Aneta Todorczuk-Perchuć - zdjęcie

Aneta Todorczuk-Perchuć

8,7 / 10

24 oddanych głosów

Data urodzenia:
09-12-1978 (40 lat)

Aneta Todorczuk-Perchuć jest absolwentką z 1998. Liceum Muzycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Białymstoku w klasie skrzypiec. W 2002 ukończyła warszawską PWST.

Od 2001 była aktorką Teatru Narodowego w Warszawie, a od września 2006 współpracuje z Teatrem Studio Buffo. Jej debiut teatralny miał miejsce 23 marca 2001 w spektaklu Jana Englerta "Szkoła żon", w którym wystąpiła w roli Anusi.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Przedstawienie świąteczne w szpitalu św. Andrzeja

Komedia

To utwór sceniczny uznany za najzabawniejszy wśród dorobku mistrza farsy Raya Cooneya. Dwa inne jego teksty, MAYDAY i MAYDAY 2 gramy też na scenie Och-Teatru. Tu akcja toczy się w sposób zaskakujący i skomplikowany, podczas dni poprzedzających święta, w szpitalu św. Andrzeja w Londynie, w którym właśnie przygotowuje się dla pacjentów przedstawienie okolicznościowe i odbywa zjazd neurologów. Jednocześnie, wszyscy lekarze, pielęgniarki i ich rodziny, także pacjenci, zostają wplątani w problemy osobiste jednego z lekarzy, który tego dnia dowiaduje się, że ma dorosłego, nieślubnego syna. Syn przybywa do szpitala razem z matką, byłą pielęgniarką, tego właśnie sądnego dnia…
Jak zwykle u Cooneya – szalone tempo, niespodziewane rozwiązania, wyraziste charaktery. Plejada znakomitych aktorów, wspaniałe role, kolejna reżyseria Krystyny Jandy i śmiech do łez.

Szczegóły

Atrakcyjna wdowa

Komedia

Prawdziwe życie zaczyna się po pięćdziesiątce…

Jeśli masz wątpliwości lub jeśli chcesz się utwierdzić w tym przekonaniu, musisz koniecznie zobaczyć komedię musicalową „Atrakcyjna wdowa”.

Ta, oparta na prawdziwej historii, opowieść zaczyna się, gdy urocza, zadziorna i optymistyczna Bobby50+ traci swojego wieloletniego męża. W jednej chwili jej życie wypada z utartych, rutynowych i wygodnych torów dostatniej egzystencji pośród nowojorskiej śmietanki towarzyskiej i zaczyna przypominać jazdę na górskiej kolejce, ale bez pasa bezpieczeństwa. Bobby w jednej chwili staje się wdową, lecz ta rola nie bardzo jej odpowiada…

Czy do końca życia powinna opłakiwać męża, wpatrując się w jego zdjęcie z złotej ramie zawieszone w luksusowym penthausie z widokiem na Central Park, czy może powinna spróbować ułożyć sobie życie na nowo? Jednak jak to uczynić, skoro ostatnie trzydzieści parę lat swojego życia żyła życiem swojego męża – jedynego mężczyzny, którego miała?

Bobby próbuje radykalnie zmienić w swoim życiu wszystko – z seksem na czele…

Za radą swojego terapeuty uczy się na nowo radości życia, doświadcza rozczarowań w kontaktach z kolejnymi mężczyznami i wpada w zdumiewające pułapki portali randkowych.

„Atrakcyjna wdowa” to bardzo śmiała, momentami wręcz szokująca, ale jednocześnie bardzo życiowa, mądra i pouczająca komedia muzyczna.

Śmiałość obyczajowa i ostre sceny rozładowują się w przezabawnych pointach sytuacyjnych i bardzo śmiesznych dialogach głównych bohaterów.

„Atrakcyjna wdowa”, to komediowy musical na jaki czekaliście, to historia, którą chcieliście usłyszeć, to wieczór w Teatrze Komedia, którego długo nie zapomnicie.

A może też doda Wam odwagi, żeby zmienić coś również w Waszym życiu?

I uważajcie, bo atrakcyjna wdowa śpiewa –

BOBBY
„Atrakcyjna wdowa? To ja!
Uważaj, kotku, ruszam na łów!
Już nie wstydzę się, nie
Już nie boję się, bo
Chcę to, czego chcę
I dostaję, co chcę
I biorę, co chcę
A chcę z kimś przespać się
Mam apetyt na dobry seks
Wypinam swój biust
Wdowa zgrabna rusza dziś na łów!”

Szczegóły

Capitalne Kobiety - Następnego dnia rano

Komedia

Capitalne Kobiety – na pewno jesteś jedną z nich! Zapraszamy wszystkie Panie do Teatru Capitol na wyjątkowe wieczory pełne atrakcji. Jedna środa w miesiącu należy w stu procentach tylko do płci pięknej! Dołącz do Capitalnych Kobiet i spraw sobie wyjątkową przyjemność.

Capitalne Kobiety to nowy cykl wydarzeń, organizowanych przez Teatr Capitol. Od Nowego Roku, raz w miesiącu, w środowe wieczory, będą odbywać się wyjątkowe spotkania kobiet, które chcą spędzić pełen atrakcji czas w doborowym towarzystwie. Wszystkie panie, które odwiedzą Teatr mogą rozerwać się oglądając spektakle poruszające kobiece tematy, rozśmieszające do łez, ale też skłaniające do refleksji oraz skorzystać z atrakcji oferowanych przez organizatorów we współpracy z partnerami cyklu Capitalne Kobiety. Każde ze spotkań będzie miało inną myśl przewodnią: uroda, moda, sport, itp. Podczas pełnych niespodzianek wieczorów, będą losowane nagrody oraz rozdawane upominki. Przy dobrym drinku i smacznych przekąskach, w świetnej atmosferze, w towarzystwie gwiazd oraz w otoczeniu wielu ekskluzywnych ofert firm współpracujących z Teatrem, można będzie bardzo miło spędzić czas. Podaruj prezent sobie i swoim przyjaciółkom!

O spektaklu:
Romantyczne porywy serca i oczekiwanie na tę jedną jedyną czy beztroskie eksperymenty, obarczone konsekwencjami upojnej nocy? Każdy z nas szuka miłości, a sposobów na jej odnalezienie jest tyle, ile poszukujących!

Sztuka Petera Quiltera to bardzo zabawna opowieść o poszukiwaniu partnera i otwartości w związkach. Pod maską uśmiechu autor piętnuje nasze ulubione przywary: hipokryzję , kołtuństwo i zakłamanie. Bo czy ktokolwiek ma prawo oceniać czym kierujemy się w doborze partnerów? Wszak jak zapewniał klasyk Każdemu wolno kochać. To miłości słodkie prawo...

Szczegóły

Koncert. Spektakl. Muzodrama: ,,Matka, żona, kochanka”

Muzyczny

Bohaterka, śpiewając znane piosenki, próbuje rozprawić się z mitem bycia perfekcyjną panią domu.

Szczegóły

Międzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania

Koncert

To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.

Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.

Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.

Szczegóły

TEATROTEKA LIVE. Gardenia

Dramat

3 i 4 marca w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbędą się pokazy „na żywo” spektaklu „Gardenia”, który powstał w ramach cyklu ekranizacji młodej polskiej dramaturgii – Teatroteka WFDiF. To pierwsza próba przeniesienia na deski teatru – nagrodzonej na festiwalu TEATROTEKA FEST 2018 – opowieści, zrealizowanej w formie teatru telewizji. W rolach głównych: Aneta Todorczuk-Perchuć, Agnieszka Przepiórska, Magdalena Górska i Hanna Konarowska.

Ekranizacja „Gardenii” w ramach cyklu Teatroteka WFDiF, otrzymała honorowe wyróżnienie Jury festiwalu TEATROTEKA FEST 2018. Jurorzy docenili spektakl za „prostotę środków artystycznych i harmonijną pracę całego zespołu”.

„Gardenia” to historia rodziny opowiedziana przez cztery kobiety w różnym wieku – prababcię (w tej roli Aneta Todorczuk-Perchuć), babcię (Agnieszka Przepiórska), matkę (Magdalena Górska) i córkę (Hanna Konarowska) – które oprócz więzów krwi łączy coś jeszcze: alkoholowy nałóg. Temat przekazywanych w sztafecie pokoleń uzależnień posłużył autorce Elżbiecie Chowaniec (która w spektaklu występuje jako jedna z postaci dramatu) i reżyserowi Wojciechowi Urbańskiemu do stworzenia obrazu społeczeństwa od lat trzydziestych do dnia dzisiejszego. To sztuka nie tylko o społecznej pladze alkoholizmu. To okrutne w swym realizmie zaprzeczenie romantycznej wizji kobiety, jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości.

– Szalenie istotne w tym tekście jest dla mnie to, że nie jest to tekst o traumie, ale o wyjściu z niej. O tym, że przechodząc przez piekło, robimy to tylko w tym celu, żeby z niego wyjść, żeby pokazać jedną z dróg wyjścia, że chcemy dać sobie i innym szansę na coś lepszego, na co każdy z nas zasługuje – wskazuje reżyser Wojciech Urbański.

Szczegóły

Teatr Twojej Wyobraźni: „Umrzeć ze śmiechu" Jacka Janczarskiego

Spotkanie

Słuchowisko Teatru Polskiego Radia.

Po słuchowisku spotkanie z realizatorami.

Szczegóły

Kobieta, która wpadała na drzwi

Monodram

Obok tego spektaklu nie da się przejść obojętnie. Nie da się go przemilczeń, ani o nim zapomnieć.


Ta piękna opowieść w połączeniu z hipnotyzującym głosem Anety Todorczuk sprawi, że przepadniecie bez reszty.


Opowieść o potrzebie akceptacji, uznania, szacunku dla każdego człowieka, broniąca tzw. ludzi nieważnych.

Jest to opowieść o świecie współczesnego Dublina wielkodusznym i przepojonym marzeniami. Autentycznym, do głębi realnym i odczuwalnym.

To wstrząsająca historia czterdziestoletniej kobiety, która wbrew wszystkiemu poszukuje własnej wartości i z nadludzką determinacją próbuje ocalić resztki godności. Potęga siły życiowej skontrastowana z bylejakością codziennej egzystencji. Śmiech i łzy Pauli mają ten sam wymiar przetrwania kolejnego roku, dnia, kolejnych 10 minut. Niebywałe poczucie humoru potrafi ocalić ją w najbardziej krytycznych, przełomowych chwilach.

Monolog Pauli, matki czwórki dzieci, pyskatej, energicznej, upartej i wzruszającej, bohaterki dnia codziennego uzupełniają poetyckie teksty utworów Sinead O’Connor. Opowieści o szkole, dojrzewaniu, matce, dzieciach, pracy, mężczyznach, które wylewają się z ust Pauli w formie niekontrolowanego strumienia świadomości są dojmująco bezpośrednie, bezkompromisowe i hiperrealistyczne podczas gdy Sinead mówiąc o tych samych miejscach, tematach i bohaterach snuje historię pełną subtelności, metafor, delikatną i oniryczną, ale za to w warstwie muzycznej i w interpretacjach drapieżną i wściekłą.


Będzie to niezwykle kobiecy muzodram, w klimacie „Kompleksu Portnoya”, a wszystko w języku slangu i ulicy z muzyką na żywo - mówi Adam Sajnuk, reżyser.


MEDIA O SPEKTAKLU:

Inspiracją i ramą dla spektaklu opartego na tekście Roddy’ego Doylea „Kobieta, która wpadła na drzwi” są piosenki Sinead O’Connor z płyty „Universal Mother”, opowiadającej o doświadczeniu przemocy. I właśnie świetne muzyczne aranżacje Michała Lamży wraz z drapieżnym aktorstwem Anety Todorczuk napędzają ten spektakl.

„Historia przemocy”

Michał Centkowski

„Newsweek”


Muzodram jest przejmującym wołaniem przeciw przemocy. Aktorka zachwyca skalą swoich możliwości, otwierając psychologiczne głębie kryjące się w bohaterce. Bo to także jej opowieść o potrzebie akceptacji, uznania, szacunku dla każdego człowieka, broniąca tzw. ludzi nieważnych.

"Przeciw przemocy"
Tomasz Miłkowski

„Przegląd”


MONODRAM ROKU wg Rude Rude Girl

Jestem przekonana, że pokochacie Paulę od pierwszego wejrzenia, od pierwszych wypowiedzianych przez nią słów. Ta piękna opowieść w połączeniu z hipnotyzującym głosem Anety Todorczuk sprawi, że przepadniecie bez reszty.

Rude Rude Girl


Obok tego spektaklu nie da się przejść obojętnie. Nie da się go przemilczeń, ani o nim zapomnieć. To, co zobaczymy na scenie, momenty z którymi się zderzymy, zostaną z nami na długo.

Agnieszka Kobroń

Afisz Teatralny

Szczegóły