Aneta Todorczuk-Perchuć - zdjęcie

Aneta Todorczuk-Perchuć

8,7 / 10

22 oddanych głosów

Data urodzenia:
09-12-1978 (40 lat)

Aneta Todorczuk-Perchuć jest absolwentką z 1998. Liceum Muzycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Białymstoku w klasie skrzypiec. W 2002 ukończyła warszawską PWST.

Od 2001 była aktorką Teatru Narodowego w Warszawie, a od września 2006 współpracuje z Teatrem Studio Buffo. Jej debiut teatralny miał miejsce 23 marca 2001 w spektaklu Jana Englerta "Szkoła żon", w którym wystąpiła w roli Anusi.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kobieta, która wpadała na drzwi

Monodram

Jest to opowieść o świecie współczesnego Dublina - brutalnym i wielkodusznym, podłym i przepojonym marzeniami. Brunatnym, lepiącym, chropowatym, ale i bezpretensjonalnie autentycznym, do głębi realnym i odczuwalnym. Pomiędzy owymi sprzecznościami dryfuje przez przytłaczającą codzienność maltretowana przez męża sprzątaczka, matka czwórki dzieci, bohaterka dnia powszedniego. Pyskata, energiczna, uparta i wzruszająca Paula. To wstrząsająca historia czterdziestoletniej kobiety bitej, wzgardzonej, poniżanej, która wbrew wszystkiemu poszukuje własnej wartości i z determinacją rannego zwierzęcia próbuje ocalić resztki godności. Potęga siły życiowej skontrastowana z bylejakością codziennej egzystencji.
Śmiech i łzy Pauli mają ten sam wymiar przetrwania kolejnego roku, dnia, kolejnych 10 minut. Niebywałe poczucie humoru potrafi ocalić ją w najbardziej krytycznych, przełomowych chwilach. Monolog Pauli uzupełniają poetyckie teksty utworów Sinead  O’Connor będących fantastycznym kontrapunktem dla realistycznego i brutalnego języka Pauli. Opowieści o szkole, dojrzewaniu, matce, dzieciach, pracy, mężczyznach, które wylewają się z ust Pauli w formie niekontrolowanego strumienia świadomości są dojmująco bezpośrednie, bezkompromisowe i hiperrealistyczne, podczas gdy Sinead mówiąc o tych samych miejscach, tematach i bohaterach snuje historię pełną subtelności, metafor, delikatną i oniryczną, ale za to w warstwie muzycznej i w interpretacjach drapieżną i wściekłą. Obie bohaterki po wielokroć zranione i upokorzone próbując przetrwać tak naprawdę walczą o większą sprawę: swoisty fundament. O godność i szacunek. O zrozumienie i wiarę w ich możliwości, a przede wszystkim o cień uczucia, które pragną otrzymać i mogą, chcą, muszą komuś ofiarować.
 
Sinead O’Connor choć sama nigdy się nie uporała z fizycznymi i psychicznymi konsekwencjami przemocy domowej, pod wpływem tego doświadczenia stworzyła utwory unaoczniające powszechność i potworność podobnych praktyk. "Red Football" z tego nurtu stał się jednym z najważniejszych elementów spektaklu.
 
Będzie to niezwykle kobiecy muzodram, w klimacie „Kompleksu Portnoya”, a wszystko w języku slangu i ulicy z muzyką na żywo - mówi Adam Sajnuk, reżyser.

Szczegóły

Capitalne Kobiety - Następnego dnia rano

Komedia

Capitalne Kobiety – na pewno jesteś jedną z nich! Zapraszamy wszystkie Panie do Teatru Capitol na wyjątkowe wieczory pełne atrakcji. Jedna środa w miesiącu należy w stu procentach tylko do płci pięknej! Dołącz do Capitalnych Kobiet i spraw sobie wyjątkową przyjemność.

Capitalne Kobiety to nowy cykl wydarzeń, organizowanych przez Teatr Capitol. Od Nowego Roku, raz w miesiącu, w środowe wieczory, będą odbywać się wyjątkowe spotkania kobiet, które chcą spędzić pełen atrakcji czas w doborowym towarzystwie. Wszystkie panie, które odwiedzą Teatr mogą rozerwać się oglądając spektakle poruszające kobiece tematy, rozśmieszające do łez, ale też skłaniające do refleksji oraz skorzystać z atrakcji oferowanych przez organizatorów we współpracy z partnerami cyklu Capitalne Kobiety. Każde ze spotkań będzie miało inną myśl przewodnią: uroda, moda, sport, itp. Podczas pełnych niespodzianek wieczorów, będą losowane nagrody oraz rozdawane upominki. Przy dobrym drinku i smacznych przekąskach, w świetnej atmosferze, w towarzystwie gwiazd oraz w otoczeniu wielu ekskluzywnych ofert firm współpracujących z Teatrem, można będzie bardzo miło spędzić czas. Podaruj prezent sobie i swoim przyjaciółkom!

O spektaklu:
Romantyczne porywy serca i oczekiwanie na tę jedną jedyną czy beztroskie eksperymenty, obarczone konsekwencjami upojnej nocy? Każdy z nas szuka miłości, a sposobów na jej odnalezienie jest tyle, ile poszukujących!

Sztuka Petera Quiltera to bardzo zabawna opowieść o poszukiwaniu partnera i otwartości w związkach. Pod maską uśmiechu autor piętnuje nasze ulubione przywary: hipokryzję , kołtuństwo i zakłamanie. Bo czy ktokolwiek ma prawo oceniać czym kierujemy się w doborze partnerów? Wszak jak zapewniał klasyk Każdemu wolno kochać. To miłości słodkie prawo...

Szczegóły

Teatr Twojej Wyobraźni: „Umrzeć ze śmiechu" Jacka Janczarskiego

Spotkanie

Słuchowisko Teatru Polskiego Radia.

Po słuchowisku spotkanie z realizatorami.

Szczegóły

Koncert. Spektakl. Muzodrama: ,,Matka, żona, kochanka”

Muzyczny

Bohaterka, śpiewając znane piosenki, próbuje rozprawić się z mitem bycia perfekcyjną panią domu.

Szczegóły

Międzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania

Koncert

To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.

Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.

Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.

Szczegóły

TEATROTEKA LIVE. Gardenia

Dramat

3 i 4 marca w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbędą się pokazy „na żywo” spektaklu „Gardenia”, który powstał w ramach cyklu ekranizacji młodej polskiej dramaturgii – Teatroteka WFDiF. To pierwsza próba przeniesienia na deski teatru – nagrodzonej na festiwalu TEATROTEKA FEST 2018 – opowieści, zrealizowanej w formie teatru telewizji. W rolach głównych: Aneta Todorczuk-Perchuć, Agnieszka Przepiórska, Magdalena Górska i Hanna Konarowska.

Ekranizacja „Gardenii” w ramach cyklu Teatroteka WFDiF, otrzymała honorowe wyróżnienie Jury festiwalu TEATROTEKA FEST 2018. Jurorzy docenili spektakl za „prostotę środków artystycznych i harmonijną pracę całego zespołu”.

„Gardenia” to historia rodziny opowiedziana przez cztery kobiety w różnym wieku – prababcię (w tej roli Aneta Todorczuk-Perchuć), babcię (Agnieszka Przepiórska), matkę (Magdalena Górska) i córkę (Hanna Konarowska) – które oprócz więzów krwi łączy coś jeszcze: alkoholowy nałóg. Temat przekazywanych w sztafecie pokoleń uzależnień posłużył autorce Elżbiecie Chowaniec (która w spektaklu występuje jako jedna z postaci dramatu) i reżyserowi Wojciechowi Urbańskiemu do stworzenia obrazu społeczeństwa od lat trzydziestych do dnia dzisiejszego. To sztuka nie tylko o społecznej pladze alkoholizmu. To okrutne w swym realizmie zaprzeczenie romantycznej wizji kobiety, jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości.

– Szalenie istotne w tym tekście jest dla mnie to, że nie jest to tekst o traumie, ale o wyjściu z niej. O tym, że przechodząc przez piekło, robimy to tylko w tym celu, żeby z niego wyjść, żeby pokazać jedną z dróg wyjścia, że chcemy dać sobie i innym szansę na coś lepszego, na co każdy z nas zasługuje – wskazuje reżyser Wojciech Urbański.

Szczegóły