Anna Branny - zdjęcie

Anna Branny

Anna Branny (de domo Krakowiak) urodziła się w Kowarach w 1979 roku. Absolwentka PWST w Krakowie (2004) i hungarystyki na Uniwersytecie Jagiellońskim (praca magisterska „Wątki autobiograficzne i obraz pokolenia w tryptyku filmowym Dzienniki Márty Mészáros”), trener wokalna (pracowała m.in. dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Sztuki Wokalnej Natural Voice Perfection); bierze udział w nagraniach słuchowisk jako lektor i wokalistka. Dyplomu aktorskiego broniła spektaklem „Zielona Gęś” w reżyserii Marty Stebnickiej. W Bagateli zadebiutowała rolą Chawy w „Skrzypku na dachu” (reż. J. Szurmiej) w 2003 roku. To, że jest aktorką śpiewającą, udowadnia na co dzień w Bagateli i podczas gościnnych recitali. W 2009 roku wystąpiła w spektaklu poświęconym pamięci Kaliny Jędrusik „Do ciebie szłam... z Kabaretu Starszych Panów” w reżyserii Janusza Szydłowskiego. Pracuje ze studentami Wydziału Aktorskiego macierzystej uczelni.
Spektakle z udziałem tego aktora:

MAYDAY w reżyserii Wojciecha Pokory, 25 lat na scenie!

Komedia

Ponad 1600 przedstawień! 25 lat na scenie! 100 procent frekwencji!
Grubo ponad trzysta tysięcy widzów! Trzy tysiące godzin czystego, wyzwalającego śmiechu! Takie jubileusze w polskim teatrze się nie zdarzają!
Fajerwerki humoru, a zarazem pean na cześć męskiej zaradności, pomysłowości i intelektu.
Niejaki John Smith, taksówkarz, usiłuje wybrnąć z pomocą przyjaciela z tarapatów i nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, demaskujących jego podwójne życie: w dwóch oddzielnych domach, z dwiema różnymi, równie mocno kochającymi go małżonkami.
Smith stacza śmiertelny pojedynek z obiema kobietami, jednym homoseksualistą i komplikującymi jeszcze bardziej sytuację
gapowatymi inspektorami policji.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy mężczyzną odkrywającym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w farsie, a mężczyzną znajdującym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w tragedii. Reakcja męża w każdej ze sztuk powinna być taka sama. Różnica polega na reakcji publiczności, a nie męża. Tak twierdzi Ray Cooney, autor najbardziej kasowych i z pewnością najśmieszniejszych fars, jakie powstały
na Wyspach Brytyjskich w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły teatry Europy Zachodniej i Broadwayu.
„Mayday” jest jego siedemnastym z kolei utworem, podobno jak dotąd najlepszym... Po raz pierwszy w Polsce wystawiono go
w warszawskim Teatrze Kwadrat z Wojciechem Pokorą jako Johnem Smithem. Aktor tak polubił rolę i sztukę, że sam podjął się jej reżyserii we Wrocławiu i Katowicach. Tam właśnie zobaczyła to przedstawienie (i brawurową reakcję publiczności) ówczesna dyrektor Bagateli
Nina Repetowska i zaprosiła Pokorę do pracy w Krakowie.

Szczegóły