Anna Stela
92 oddanych głosów
Data urodzenia:
21-10-1984 (37 lat)
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Niekończąca się historia
Zapraszamy na baśniowy międzypokoleniowy spektakl o krainie fantazji, nieskrępowanej kreatywności, bezpośredniej opowieści i radości – czyli o świecie, który należy zachować; co ocalało – ochronić, a resztę odzyskać i odbudować.
W roku 2022 teatr wraca do Fantazjany, bezbrzeży wyobraźni i do „Niekończącej się historii”, doskonałej książki Michaela Endego – a również do filmu Wolfganga Petersena, legendarnej muzyki i pozytywnych wspomnień. Wraca, ponieważ we wrogim dla fantazji czasie, twórcy pragną stworzyć mapę dróg ratunkowych, poszukać przestrzeni dla dobrego kontaktu i pomarzyć o zdrowych relacjach między rodzicami i dziećmi, pomiędzy rówieśnikami, między obowiązkami a twórczością.
Spektakl będzie inscenizacją Wielkiego Poszukiwania Atreju i wielkiej przygody Sebastiana, ale też próbą odnalezienia się w sytuacji dorosłych, którzy „Niekończącą się historię” poznali w latach 80-tych. Bohaterem adaptacji jest zarówno tamten Bastian – dziś ojciec nastoletniego chłopca – jak i jego syn, młody człowiek, który wyruszy do Fantazjany trzydzieści lat później, śladami naszych dawnych wzruszeń.
Na czarodziejską i formacyjną podróż zapraszają małych i dużych widzów twórcy niezwiązani tylko z teatrem dla dzieci – reżyserka Magda Miklasz, autorka wielokrotnie nagradzanej „Łaumy”, dramaturg Maciej Podstawny oraz autorzy scenografii i kostiumów najważniejszych polskich spektakli, pracujący na najważniejszych krajowych scenach – Mirek Kaczmarek i Grupa Mixer
A rzecz będzie działa się na Targówku – na ulicach, w parkach, blokach i zakamarkach. Oraz w Teatrze Rampa, który jest najlepszym wehikułem dla fantastycznych podróży.
Spektakl rekomendowany dla odbiorców w wieku od 7 lat (do nieskończoności).
Premiera 14 maja 2022
więcej
SzczegółyFerdydurke
Trzydziestoletni Józio przeżywa istny horror. Horror egzystencjalny. Świat poddaje go torturom, wciskając na powrót w szkolną ławkę - za małą i obklejoną wyżutą gumą. Tłamsi nowoczesność trendów, mierzi zatęchłość ziemiańskiego dworku. Torturuje wreszcie Józio sam siebie: wstydem, lękiem i kompleksami. Pragnie się ukształtować, a jednocześnie chce pozostać niedookreślony. Jednak nie może uciec przed gębą inaczej, jak tylko w inną gębę. Nie wie kim jest, ale wie, kiedy go deformują.
Stojący za sukcesem „Mistrza i Małgorzaty” Teatr Malabar Hotel wraz z Teatrem Dramatycznym tym razem przedstawiają kanon literatury polskiej - FERDYDURKE. Zjawiskowość scenografii, lalki i maski tworzące szaleństwo półsnu, sprawiają, że adaptacja powieści jest wyjątkowa, a jednocześnie bardzo wierna Gombrowiczowi. FERDYDURKE staje się horrorem egzystencjalnym, który zachwyca. Bo jak ma nie zachwycać, skoro zachwyca?
więcej
SzczegółyAlicja w Krainie Czarów
W inscenizacji Magdy Miklasz Alicja jest współczesną nam dziewczynką, która śni sen swojej ulubionej bohaterki z powieści Lewisa Carolla. Wędruje ona po onirycznej, abstrakcyjnej rzeczywistości, skonstruowanej niczym budowla z klocków. Na każdym etapie swojej podróży spotyka osobliwe postaci, przypominające Alicji osoby z jej otoczenia. Fascynują ją, drażnią, śmieszą, ale też inspirują. Każda z nich ukazana jest w zupełnie różnym estetycznie świecie i przedstawiona za pomocą odmiennych gatunków teatralnych (co stanowi element edukacyjny dla młodych widzów).
Podróż Alicji jest podświadomym poszukiwaniem siebie, próbą rozpoznania własnych pragnień i konfrontacją z otaczającym światem na płaszczyźnie snu.
„Alicja w Krainie Czarów” w Teatrze Syrena to spektakl złożony ze zjawiskowych obrazów, wykorzystujący różnorodne gatunki teatralne i muzyczne (muzykę do przedstawienia skomponowała Gaba Kulka, bazujący na surrealistycznym poczuciu humoru, inspirowany filmami Tima Burtona i jedną z najsłynniejszych książek obrazkowych XX wieku – „Tam, gdzie żyją dzikie stwory” Maurice’a Sendaka.
więcej
SzczegółyTutli-Putli
Operetka Witkacego konfrontuje ludożerców z wyspy Tua-Tua i kombatantów Wielkiej Wojny, która miała być ostatnią, ale Witkacy wiedział, że nie będzie. Tak zwana cywilizacja i tak zwana dzikość przeglądają się w sobie jak w lustrze. Oto twarz kolonializmu: z jednej strony znudzenie, chucie i forsa, z drugiej – egzotyczne narkotyki i fatalizm. Wszystko przerysowane, bo to karykatura, ale, jak u Witkacego, wróżebna. Zagłada ostatniego rajskiego zakątka na Ziemi jako musical: na to wpaść mógł tylko Witkacy. Jazzband, rewia i tropiki, czyli kwestia, kto jest dziki?
Twórcy Teatru Malabar Hotel łączą szaloną operetkę Witkacego z tekstami antropolożki Marii Czaplickiej i podróżnika Bronisława Malinowskiego, by podjąć temat różnorodności kulturowej i zapytać, jaki wpływ wywiera na nas miejsce zamieszkania i społeczeństwo.
więcej
SzczegółySkowyt
„Skowyt” to portret pokolenia Beat - mapa świata „przodków kontrkultury” i dokument o przepaści dzielącej obecne formy życia miejskiego od tamtej, wielkiej, propozycji.
Allen Ginsberg, Jack Kerouac, Gary Snyder, William S. Burroughs, Neal Cassady, Ken Kesey, Charlie Parker i kobiety - często bezimienne - przewijające się przez zmaskulinizowane środowisko Bitników, stanowili radykalną grupę towarzysko-artystyczną. Tworzyli oni osobną modę, muzykę, literaturę, styl zarabiania pieniędzy, ale też życia bez nich, model relacji z poprzednim pokoleniem, obyczajowość, religijność, seksualność. Pytania, które zadawali to formacyjne, pokoleniowe bomby.
„Skowyt“ to wykopaliska live w przestrzeni straconych pytań pokoleniowych: próba archeologii ducha. Nazwa Beat Generation może oznaczać pokonanych, pobitych, ale i uczestniczących w rytmie, pulsujących, transowych. Może również, jak zinterpretował Kerouac, pochodzić od słowa „beatific”, co oznacza „uświęcający”, „błogosławiony”.
Modne dziś słowo „hipster”, oznaczało w latach 40 i 50 XX wieku białego, uczestniczącego w kulturze czarnego jazzu bepopowca. Dlaczego dzisiejsza hipsterska kultura jest w swych zasadniczych przejawach powierzchowna, nieuczestnicząca, nieryzykująca i zgromadzona wokół gadżetu?
Podstawiamy lustro kontrkultury. Trzymając w rękach wybuchowy manifest wolności, orientujemy się, jak bardzo rozmiar propozycji bitników nas przerasta. Pytanie brzmi — co dziś możemy zrobić z testamentem Beat?
To spektakl o tym, czego nie mamy, a co bardzo chcielibyśmy mieć.
Hipsterze. To spektakl dla ciebie. Zobacz, skąd pochodzisz!
więcej
SzczegółyMistrz i Małgorzata
Moskwa lat trzydziestych. Miasto, w którym dekretem zlikwidowano Boga, dostaje się we władanie czarnej magii. Historia miłości pisarza do Małgorzaty przeplata się z opowieścią o wizycie Szatana, który pojawia się pod postacią zagranicznego konsultanta w drogim garniturze. Towarzyszy mu wielki kot jeżdżący tramwajem i chudy osobnik o szyderczej fizjonomii.
Twórcy spektaklu pytają o znaczenie duchowości, prawdy i wolności w naszym życiu. Po świecie Bułhakowa oprowadza nas kilku narratorów, a przedstawienie wzbogacają elementy teatru formy i teatru lalkowego.
więcej
Szczegóły