwierciadle, chociaż im dłużej przebywał wśród ludzi – tym mniej było mu do śmiechu. Dlatego też nie obrażamy Pana Hrabiego, a wręcz oddajemy mu głos bardziej, niż którykolwiek teatr w swoich wcześniejszych interpretacjach. Właśnie dlatego zapraszamy Cię, przyjdź zobaczyć „Zemstę Aleksandra Fredry”.

Szczegóły

Bóg Mordu

Dramat

Drodzy Widzowie i Przyjaciele,

spektakl, którym niemalże inaugurowaliśmy rozpoczęcie działania Teatru Bakałarz został zdjęty z afisza. Mamy dla Was niespodziankę - 12 maja o godz. 20:00 na scenie Artefakt Cafe, przy ul. Dajwór 3, zagramy go raz jeszcze, ku pamięci. Zobaczycie także zmianę obsadową, rudowłosą Lidkę zastępuje znana Wam z "Sarenek" Lodzia, czyli Agnieszka Gola. Scena nieduża, liczba miejsc mocno ograniczona. Do zobaczenia.

„Bóg mordu” w Teatrze „Bakałarz” - recenzja Marcina Kani

"17 grudnia na scenie Teatru „Bakałarz” w Krakowie odbył się premierowy pokaz sztuki Bóg mordu autorstwa francuskiej dramatopisarki Yasminy Rezy. Reżyser spektaklu i odtwórca jednej z głównych ról Paweł Budziński dobrze poradził sobie z opracowaniem tej niełatwej materii dramatycznej. Niełatwej, gdyż ukazanie czworga dojrzałych ludzi, których spotkanie przeradza się w ostry konflikt na tle światopoglądowym, może być wyzwaniem nawet dla reżyserów i aktorów profesjonalnych. Od premiery sztuki w 2006 roku dzieło Rezy jest stale obecne na scenach najbardziej prestiżowych teatrów w Europie i na świecie (w Krakowie wystawiał je Teatr im. Juliusza Słowackiego). Przypomnijmy, że w roku 2011 r. ze spektaklem tym zmagał się sam Roman Polański oraz gwiazdy kina amerykańskiego: Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz i John C. Reilly. Powstał wówczas film Rzeź (Carnage), pozytywnie przyjęty przez krytykę.

Młodzi aktorzy nie przestraszyli się swych znakomitych poprzedników. Dobrze wczuli się w role i dali pokaz rzetelnej gry teatru amatorskiego – żywego, szczerego w warstwie gestów i zachowań, uważnie przygotowanego pod względem formalnym. Zaproponowane przez nich interpretacje postaci nie były próbą twórczego naśladowania wzorów z dużego ekranu, lecz wynikiem samodzielnych poszukiwań artystycznych. Licznie zgromadzona widownia mogła zatem obejrzeć spektakl bardzo autorski, gotowy (bo przygotowany podczas licznych prób), a jednocześnie powstający na nowo – w emocjonalno-intelektualnym współdziałaniu z odbiorcami. Osoby, które odwiedzą Teatr „Bakałarz”, z pewnością poczują tę interakcję.

Bardzo dobrym zabiegiem było zastąpienie oryginalnych imion, nazwisk i nazw ulic nazwami polskimi. Dzięki temu akcja sztuki nie dzieje się w odległym Nowym Yorku, ale w przestrzeni znanej widzowi, gdzieś w okolicy ulic Oleandry i Ingardena. Podobnie jest z postaciami. U Budzińskiego nie należą one do nowojorskiej klasy średniej, lecz są krakowianami, przeżywającymi wszelkie radości i smutki mieszkańców miasta pod Wawelem (jeden z bohaterów przyznaje, że jego firma mieści się „aż pod Bochnią”). To dobrze, że reżyser zdecydował się na taki zabieg formalny. Ciekawie też zaaranżowano układ widowi, scenografię i choreografię, co sprawiło, że sala Klubu „Bakałarz” przeobraziła się w prawdziwą scenę – z zawartą w niej tajemnicą aktorstwa i rozgrywającego się za jego pośrednictwem dramatu. Z kolei moment, w którym tytułowy „bóg mordu” daje o sobie znać, już teraz przeszedł do historii Teatru „Bakałarz”. Nie zdradzamy jednak szczegółów…"

Szczegóły

Nienawiść

Dramat

Jest to właściwie jedna scena – jedna z niewielu nie-komediowych scen z „Kupca Weneckiego”, Williama Szekspira. Spektakl to rozprawa sądowa w której rzecz toczy się o „funt mięsa”, czyli życie człowieka. Jeżeli niewydarty się cud, w biały dzień, w majestacie prawa zostanie zamordowany człowiek a mord ten zatwierdzony będzie prawomocnym wyrokiem. Pragniemy pokazać błędne koło nienawiści z którego póki co nie ma ucieczki, pragniemy przestrzec przed tym, jak blisko wyginięcia jest ludzki gatunek, jeżeli ktoś nie krzyknie „dosyć!”. Pragniemy zadać pytanie, czy w naszym świecie jest miejsce na miłość? Odpowiedzi udzielisz ty – drogi widzu. Spektakl nagrodzony na 22. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku Nagrodą Jury oraz Nagrodą Publiczności.

Szczegóły

Ecce Homo

Dramat

Czy można rządzić, nie krzywdząc innych?
„Oto Człowiek!” – powiedział Piłat – sędzia. Powiedział to z szacunkiem i litością. W spektaklu „Ecce Homo”, Teatr Bakałarz zachowuje słowa, ale odwraca intencję, poddając w wątpliwość, czy dzisiejszy człowiek zasługuje na szacunek a nawet na litość. Sędzią jest tutaj Mefistofeles, wyjęty z „Faustusa…”, Christophera Marlowea, posługujący się słowami trzech Wiedźm z szekspirowskiego „Makbeta”. Znaczenie Trójcy Świętej także zostaje tutaj odwrócone: sędzia nie jest bowiem ani litościwy, ani pełen współczucia; nie daje drugiej szansy, ale jest sprawiedliwy. Makbet trafia do piekła i to jego oczami poznajemy kolejne kręgi miejsca do którego trafiły wszystkie ważniejsze czarne charaktery z dramatów Szekspira: Klaudiusz, Brutus oraz córki Króla Leara. Zarówno aktorzy, jak i widzowie znajdują się w miejscu do którego trafił każdy człowiek, który skrzywdził drugiego dla władzy. Czy widząc niekończące się cierpienie potępionych dusz, Makbet wybierze inaczej? Czy cofnie rękę przed wbiciem sztyletu w królewską pierś?

Szczegóły

Księżniczka na opak wywrócona

Komedia

Pierwsza premiera nowego sezonu będzie owocem współpracy dwóch zaprzyjaźnionych teatrów: Teatru Graciarnia i Teatru Bakałarz.

Zapraszamy na KSIĘŻNICZKĘ NA OPAK WYWRÓCONĄ na podstawie komedii Don Pedro Calderona. Przaśny humor nawiązujący do tradycji komedii dell`arte oraz tekst niepozbawiony liryki, w adaptacji Konrada Żygadły, będzie dodatkowo prowokował do refleksji na temat teatralności codziennego życia i sensu pracy teatralnej.

Szczegóły