Andrzej Płatek

6,7 / 10

6 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Alicja w Krainie Czarów

Dla dzieci

Powieść Lewisa Carolla o małej dziewczynce, która podążając za białym królikiem trafia do pełnej dziwów krainy jest powszechnie znana i cieszy się niegasnącą popularnością. Tym razem tunel króliczej nory zaprowadził Alicję na deski Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie odbyła się prapremiera nowej inscenizacji tego znakomitego dzieła literackiego.
Jest to widowisko baletowo-operowo-akrobatyczne, w którym obok zawodowych wykonawców zobaczymy także uczniów Szkoły Baletowej Anny Niedźwiedź, Niepublicznej Szkoły Sztuki Tańca, Szkoły Artytyczno-Akrobatycznej oraz Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego.
Spektakl przenosi odbiorcę do tajemniczej krainy baśni, czarów, niesamowitych zdarzeń, będąc przy tym opowieścią o poszukiwaniu przyjaźni i własnej tożsamości, adresowany jest do widzów w każdym wieku. Powieści Carrola jest jednym z pierwszych dzieł adresowanych równocześnie do dzieci i dorosłych, dzięki wielopoziomowej narracji poznańska inscenizacja zachowuje tę cechę pierwowzoru literackiego. Alicja zabierze widzów na drugą stronę lustra do onirycznego świata dziecięcej wyobraźni, za którym tak często w dorosłym życiu tęsknimy.
Na scenie zobaczymy ponad 150 wykonawców, niezwykłe kostiumy i scenografie. Muzykę do spektaklu skomponował Gabriel Kaczmarek, wykonywana będzie przez Sinfoniettę Polonię pod batutą Cheung Chau. Pomysłodawcą i reżyserem spektaklu jest Anna Niedźwiedź.

Szczegóły

Anna Karenina

Pani i ja to dla mnie jedno. I na przyszłość nie widzę spokoju ani dla siebie, ani dla Pani... Widzę rozpacz, nieszczęście... albo też - szczęście, i to jakie szczęście! Przelotne spotkanie z młodym hrabią Wrońskim wyrzuca życie Anny z utartych torów. Rozniecony płomień wzajemnego uczucia stawia ją przed wyborem pomiędzy zaspokojeniem własnych pragnień a wypełnieniem społecznych oczekiwań. Żona dużo starszego dostojnika państwowego, przykładna matka i dama szanowana w wysokich sferach zaryzykuje wszystko w grze o miłość i szczęście. Dokąd zabierze ją rozpędzony pociąg pożądania?

Szczegóły

Piotruś i Wilki (Peter and the Wolves)

Baśń muzyczna napisana przez Sergiusza Prokofiewa na głos recytujący oraz na orkiestre. Utwór powstał jako wprowadzenie dzieci w świat muzyki. W trakcie trwania spektaklu najmłodsi widzowie zapoznają się z instrumentami, z dźwiękami, z magią muzyki. Prosta i wdzięczna historia Piotrusia i Wilka opowiadana jest przez narratora, a każdej z występujących postaci towarzyszy charakterystyczny dla niej instrument i dźwięk, np. Ptaszek prowadzony jest przez flet, kot przez obój, a Piotruś przez instrumenty smyczkowe.

Jest to spektakl interaktywny, polegający na dialogu sceny z najmłodszą publicznością. Dzieci w trakcie dostają konkretne zadania, wciągane są do historii. Ale przede wszystkim wprowadzane są w świat muzyki, dźwięku i instrumentu.

Szczegóły

Dziadek do Orzechów

Pracując nad muzyką do Dziadka do orzechów – i jednocześnie nad operą Jolanta, zaplanowano bowiem jednoczesną premierę opery i baletu tego samego autora – Piotr Czajkowski musiał przerwać na jakiś czas pracę, aby udać się do USA i dyrygować na otwarciu Carnegie Hall. Ci, którzy wierzą w przeznaczenie i omeny, powinni obowiązkowo widzieć w tym wyjeździe przeznaczenie i omen. Balet, przygotowany w ścisłej współpracy z Mariusem Petipą, nie zachwycił rosyjskiej publiczności. Doceniono pracę kompozytora, ale zgodnie ganiono libretto, choreografię – Petipa zachorował i zastąpił go asystent, Lew Iwanow, na którego spadła prawie cała krytyka – i tancerzy, a zwłaszcza wprowadzenie na scenę dzieci. Co jakiś czas próbowano odnowić balet, między innymi zrezygnowano z tańczących dzieci, ale wciąż nie wychodziło. Aż odezwało się amerykańskie „przeznaczenie” Czajkowskiego. W 1944 San Francisco Ballet wystawił Dziadka do orzechów i oczarował Amerykanów. Potem dołączył się The New York City Ballet z choreografią George’a Balanchine’a. Dziadek do orzechów i muzyka Czajkowskiego znalazła swą po dziś dzień najwierniejszą publiczność w Stanach Zjednoczonych. Warto było przerwać pracę i udać się w uciążliwą dyrygencką podróż przez Atlantyk.

-------------------------------------------------------------------------------------------

W tym szczególnym czasie chcemy, by nasze spotkanie z Wami odbywało się w atmosferze jak najbardziej zbliżonej do normalności. Prosimy Was o wyrozumiałość i dostosowanie się do ograniczeń, jakie na nas nałożono. Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Teatr Wielki w Poznaniu:

1. Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
2. Zabierz ze sobą maseczkę lub przyłbicę. Po wejściu do budynku obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
3. Po wejściu do budynku zdezynfekuj dłonie.
4. Obsługa widowni dokona pomiarów temperatury.
5. Zapoznaj się z regulaminem uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane
(w dniu odbywania się wydarzenia) oświadczenie uczestnika wydarzenia, jeśli nie – wypełnij je w budynku, w miejscu wskazanym przez obsługę.
6. Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

Szczegóły