Alicja Kurowska - zdjęcie

Alicja Kurowska

8,2 / 10

88 oddanych głosów

Aktorka Teatru Przypadków Feralnych, która ignoruje uwagi i rady. Omija szerokim łukiem niszowe teatry. Wymiguje się od wyjść na spektakle. Od razu skreśla możliwości, które mogłyby ją w jakikolwiek sposób rozwinąć. Wystrzega się szeroko pojętej kultury jak diabeł święconej wody. Pozostaje ślepa i głucha na nowe doświadczenia artystyczne. Dodatkowo lubi znęcać się nad publicznością – oglądanie jej na scenie wprawi wielu naszych widzów w dyskomfort i zażenowanie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

UNI

Tragikomedia

Teatralne "Czarne Lustro"

Wyobrażaliście sobie kiedyś życie w świecie pozbawionym wyborów? Nie potrzebujecie decydować o międzyludzkich relacjach, gdyż relacje dawno się już społeczeństwu znudziły. Nie decydujecie o wykonywanym zawodzie, gdyż sama data urodzenia przypisała Was do określonego rocznika – być może lekarzy, może nauczycieli, może po prostu woźnych. Nie decydujecie o zachowaniach – od dawna istnieje odpowiedni paragraf regulujący zasady postępowania. Przewidziany jest każdy wariant. Wjelka Una zaplanowała wszystko. Niczym nie musicie się martwić. No, chyba że Unymi.

„Uni” to autorski projekt, poruszający problem bezrefleksyjnego podążania za zdaniem ogółu społeczeństwa. Kim jest niniejszy „ogół” i kto dyktuje prawo w czasach, gdy wolność słowa i nade wszystko – myślenia – jest coraz bardziej ograniczana?

UWAGA - W CENIE BILETU DARMOWE PIWO W KLUBIE POD JASZCZURAMI!


Fragmenty recenzji spektaklu portalu Kultura Na Co Dzień:

„Uni” Teatru Przypadków Feralnych to autorski projekt w reżyserii Natalii Mazurkiewicz. Troje bohaterów – Wjelka Una, Matka Polka oraz Biuro Racja zabierają nas do świata absurdu, który niejednokrotnie potrafi zaskoczyć. Otrzymujemy dość przerażający obraz społeczeństwa, które z pozoru wydaje się dość nierealne, a przede wszystkim budzące zaniepokojenie, że być może aktualnie jesteśmy w procesie kształtowania się na obywateli, których nam przedstawiono. Nasze myśli zaczynają się kotłować, zadajemy sobie szereg pytań, zaczynamy zastanawiać się, czy moje JA chcę żyć w takiej przyszłości i jak sprawić, aby uniknąć takiego scenariusza.

(...)

Teatr Przypadków Feralnych w swojej sztuce porusza wiele aspektów dotyczących bytności i zachowań ludzkich oraz wiążących ich relacji. Otwiera oczy szerzej, sprawia, że choć na moment skupiamy się na tym, co wydarza się wokół nas i jak ogromną rolę w tym wszystkim odgrywamy my jako ludzie, istoty myślące, pragnące czegoś więcej. Jak ważne jest móc wyrażać siebie, mówić to, czego się pragnie, nie być za to ganionym. W spektaklu możemy odnaleźć wiele nawiązać do obecnych wydarzeń politycznych. Jednak historia, której jesteśmy obserwatorami, została zbudowana w sposób na tyle uniwersalny, że spokojnie możemy stwierdzić, że utwór ma wiele cech, aby stać się ponadczasowym.

Autor recenzji: Elżbieta Kamińska

Całość recenzji dostępna pod linkiem: https://kulturanacodzien.pl/2021/10/02/wjelka-una-zaprasza-w-swoje-progi/?fbclid=IwAR2y_ON9Y1glvfWxrX8nnpAeEMNupS_OnoyGCCG_c9QzPTemEKyY48wcGU8

Szczegóły

Na pełnym morzu

Komedia

Byliście kiedyś głodni? Tak naprawdę? Tak głodni, że nawet znienawidzone mięso
w galarecie pożarlibyście jak najlepszy przysmak? Albo swojego chomika. Psa. Kumpla. Tylko którego?

Sławomir Mrożek to mistrz absurdu – a Na pełnym morzu – opowieść o trzech rozbitkach debatujących, którego spośród nich należy zjeść, to brawurowa demaskacja najbrutalniejszych społecznych mechanizmów.
W obliczu zwierzęcej walki o przetrwanie nie mają znaczenia założenia kolejnych systemów politycznych – liczy się tylko głód. Czy ośmielisz się przyjść i stawić czoła swojej wewnętrznej bestii? Pokonać ją możesz w jeden sposób – poprzez śmiech – zaś tego na pewno w czasie spektaklu nie zabraknie.

Na pełnym morzu to czarna komedia dla prawdziwych teatralnych smakoszy. Wypłyńmy na nieznane wody i zobaczmy bestie kryjące się za horyzontem.
A Ty? Popłyniesz z nami?

UWAGA! W CENIE BILETU MAJĄCEGO MIEJSCE W KLUBIE POD JASZCZURAMI DARMOWE PIWO!

Szczegóły

Baba Dziwo

Tragikomedia

W państwie Prawia panuje ustrój idealny. Gospodarka rozwija się dzięki ochotniczej pracy obywateli, bez zapożyczeń i długów u kapitalistycznych mocarstw Zachodu czy Wschodu. Rodzina odzyskała należne jej w społeczeństwie miejsce - a wszystko dzięki wprowadzeniu podatku od bezdzietności i sprawnemu działaniu Urzędu od Spraw Rodzinnych. Mężczyźni biją kolejne rekordy sportowe, dokonują wielkich odkryć, wprowadzają zupełnie nowy, lepszy ład, z kolei kobiety… realizują się w macierzyństwie. I w kuchni. Przede wszystkim w kuchni.

“Wiesz co jest w tym wszystkim najgorsze?” - pyta jedna z bohaterek dramatu. - “To, że u szczytu zabrano się na serio do prywatnego życia obywateli. Do małżeństw się wtrącają i do tego… i do owego…”

Podczas, gdy wiele tekstów modernistycznych straciło na żywotności, dramat Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej zaskakuje aktualnością wątków i motywów. "Baba Dziwo" to utwór skrajnie nowoczesny - zarówno pod kątem humoru (mamy przecież do czynienia z tragikomedią), jak i demokratycznego i feministycznego wydźwięku. Treści zdiagnozowane przez autorkę ponad 80 lat temu, stają się szczególnie naglące w czasach, gdy środowiska rządzące coraz silniej ingerują w społeczną, ale również indywidualną wolność jednostki - a w szczególności kobiety.

Szczegóły