Anu Almagro - zdjęcie

Anu Almagro

8,6 / 10

32 oddanych głosów

Wykształcona w Finlandii, a od 2007 roku pracująca jako aktorka Teatru Pieśń Kozła – Anu Almagro zaproponuje podczas warsztatu pracę z takimi elementami, jak energia, rytm, ruch i dźwięk. Wszystko po to, by nawiązać kontakt ze swoją duszą i duszą „tego drugiego”. Anu stawia pytanie, czy jest możliwe, by przez pogłębione słuchanie dostrzec odbicie naszej własnej duszy w ruchu i dźwięku wykreowanym przez inną osobę. Dynamiczna praktyka pozwoli połączyć w jedno wszystkie te elementy i obudzić nasze uśpione zmysły.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

TEATR PIEŚŃ KOZŁA / APOKRYF / PREMIERA /22-25.07.2021 g. 19:30 PIEKARNIA WROCŁAW

Apokryf jest najnowszą produkcją Teatru Pieśń Kozła.
Dramat napisany przez Alicję Bral, porusza się wokół mitu i wierzeń Europy, reinterpretując je poprzez dzieła światowej literatury. Życie Issy Hanocri, wzbogacają intertekstualne wątki zaczerpnięte z Braci Karamzow Fiodora Dostojewskiego oraz Mistrza i Małgorzaty Michaiła Bułchakowa. Muzyka skomponowana przez Macieja Rychłego, sięga w swojej stylistyce ku archaicznym pieśniom pradawnych plemion, rozciagając brzmienie na wyrafinowane tematy chorałów i wielogłosowych polifonii. Spektakl łączy sztukę tańca z wyrafinowanym śpiewem oraz tekstem mówionym. Artyści wyruszając w podróż po odpowiedzi na pytania natury moralnej i duchowej, przekraczają granice sztuk. Łącząc aspekty teatru fizycznego, muzycznego oraz sztuki słowa,zmagają się z własnymi ograniczeniami, przekraczają je tworząc spektakl totalny.

Szczegóły

Pieśni Leara / Raport Kasandry

Muzyczny

Teatr Pieśń Kozła zaprasza na niezwykłe wydarzenie. Dwa spektakle: „Pieśni Leara” i „Raport Kasandry” jednego wieczoru w Sali koncertowej Radia Wrocław.

To niepowtarzalna muzyczna i teatralna uczta. Zagłębimy się w świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem „Król Lear”, po czym oddamy się rytualnym korzeniom teatru i mitologii przemawiającej do nas polifonią dźwięków.

Godz. 19.30 – Pieśni Leara
Godz. 21.00 – Raport Kasandry

O spektaklach:


PIEŚNI LEARA

Pieśni Leara nie są linearną opowieścią, lecz ukazują świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem. Zespół skoncentrował się na wyborze kluczowych scen z Króla Leara, które posłużyły za inspirację do snucia historii za pomocą słów, gestów i muzyki. Każda pieśń jest punktem wyjścia do kolejnego „dramatycznego poematu”. Muzyka staje się rzeczywistą postacią lub zdarzeniem, kreuje relacje międzyludzkie.
Międzynarodowa premiera Pieśni Leara odbyła się na Fringe Festival w Edynburgu
w sierpniu 2012 roku. Podczas festiwalu spektakl uhonorowany został aż trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award. Pieśni Leara zajęły również 1. miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez The List.


RAPORT KASANDRY

Teatr Pieśń Kozła stworzył unikatową formę koncertu eksplorującego rytualne korzenie teatru, w którym muzyczność współtworzy teatralność. Rzeczywistość mitologiczna przemawia do nas polifonią dźwięków.
Tytułowy Raport Kasandry jest symbolicznym nawiązaniem do historii kobiet, które poprzez swoją wrażliwość i umiejętność analizy docierają do pełniejszego obrazu człowieczeństwa. W opresyjnej rzeczywistości nie mogą być usłyszane. Postawa mitycznych bohaterek jest niezrozumiała dla społeczeństwa. Odosobnione strażniczki duchowości pozostają samotne w swoim cierpieniu.
Literatura podaje tu przykłady kobiet, jednak życie uczy nas ,że także mężczyźni mogą znaleźć się w podobnej sytuacji. Teatr Pieśń Kozła - z muzyczności tworzy głównego bohatera i w ten sposób uniwersalizuje problem. Kilkanaście polifonicznych pieśni śpiewanych przez ośmiu wokalistów w towarzystwie wiolonczeli formuje doskonałą energię. Kompozycji towarzyszą teksty zainspirowane europejską myślą egzystencjalną i mitologią.

Szczegóły

Hamlet – komentarz

Muzyczny

„Hamlet – komentarz”, oparty na dramacie Szekspira, stanowi jego intensywną interpretację, żywą refleksję, dopowiedzenie tego, co dramatopisarz w swoim dziele tylko zasygnalizował, a czego nie powiedział wprost.

Spektakl rozgrywa się dwa miesiące przed właściwą akcją dramatu, czyli w noc zabójstwa starego króla. Noc ta przeradza się w czuwanie, rodzaj "szekspirowskich Dziadów". Na scenie pojawiają się postaci obecne oraz nieobecne na kartach dramatu Szekspira.

Przyglądamy się temu, co dzieje się w głowach bohaterów i snujemy przypuszczenia, co doprowadziło do tragedii. Na powierzchni relacji niby nic się nie dzieje, w postaciach natomiast wzbudzają się ich bolesne tajemnice. To dramat o energii, która domaga się ujawnienia, Hamlet jest jej medium.

Przedstawienie oparte jest na polifonicznej strukturze pieśni. Czternastu aktorów interpretuje postaci, zdarzenia i emocje przy pomocy dźwięków. „Hamlet – komentarz” to eksperyment teatralny. Słowa tekstu zostają udźwiękowione, nie pojawiają się w tradycyjnej narracji, wzrastają jako muzyczne harmonie. Słowa i muzyka opowiadają wewnętrzną strukturę postaci i rodziny.

Szczegóły

Wyspa

Tytułowa WYSPA to samotny człowiek wraz ze swoimi pragnieniami, obsesjami, tęsknotami.

W naszej interpretacji BURZA Williama Szekspira dzieje się w oszalałej wyobraźni starca Prospero, który przykuty do swego więzienia snuje marzenia i sny. Człowiek zdradzony i oszukany żyje wyłącznie marzeniami, które sam stwarza. Wyobraźnia Prospero jest poetycka i magnetyczna. Kreuje on wszystkie postacie, które go otaczają, będąc każdą z nich i żadnej z nich nie widząc naprawdę. Wyobraźnia jak mit stwarza muzykę i taniec. Narracja starca jest nielogiczna, sugestywna i nie poddaje się zaszufladkowaniu. Prospero opowiada o przeżyciach, marzeniach, których nie można spełnić i świecie, który nie istnieje.

Szczegóły

Pieśni Leara

Muzyczny

"Pieśni Leara" nie są linearną opowieścią, lecz ukazują świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem. Zespół skoncentrował się na wyborze kluczowych scen z "Króla Leara", które posłużyły za inspirację do snucia historii za pomocą słów, gestów i muzyki. Każda pieśń jest punktem wyjścia do kolejnego „dramatycznego poematu”. Muzyka staje się rzeczywistą postacią lub zdarzeniem, kreuje relacje międzyludzkie.

Międzynarodowa premiera "Pieśni Leara" odbyła się na Fringe Festival w Edynburgu w sierpniu 2012 roku. Podczas festiwalu spektakl uhonorowany został aż trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award. "Pieśni Leara" zajęły również 1. miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez "The List".

Szczegóły