Anna Rakowska - zdjęcie

Anna Rakowska

7,5 / 10

11 oddanych głosów

Aktorka, absolwentka PWST w Krakowie, Filia we Wrocławiu. Z autorskim monodramem Salome brała udział w festiwalu Zdarzenia im. Józefa Szajny w Tczewie oraz w festiwalu WROSTJA we Wrocławiu. Zagrała w wielu spektaklach m.in.Mistrz i Małgorzata,Iwona, Księżniczka Burgunda, Hamlet, Lady Makbet. Obecnie współtworzy Teatr Strefa Otwarta we Wrocławiu.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Bez-senność

Dramat

Namiętność. Intryga. Zazdrość. Przeznaczenie. Sen nocy letniej to historia o miłości wielu par. Miłości czystej, niemożliwej, dzikiej, pięknej. Miłości ponad wszystko. Zdarzenia mają naturę snów i marzeń. Najsprzeczniejsze żywioły schodzą się tu i ocierają. Widma zjawiają się i nikną, groza rozwiewa się śmiechem, miłość przeistacza w złudzenie.

Dwójka aktorów wciela się w 11 postaci, by ukazać moc teatralnej metamorfozy. Widzowie mają szansę polemiki z aktorami. Mogą wpływać na kształt i rozwój akcji. Interakcje z widownią zainspirowane teatrem szekspirowskim są nieodłączną częścią działalności Teatru Strefa Otwarta.

Szczegóły

Another day in the west

Dramat

O Czarny Łabędź! Przyjdzie i już nigdy nic nie będzie takie samo! Koniec problemów pierwszego świata! Znów przespałam pół dnia i będę mieć mniej czasu, żeby zastanawiać się, co dzisiaj zrobić!

Zgubiłam w klubie mojego Galaxy S III, teraz będę musiała używać starego I-phone'a 4! Jutro muszę wstać o czwartej rano - bo jadę nad morze! Widziałam wczoraj najnowszy odcinek "Gry o Tron" - nie mam co oglądać do dzisiejszego obiadu! Ile tak można?!
Czarny Łabędziu, czekamy!

Szczegóły

Skazane na ogień

Tragedia

Performatywny spektakl teatralny dla widzów dorosłych. Mówi o wiedzy, mądrości i historii kobiet - artystyczna rehabilitacja czarownicy. Temat zgłębiany w wymiarze duchowym i etycznym… Czarownicom należy się pogrzeb - rytuał dziadów lub bab raczej…

Scenariusz powstał w oparciu o książki: Jacob Sprenger, Heinrich Kramer "Młot na czarownice", Erica Jong "Czarownice" oraz wiele innych, składa się też z krótkich cytatów ze znanych dzieł literackich (np. Goethe "Faust") oraz pieśni i piosenek ludowych, a także utworów współczesnych i improwizacji aktorek.

Teatr alternatywny, nie bazujący na narracji tekstowej, poszukujący, interdyscyplinarny. Forma spektaklu jest kolażem różnych stylów teatralnych. Bardzo ważne jest w nim przenikanie słowa, śpiewu, tańca i ruchu. Muzyka tworzona na scenie z wykorzystaniem instrumentów pochodzenia etnicznego. Zarówno w warstwie wizualnej, jak i muzycznej, spektakl próbuje łączyć tradycję i ludowość z nowoczesną estetyką, tworząc most semiotyczny pomiędzy baśniowością a światem realnym współczesnej kobiety.

Czarownica, rozpatrywana jako archetyp jest szczególnie istotnym aspektem osobowości kobiety. Jeżeli czarownica łączy się z siłą, urodą, brzydotą, seksem, aseksualnością, menstruacją, magią, naturą, księżycem, kotem, nocą, ze strachem, odwagą, z ziołami, urokami, wolnością, niezależnością i z wyraziście wypowiadanym "JA"... jako figura symboliczna wpływa na proces samookreślenia siebie jako kobiety. Czarownica jest nam - kobietom potrzebna!

Szczegóły

H(2)O

Dramat psychologiczny

Spektakl jest pogłębionym studium kluczowej sceny w dramacie „Hamlet”. Powstał z inspiracji Profesora Mirosława Kocura, który podczas naszych studiów w Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego zaproponował nam wystawienie „Hamleta” w języku staroangielskim.

Scena spotkania Hamleta z Ofelią oferuje nam możliwość wnikliwego przyjrzenia się zawikłanym relacjom pomiędzy dwojgiem ludzi. Hamlet i Ofelia prowadzą ze sobą nieustanną i niebezpieczną grę. Grają, a właściwie walczą na śmierć i życie. Zmuszeni przez uczucie, które ich łączy.
Interpretujemy tą słynną scenę nietradycyjnie. Wywracamy ją do góry nogami. Dekonstruujemy tekst, ale tylko po to, by móc konstruować go na nowo z pomocą naszych własnych cielesności. Próbujemy ujawnić nowe sensy, znaczenia, skojarzenia.

Szczegóły