Anna Kieca - zdjęcie

Anna Kieca

8,6 / 10

33 oddanych głosów

Wiek: 40 lat

absolwentka PWST w Krakowie Filia we Wrocławiu [2007]

od 1 września 2007 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym

Spektakle z udziałem tego aktora:

Miejski ptasiarz

Dramat

Spektakl na podstawie książki Davida Lindo oparty jest na przewrotnym pomyśle opowiadania o naturze w teatrze. Nasze szybkie życie często nas ogranicza i nie pozwala docenić piękna natury. Miejski Ptasiarz pozwala wejść w świat życia codziennego ptaków. Musisz zwolnić by zobaczyć dynamiczny świat wokół nas i przeżyć nowe przygody.
Weronika Szczawińska

Szczegóły

W co wierzą Polacy

Dramat

78% Polaków nie wierzy w istnienie elfów, ale tylko 17% jest pewne, że nie uwierzyłoby bliskiej osobie w jej kontakt z duchem lub innym zjawiskiem nadprzyrodzonym. Gdyby pod drzwiami gabinetów wróżek urządzić exit poll, to by się dopiero okazało, jak głosowali młodzi, piękni, wykształceni i z dużych ośrodków. No i nie ma się co dziwić. Od dziecka jesteśmy wychowywani do wiary w cuda. Cała polska tradycja ezoteryczna bierze się ze zderzenia wypartej pogańskiej duchowości z narzuconą Słowianom religią chrześcijańską.

Szczegóły

Kartoteka

Dramat

W Kartotece przez pokój leżącego w łóżku Bohatera przechodzi, jak ulicą, tłum postaci: rodzina, znajomi, obcy, osoby z zamierzchłej przeszłości i teraźniejszości. Pustka wewnętrzna antagonisty ostro kontrastuje z naporem rzeczywistości, która domaga się od niego działania. Luźno powiązane sceny tworzą niejednolitą formę dramatu będącego wewnętrznym rozrachunkiem Bohatera – życiowym remanentem utraconych szans i niezrealizowanych ambicji. Kartoteka, przez swoją otwartą strukturę, od zawsze intryguje i prowokuje twórców by w jej ramy wpisywać kolejne pokoleniowe portrety pogubionych inteligentów.

Szczegóły

Kongres Futurologiczny

Dramat

Spektakl o przyszłości po ludzkim zaniedbaniu naszej planety. Ludzkie ciało to nic nieznaczące naczynie dla podświadomości, społeczeństwo jest intelektualne, a posiadanie dzieci może nam zaszkodzić jeszcze bardziej. Zapraszamy do ćwiczenia wyobraźni, ucieczki od rzeczywistości i wzięcia udziału w kongresie. Zmieńmy bieg przyszłości!

Szczegóły

Silesia, Silentia

Dramat

Kilkadziesiąt lat historii Wrocławia i historii Europy z perspektywy… Płaszcza! A konkretnie czarnego gabardynowego uszytego przez żydowskiego Krawca w przededniu wybuchu II wojny światowej. Choć do dyspozycji miał tylko źle skrojone fragmenty tkaniny, doskonały rzemieślnik stworzył ubiór doskonały. Uszyty dla tej jednej, jedynej Duszy, na której każda zakładka leży idealnie. Słuchaj, nie ma się czego bać – mówi Krawiec do Płaszcza. – Możliwe, że życie nie jest doskonałe. Możliwe, że ma parę wad – ale wszechświat, który cię stworzył, wynagrodzi cię wyobraźnią. Żebyś sobie radził z drobnymi usterkami.

Płaszcz opina kolejno różne ludzkie kształty, uczestnicząc w wojennej tułaczce, Holocauście, powrocie na Ziemie Zachodnie, Światowym Kongresie Intelektualistów w Obronie Pokoju, ważnych wydarzeniach historycznych, ale też w zwykłych spotkaniach w knajpie czy poszukiwaniach kawy na Dworcu Głównym. Wraz z Płaszczem bierzemy udział w życiu, sporach i problemach mieszkańców Wrocławia, obserwując przemiany miasta i ludzi.

Szczegóły

Magnolia

Dramat

Kultową Magnolię Paula Thomasa Andersona budują nieprzepracowane traumy, nieuleczalne choroby i meteorologiczne ostrzeżenia. Coś wisi w powietrzu. Z fragmentów tego świata Krzysztof Skonieczny tworzy mroczną, teatralną baśń, w której poprzez podniesioną temperaturę relacji przygląda się rodzinnym zależnościom, pragnieniu miłosnego spełnienia i bezwarunkowej akceptacji. Jego bohaterowie to ludzie w kryzysie, którzy są w stanie intensywnie odczuwać rzeczywistość, ale z własnymi emocjami i powracającą jak echo przeszłością nie potrafią sobie poradzić. W obawie przed ośmieszeniem czy odrzuceniem wstydzą się odsłonić swoje uczucia, które w końcu i tak wybuchają ze zwielokrotnioną mocą. Świadomość, że wszystkich łączy to samo pragnienie miłości i ten sam lęk przed zranieniem, odradzające się w coraz to nowych formach i konfiguracjach, zwiększa poczucie odpowiedzialności za własne czyny. Magnolia to spektakl o przebaczeniu, nadmiarze oraz braku i potrzebie miłości.
UWAGA! W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

Powrót króla

Komedia

Michael Jackson nie umarł!
Cudownie ocalały odnajduje się "gdzieś w Polsce"!
Zwłoki znalezione w posiadłości "Neverland", w rzeczywistości, należały bowiem do jego sobowtóra, w pełni odpowiedzialnego za wszelkie czyny pedofilskie, o które niesłusznie oskarża się Króla Popu. On sam postanawia wrócić do Polski - kraju, w którym był bezgranicznie uwielbiany - aby spełnić daną w latach 90-tych Polakom obietnicę. Obietnicę stworzenia Narodowego Parku Rozrywki Narodowej, który miałby zabawą zbawić podzielony dramatycznie na dwa plemiona polski naród. Tak przynajmniej on sam twierdzi...
A tymczasem - nieświadoma niczego - biedna rodzina niespełnionych polskich artystów, postanawia okraść posiadłość pewnego ekscentrycznego bogacza. Oczywiście w celach artystycznych, a właściwie artystyczno-becikowych...
Ta niezwykle zabawna i wieloznaczna opowieść, autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich dramaturgów - Michała Walczaka, przedstawiona zostanie w niespotykanej dotąd w światowym teatrze konwencji. Konwencji komiksu teatralnego...
Tomasz Hynek

Szczegóły

Nauka chodzenia

Dramat

Nauka chodzenia w reżyserii Pawła Miśkiewicza to spektakl-wędrówka przez dramaty, prozę i poezję Tadeusza Różewicza. Reżyser zbudował spektakl z często urwanych, niedokończonych, pozornie wyrwanych z kontekstu scen. Aktorzy krążą w przestrzeni metafor, a ich przewodnikiem jest sam Różewicz. Z niezwykle barwnego widowiska wyłania się obraz Poety, który po latach twórczej aktywności zamilkł i zmienił się w „śmiesznego staruszka” bezlitośnie kpiącego z uwikłania w życiu. Spektakl zrealizowany jest w formie przypominającej pracę nad telewizyjnym reportażem.

Szczegóły

Genialna przyjaciółka

Dramat

Genialna przyjaciółka – to literacki fenomen ostatnich lat. Sztuka pełna włoskich dramatów na tle malowniczego Neapolu opowiada o życiu Eleny i historii jej przyjaźni z Lilą. Spektakl jest zawstydzająco szczery i pokazuje realną codzienność bez toksycznych fantazji, możemy zobaczyć jak bohaterowie na siebie oddziałują i jak to wpływa na ich działania. Zasiądź wśród aktorów, bacznie obserwuj rozwój akcji i czekaj na zaskoczenia z każdej strony.

Szczegóły