Aneta Gierat - zdjęcie

Aneta Gierat

9,0 / 10

661 oddanych głosów

Aneta Aniela Gierat – aktorka, wokalistka, pedagog. Obecnie związana z Krakowską Sceną Klasyczną, Teatrem Praska 52, Krakowskim Teatrem Komedia, Teatrem Plejada oraz Rabczańskim Teatrem Chrząszcz w trzcinie. Współtworzyła również Teatr Napoleon, Teatr Nomina Rosae, a także kostiumowy Teatr Storia w Nowym Sączu. Współpracuje z Niezależną Szkołą Filmową OFFmaster oraz Krakowską Szkołą Filmową, należy także do zespołu nauczycieli Szkoły Wokalno Aktorskiej w Krakowie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą dzieląc się swoją pasją do teatru. Realizuje się także w studio nagrań pracując głosem, czyta i śpiewa także swoje kompozycje. Chętnie angażuje się w szalone projekty... filmy niezależne, spektakle charytatywne, programy telewizyjne i seriale. „Celem zawsze jest Spotkanie, inspiracją- Człowiek” Tak czuje świat.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Mąż i Żona

Komedia

Napisana w 1821 roku komedia pozostaje aktualna do dziś. Cóż o małżeństwie może wiedzieć 28 letni mężczyzna (bo tyle miał lat Fredro, kiedy napisał Męża i Żonę)?

Prawie wszystko! W tamtych czasach 28 lat to jak by teraz być przed czterdziestką, a jeśli ów mężczyzna to hrabia Aleksander, to zapytać należy, czy aby przeżycia sceniczne, których będziemy uczestnikami, choćby fragmentarycznie, choć nie w całości ukazane, są zapisem przygód samego autora? Na to pytanie odpowiedzi nie poznamy, ale na nowo odkryjemy kunszt literacki hrabiego, zmysł dramaturgiczny i trochę niewygodną prawdę o nas samych, pokazaną z wyrafinowanym pięknem kostiumów i mebli z lat dwudziestych. Bo taką, szlachetną konwencję zaproponował reżyser Maciej Luśnia.

Klasyka, która nie przestaje bawić oraz znakomici aktorzy z Krakowa, nie może Was zabraknąć!

Obowiązują stroje wieczorowe.

Szczegóły

Pocieszne wykwintnisie. Komedia Pana Moliera.

Komedia

„Pocieszne Wykwintnisie” to najbardziej znienawidzona przez Francuzów molierowska sztuka. Dlaczego? Ostrze satyry godzi w prowincję, a ściślej w „ prowincjałki” – ich bezguście, pęd za modą, ale też piętnuje zadzieranie nosa tych ze stolicy…Wieczny podział na lepszy i gorszy sort! Paryżanie i pogardzana reszta. To świat, w którym nie można być sobą, „trza” przywdziać maskę kogoś lepszego. Jakże daleko jeszcze tym Francuzom do „wolności równości i braterstwa” Ale czy tylko im?

Szczegóły

Mąż i Żona - Wieliczka

Komedia

Napisana w 1821 roku komedia pozostaje aktualna do dziś. Cóż o małżeństwie może wiedzieć 28 letni mężczyzna (bo tyle miał lat Fredro, kiedy napisał Męża i Żonę)?

Prawie wszystko! W tamtych czasach 28 lat to jak by teraz być przed czterdziestką, a jeśli ów mężczyzna to hrabia Aleksander, to zapytać należy, czy aby przeżycia sceniczne, których będziemy uczestnikami, choćby fragmentarycznie, choć nie w całości ukazane, są zapisem przygód samego autora? Na to pytanie odpowiedzi nie poznamy, ale na nowo odkryjemy kunszt literacki hrabiego, zmysł dramaturgiczny i trochę niewygodną prawdę o nas samych, pokazaną z wyrafinowanym pięknem kostiumów i mebli z lat dwudziestych. Bo taką, szlachetną konwencję zaproponował reżyser Maciej Luśnia.

Klasyka, która nie przestaje bawić oraz znakomici aktorzy z Krakowa, nie może Was zabraknąć!

Szczegóły

Kosztowny Romans

Komedia

"Pąsowa suknia", "Kosztowny romans" i "Niedokończona symfonia" jednoaktówki dorosłego Jana Brzechwy i Mariana Hemara. "Powróćmy jak za dawnych lat, w zaczarowany bajek świat...." Lata trzydzieste XX wieku - szampan, muzyka, czarujące kobiety w oszałamiających toaletach i eleganccy dżentelmeni.... Szalone noce w Adrii i Małej Ziemiańskiej...Powroty nad ranem...Gorące uczucia, a jak kłótnie to na zabój. Komediowy wieczór dla dorosłych z niespodziankami godnymi przedwojennych czasów !!!

INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 25
CZERWCA 2020 r.:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Miłość w dużych miastach – czyli korpo i tradycja

Komedia

Młode małżeństwo z małego miasteczka.

Ona (Violetta) – zdecydowana, przedsiębiorcza, wykształcona za granicą.
On (Mietek) – mąż Violetty, leśnik, kochający przyrodę i zdrowy tryb życia, maratończyk. Na jej wyraźne życzenie przenoszą się do stolicy.

Ona podejmuje pracę w korporacji, on zatrudnia się jako kurier. Odpowiada jej życie w Warszawie, kariera i perspektywa awansu, a on chciałby wrócić do miasteczka, gdzie jak mówi jego ojciec (Józef) do Stefana – ojca Violetty: „Viola by ci firmę prowadziła, a Mietek swoje drzewa w lesie by pielęgnował”. Mietek chciałby mieć dzieci, Violetta „jeszcze nie teraz”.

Ojciec Mietka, z zawodu kolejarz, z pasji aktor amator, inscenizator uroczystości okolicznościowych i Stefan, lokalny biznesmen i sponsor Teatru Kolejarza, przyjaciele na dobre i złe, z grupą lokalnych zapaleńców przygotowują przedstawienie o Legionach Polskich i Marszałku Józefie Piłsudskim.

Pomimo przeróżnych perturbacji przedstawienie dochodzi do skutku, a Violetta…zmienia zdanie…

W trakcie spektaklu śpiewane są fragmenty pieśni Legionów Polskich z mile widzianym udziałem publiczności.

Szczegóły

Napis. Komedia francuska

Komedia

Krakowska Scena Klasyczna ma zaszczyt przedstawić Państwu „Napis" Gerarda Sybleyrasa. Czy wszyscy już przywykliśmy do napisów na murach, ścianach, do piktogramów? Sympatyczne serca przebite strzałą, inicjały z WM niech sobie będą...A szubienice z dyndającymi symbolami... Malowane obelgi białą, czerwoną albo czarną farbą, sprayem, wydrapywane nożem na drzwiach oblewanych farbą. Niesione na transparentach, skandowane rytmicznie! Napisy chamskie, wulgarne, nienawistne, piętnujące, skierowane do .... INNYCH??? Nawet zamazywane wstydliwie wyzierają spod warstw starej farby. Zobaczmy jak jest gdzie indziej. Zabierzemy Państwa do Paryża! Ale już nie z czasów Moliera, to współczesna stolica mody, tolerancji, poprawności politycznej !!! Czy aby na pewno? Wprowadzający się lokatorzy do NASZEJ kamienicy wzbudzają sympatyczną ciekawość, ale i bywają wzięci na języki, jako NOWI. Paryżanie odmienieni pokłosiem Wielkiej Rewolucji, obywatele świata, kroczący w awangardzie postępu i multi-kulti, pouczający ustami swoich polityków inne narody, czy ONI zdadzą egzamin w mikro skali, w sytuacji 1:1? I co z tego wyniknie dla NAS ? Sprawdźmy zatem czego się spodziewać od pokolenia Tych, których przodków MY uczyliśmy jeść widelcami. Zapraszamy na szaro-burą francuską komedię z gwarantowaną dawką czarnego humoru !


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 25
CZERWCA 2020 r.:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Mąż i Żona |#WspieramKulture

Wycieczka

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na kanale YouTube Krakowskiego Teatru Komedia: KLIKNIJ TUTAJ

„Mąż i żona” – czyli przyjaciel przyjacielowi rogaczem. Genialny Aleksander hrabia Fredro opisał zawsze aktualny problem zdrady, więc dopóki będą: mąż, żona i przyjaciel, dopóty trofea myśliwskie nie tylko dla ozdoby będą wisiały, ale ku przestrodze. Spektakl wyreżyserował Maciej Luśnia w smacznej, wyrafinowanej konwencji lat dwudziestych ubiegłego stulecia.

Szczegóły