Andrzej Niemirski - zdjęcie

Andrzej Niemirski

7,5 / 10

54 oddanych głosów

Data urodzenia:
19-10-1962 (57 lat)

Aktor teatralny i filmowy o niezwykłej wprost umiejetności improwizacji i wrodzonej vis comica.

Od 2007 rolu na stałe w Teatrze Rampa, gdzie zagrał m.in. w komediach Sześć w jednej i Pińska Szlachta.

Obecnie rozśmiesza do łez w Latającym Cyrku Monty Pythona, niepokoi w komediodramacie Mistrz i Małgorzata.

Jego życiową kreacją jest oceniana bardzo wysoko przez krytyków rola oszalałego męża w Sonacie kreutzerowskiej Tołstoja w reż. Grzegorza Mrówczyńskiego. U tego samego reżysera gra kilka charakterystycznych postaci w komedii Jak Nanna swą córeczkę Pippę na kurtyzanę kształciła.

Bawi nie tylko dzieci w musicalu familijnym Pinokio czyli świerszczowe opowieści.

Jest znany z wielu seriali i filmów fabularnych.

Zagrał w Przeczuciach, Plebanii, Ojcu Mateuszu, Pierwszej Miłości. Obecnie gra w serialu telwizyjnym

Na Wspólnej oraz w nowym sitcomie TVP 1 pt. Jak szaleć to szaleć w reż. Krzysztofa Jaroszyńskiego.

Przez kilkanaście lat był aktorem Teatru Nowego kierowanego przez Adama Hanuszkiewicza.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Mistrz i Małgorzata

Komedia

Młody duchem i ciałem Michał Konarski – autor adaptacji i reżyserii proponuje dość osobistą interpretację arcydzieła Bułhakowa. Niczego jednak nam nie narzuca, a raczej dzieli się tym, co go w powieści, którą analizował przez wiele lat, urzekło i zahipnotyzowało.

Efekt to ciekawie skondensowana fabuła i bogactwo symbolicznych scen, pozostających do interpretacji Widza. Nowatorska inscenizacja "Mistrza i Małgorzaty" początkowo nie przypadła do gustu bardziej rygorystycznym krytykom a bardzo pozytywnie została odebrana przez młodych widzów, którzy dali temu wyraz w mediach społecznościowych.
Często pisali, że po obejrzeniu naszej interpretacji postanowili sięgnąć po dzieło osobiście, a ci którzy już znali „Mistrza i Małgorzatę”, przyznali, jak wiele groteskowych scen i symbolicznych znaczeń uszło ich uwadze i po spektaklu wracają do lektury. Wielu starszych widzów przyznało, iż zręcznie wplecione w spektakl piosenki Izaaka Dunajewskiego z radzieckich filmów propagandowych "Wołga, Wołga" i "Świat się śmieje" znakomicie uwydatniły liczne absurdy Rosji lat 30-tych.

Szczegóły

Jak Nanna swą córeczkę Pippę na kurtyzanę kształciła

Komedia

Komedia oparta na dialogach Pietro Aretino – mistrza włoskiego renesansu – to ostra satyra obyczajowa, pikantna i dowcipna, bardzo śmiała nawet, jak na włoski renesans. Istotą szyderstwa Aretino jest mistrzowsko ukazana manipulacja światem przy pomocy erotyki oraz obnażenie słabości, które ludzie wstydliwie ukrywają. Oba te aspekty czynią tę pikantną komedię wyjątkowo aktualną także dzisiaj.

Tytułowa Nanna jest sławną wenecką kurtyzaną, bogatą i powszechnie szanowaną. Za namową przyjaciółki postanawia przygotować solennie do najstarszego zawodu świata swoją jedyną córkę Pippę. Ponieważ „zawód kurtyzański nie jest dla głupiej” – Pippa musi odbyć wiele ćwiczeń teoretycznych i praktycznych, aby zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Przez dom Nanny przewija się bogata galeria mężczyzn, potencjalnych klientów łakomych dziewiczego ciała. Czy matce uda się wykształcić córkę na sławną kurtyzanę?
Przysłowiową wisienkę na torcie stanowią piękne kostiumy i brawurowa gra aktorska. Wszystkie te elementy złożone w zgrabną i ponętną całość gwarantują znakomitą zabawę.

Spektakl adresowany jest tylko do widzów dorosłych.

Szczegóły

Latający Cyrk Monty Pythona

Kabaret

Latający Cyrk Monty Pythona to oryginalny spektakl kabaretowy nawiązujący do słynnego brytyjskiego programu kabaretowego w inteligentnym i dowcipnym tłumaczeniu Filipa Łobodzińskiego. Doboru tekstu i piosenek dokonał reżyser Adam Opatowicz - twórca kabaretu Czarny Kot Rudy.

Angielscy dżentelmeni, kpiąc ze wszystkiego co ludzkie, wywołują szereg groteskowych sytuacji, przeplatanych zabawnymi piosenkami i skeczami. Piosenki wybrane z różnych programów telewizyjnych i filmów grupy Monty Pythona z niewątpliwym męskim wdziękiem wykonują aktorzy Teatru Rampa. Towarzyszy im przy fortepianie Robert Gołaszewski.

Szczegóły

Sonata Kreutzerowska

Komedia

Zapraszamy do obejrzenia arcydzieła klasyki światowej - Lew Tołstoj "Sonata kreutzerowska" na Scenie Kameralnej Teatru Rampa! Tragikomedia. Pełne ironii studium zazdrości.

Główny bohater zwierza się z burzliwej młodości i pierwszego uczucia prowadzącego do małżeństwa i licznego potomstwa. Chcąc wynagrodzić żonie trudy pożycia, zgadza się na jej wspólne muzykowanie w domu z zawodowym skrzypkiem. Dochodzi nawet –również w naszym spektaklu -do wykonania słynnej "Sonaty kreutzerowskiej" Ludwiga van Beethovena na skrzypce i fortepian. Kobieta nie kryje satysfakcji, co wywołuje wybuch zazdrości męża i jest zapowiedzią katastrofy.
Autor "Anny Kareniny" stawia odwieczne pytania o szanse na idealny związek mężczyzny i kobiety. Dlaczego pięknie jest tylko na początku każdej historii?
Tragikomiczne dialogi i nieoczekiwane spięcia przybliżają tołstojowskie dylematy każdemu z nas. Urokliwa scenografia i piękne kostiumy stanowią kontrastową oprawę tradycyjnego sporu.

Szczegóły

Pinokio

Dla dzieci

Dzieci razem z Pinokiem przeżywają jego zaskakujące przygody wynikające często z samowoli i łatwowierności.

Idealny pretekst do dyskusji o wyjątkowej roli ojca, o posłuszeństwie i dobrym wychowaniu.

Wspaniała podróż w świat dziecięcej wyobraźni. Jej bohaterem jest mały, niegrzeczny chłopiec, który pewnej nocy ma niesamowity sen. Oto ożywają wszystkie jego zabawki, a on sam staje się drewnianym pajacem i jako Pinokio zaczyna się uczyć dobrych manier
i odpowiedzialności.

Pokój chłopca zamienia się w różne krainy, w których pajacyk spotyka znane nam z bajki postacie i przeżywa z nimi niezwykłe przygody. W tej wędrówce od początku towarzyszy mu Gadający Świerszcz, będący jednocześnie wirtuozem skrzypiec.

Spektakl rekomedowany dla dzieci w wieku 6-11 lat.

Szczegóły

Obroża

Dramat

Kameralna, dwuosobowa sztuka, studium związków łączących matkę i syna.
Sztuka autorstwa Grzegorza Walczaka emitowana była do tej pory tylko w formie słuchowiska Teatru Polskiego Radia i nie miała jeszcze premiery teatru żywego planu. Sceniczną prapremierę przygotowaną w Teatrze Rampa reżyseruje Marek Pasieczny, a wystąpią w niej Magdalena Cwen Hanuszkiewicz i Andrzej Niemirski.
Rzecz rozgrywa się między Matką – emerytowaną aktorką dotkniętą chorobą Alzheimera i jej Synem – pisarzem. Schorzenie matki wraz z postępującymi spustoszeniami w pamięci, powoduje u chorej coraz większy dysonans w równoważeniu się jej z rzeczywistością, a także – co niezwykle ważne – wyalienowanie, osamotnienie, w rezultacie wykluczenie jej z życia społecznego, sąsiedzkiego, a nawet rodzinnego.Jedynym opiekunem, z którym bohaterka sztuki w coraz rzadszych chwilach przytomności toczy nieustanny bój, czy jakiś rodzaj tragicznej gry, jest jej Syn – pisarz, postać również niełatwa i nietypowa. Dziwactwa, nieuleczalna choroba Matki, jej władczy, a zarazem naznaczony patologiczną skazą charakter, również na Synu odcisnął swoiste piętno.
Konflikt, momentami groteskowo tragiczny, ale i z nutą głęboko skrywanej, niełatwej miłość Matki i Syna, stanowią tło tego kameralnego dramatu, który jak w soczewce ukazuje niezwykle ważny społecznie problem wyalienowania i wykluczenia pewnej grupy ludzi, którzy na to nie zasłużyli i którym należy się pomoc.
Sztuka ma na celu przybliżenie problemów tego typu rodzin. Alzheimer jest bowiem chorobą, dotykającą nie tylko jednostkę, która na nią zapadła, jest on „rakiem” duszy, wdzierającym się podstępnie w tkankę osób najbliższych.

Szczegóły

O dwóch takich co ukradli księżyc

Dla dzieci

Zrealizowany z rozmachem inscenizacyjnym, rozśpiewany i roztańczony musical według powieści Kornela Makuszyńskiego. Spektakl daje znakomity pretekst do dyskusji o relacjach rodzinnych i o prawdziwych wartościach, jakie powinny być doceniane w życiu.
Nowy pomysł inscenizacyjny reżysera Cezarego Domagały zakładał uwspółcześnienie historii Jacka i Placka, co wymagało nowej aranżacji muzyki Tomasza Bajerskiego dokonanej przez młodego kompozytora i aranżera Andrzeja Bonarka, przygotowania bardzo efektownej nowatorskiej scenografii autorstwa Małgorzaty Szydłowskiej, futurystycznych projekcji video Dawida Kozłowskiego, oraz nowoczesnej choreografii Marty Domagały-Witkowskiej.
W wyniku współpracy tych twórców powstał wyjątkowy musical, a zawarte w nim 23 mądre a jednocześnie zabawne piosenki idealnie oddają przesłanie Makuszyńskiego.

Przypominają o tym, co jest w życiu ważne, co doceniamy dopiero w kontekście braku, ile musimy doświadczyć, aby zrozumieć pewne prawdy. Podkreślają, że miłość matczyna może pomagać zwyciężać wszelkie przeciwności losu.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 7-13 lat.

Szczegóły