Antoni Beksiak

Spektakle z udziałem tego aktora:

Binauralny koncert na żywo: WGLEBOZSTĄPIENIE / BASKAK

Koncert

binauralny koncert na żywo z cyklu:
SZTUKA POLSKA 3.1 -
WGLEBOZSTĄPIENIE / BASKAK

W tym roku zapraszamy wyjątkowych polskich kompozytorów (ANTONI BEKSIAK "BASKAK", OLA BILIŃSKA, OLGA SZYMULA) do zagrania ich nowych utworów na żywo w Studium Teatralnym; przynosimy także niesamowitą technologię dźwięku binauralnego – najbardziej naturalnego sposobu słuchania nagranego dźwięku na słuchawkach, jaki kiedykolwiek stworzono. Coś, czego trzeba doświadczyć, żeby uwierzyć.

Żeby podzielić się moją fascynacją tą technologią, postanowiłem zaprosić trójkę eksperymentalnych kompozytorów polskiej muzycznej sceny offowej do Warszawy, żeby zmierzyli się z „binauralnością”, a po powrocie do domów skomponowali utwory w oparciu o swoje odczucia związane z tym doświadczeniem oraz o możliwości, jakie daje ta technologia. Na koniec poprosiłem ich, żeby wrócili do Warszawy i zaprezentowali swoje prace na żywo dla szczęśliwej publiczności.

SZTUKA POLSKA 2017 kontynuuje próbę zbliżenia kompozytorów, ich prac i odbiorców do siebie poprzez pielęgnowanie artystycznej przestrzeni dla interesujących i ekscytujących doświadczeń dźwiękowych, w które angażuje się publiczność.

Chciałbym was zaprosić na ten cykl trzech fantastycznych binauralnych koncertów na żywo, odsłuchiwanych przez bezprzewodowe słuchawki, które pozwolą stworzyć intymne i niezapomniane doświadczenie koncertowe. Przyjdźcie i doświadczcie innej muzyki w inny sposób!

Sean Palmer - Gre Badanie

Szczegóły

Requiemaszyna

Muzyczny

Spektakl jest kontynuacją prowadzonej przez Martę Górnicką pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy.Tym razem głos CHÓRU wymierzony jest w rzeczywistość powszechnego urynkowienia. To ciało/głos społeczeństwa zakleszczonego między terrorem bezrobocia a wymogiem pracy ponad siły. Na scenie staje chór performerów, by wykonać ekstatyczne requiem dla systemu, w którym wolność zmieniła się w technologię władzy. Libretto wykorzystuje wiersze Władysława Broniewskiego, fragmenty przemówień, listów, dziecięcych wyliczanek, które CHÓR zderza z dyskursem filozoficznym i hasłami reklamowymi.

„Jestem całopalną ofiarą każdego systemu” – pisał o sobie Broniewski, ujawniając dramatyczne napięcie między miażdżącą presją ideologii, a wiarą w siłę poetyckiego słowa, które miało zarazem rewolucjonizować świat i ratować podmiotowość. Dziś te teksty, przepisane na chórową maszynerię zbiorowego ciała i głosu, uderzają z nieprawdopodobną siłą. Socrealistyczny hymn pracy brzmi jak korporacyjna pieśń performansu efektywności.

REQUIEMASZYNA to esej o relacji języka i władzy. Punktem wyjścia dla tej pracy stał się rytmiczno-robotyczny język wierszy Broniewskiego i jego wstrząsający poetycki życiorys, który zmiksował się w mojej głowie z kampanią reklamową Benettona Zostań bezrobotnym roku, Marszem Imperialnym z "Gwiezdnych Wojen", dźwiękiem przeżartej rakiem krtani poety. Zależało mi na tym, by obnażyć totalitaryzm współczesnych strategii nadzoru i dyscypliny; mechanizmy, które zmieniają mieszkańców neoliberalnego raju w armię robotników/robotów. (Marta Górnicka, reżyserka)

Producenci dziękują Marii Pijanowskiej-Broniewskiej i Ewie Zawistowskiej za wyrażenie zgody na wykorzystanie w spektaklu tekstów Władysława Broniewskiego.

Szczegóły