Anita Urban - zdjęcie

Anita Urban

9,5 / 10

4 oddane głosy

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Dyplom z wyróżnieniem otrzymała w roku 2005 w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Krzyńskiej. W repertuarze operowym zadebiutowała partią Cześnikowej w operze Straszny dwór St. Moniuszki w ramach studenckich warsztatów operowych na deskach Opery Nova w Bydgoszczy. Rok później zaśpiewała przedstawienie dyplomowe, kreując postać Hanny Glavary w operetce Wesoła Wdówka. W trakcie i po ukończeniu studiów doskonaliła swój warsztat wokalny, biorąc czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez cenionych artystów i pedagogów. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu wciela się w takie postaci, jak: Książę Orlovski (Zemsta nietoperza), Sylwia Varescu (Księżniczka czardasza), Opinia Publiczna (Orfeusz w piekle), Carlotta (Phantom) czy Lois (Kiss me, Kate).

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Phantom - Upiór w Operze

Musical

Historia tajemniczego człowieka w masce, żyjącego w podziemiach Opery Paryskiej z kart powieści Upiór w operze Gastona Leroux trafia z niesłabnącym powodzeniem na sceny musicalowe całego świata.

Eryk, oszpecony geniusz, żyje w podziemiach opery paryskiej, nie utrzymując kontaktu z nikim. Ludzie nazywają go Upiorem Opery. Eryk to jednak wrażliwy młodzieniec – zachwycony głosem młodziutkiej ulicznej szansonistki, udziela jej lekcji śpiewu – Christine ma szansę zostać primadonną.

Teatr Muzyczny w Poznaniu uzyskał licencję na prezentację musicalu Maury Yestona i Arthura Kopita Phantom w Polsce. Od dnia premiery w Theater Under the Stars w Houston w 1991 roku doczekała się ona kilku tysięcy realizacji – po Stanach Zjednoczonych i Europie, również w Australii i Japonii.

Szczegóły

Evita

Musical

Evita jest opartą na faktach muzyczną biografią Evy Perón-Duarte – drugiej żony prezydenta Argentyny, Juana Peróna. Jest to najbardziej znane i najczęściej wystawiane dzieło Andrew Lloyda Webbera. Premiera odbyła się w Prince Edward Theatre na londyńskim West Endzie w dniu 21 czerwca 1978 roku. Rok później to niezwykłe dzieło pokazano na Broadwayu, gdzie zagrano je 1584 razy! Ogromnym sukcesem okazała się również wersja filmowa w reżyserii Alana Parkera, nominowana do pięciu Oscarów, gdzie w głównej roli wystąpiła Madonna, a partnerował jej Antonio Banderas.

26 września, po raz pierwszy w Poznaniu, pokażemy musical najsłynniejszego kompozytora musicalowego na świecie – Andrew Lloyda Webbera. Będzie to najnowsza muzyczna wersja spektaklu Evita z 2010 roku. Zawiera ona piosenkę „You must Love me” skomponowaną dla Madonny na potrzeby filmu z 1996 roku.

Andrew Lloyd Webber jest twórcą najbardziej kasowych musicali na świecie, takich jak „Koty”, „Jesus Christ Superstar” czy „Upiór w operze”. Spektakl przygotują realizatorzy, pracujący wcześniej przy musicalu „Jekyll&Hyde”. Reżyserii podjął się Sebastian Gonciarz, autorem scenografii jest Mariusz Napierała, choreografii Paulina Andrzejewska, a kostiumów Agata Uchman. Kierownikiem muzycznym spektaklu został Piotr Deptuch. Musical zostanie przedstawiony w polskim tłumaczeniu Andrzeja Ozgi. Licencji na wystawienie musicalu udzieliła Teatrowi firma The Really Usefull Group. Obsada wyłoniona została w drodze castingu, na który zgłosiło się ponad 100 osób z całej Polski.

Szczegóły

Zemsta Nietoperza

Operetka

Johan Strauss napisał muzykę do libretta Karla Haffnera i Richarda Genée w rekordowym tempie sześciu tygodni. Libretto Zemsty okraszone jest pikantnymi sytuacjami i dialogami, co było przyczynkiem do tak zawrotnego tempa pracy kompozytora.

Otóż, niejaki Gabriel von Eisenstein wracając pewnej upojnej nocy w kostiumie motylka, zostawił w parku, pod drzewem, pijanego przyjaciela Falkego, w stroju nietoperza. Ten obudziwszy się, musiał w przebraniu przeparadować przez całe miasto, obmyślając plan zemsty na Gabrielu... Muzyka Straussa przepojona jest rytmem tanecznym. Instrumentacja jasna, dowcipna, pomysłowa. Zemsta nietoperza trafia w gusta nawet najwybredniejszych odbiorców.

Szczegóły

Orfeusz w piekle

Operetka

Nazwisko Jacques’a Offenbacha kojarzy nam się nieodłącznie z najsłynniejszym bodaj w dziejach kankanem z operetki Orfeusz w piekle.

Jako że inwencja melodyczna kompozytora szła w parze z błyskotliwym dowcipem, utwór ten jest nie tylko pysznym żartem osnutym wokół historii mitycznego Orfeusza, ratującego ukochaną z piekieł, ale przede wszystkim pikantną satyrą obyczajową. Jak na jej kanwie rozbawić współczesnego widza – wie najlepiej reżyser Artur Hofman, któremu powierzono najnowszą realizację operetki Offenbacha. Troska o warstwę muzyczną spektaklu spoczywa w rękach maestro Marka Mosia – pracującego po raz pierwszy w Poznaniu. Najnowsza realizacja Teatru Muzycznego nie wymaga chyba lepszej rekomendacji.

Szczegóły