Aleksandra Pisula - zdjęcie

Aleksandra Pisula

8,5 / 10

122 oddanych głosów

Wiek: 34 lat

Absolwentka PWST w Krakowie (2013). Zagrała w dyplomowym spektaklu "Pływalnia" w reżyserii Krystiana Lupy, otrzymując wyróżnienie na 31. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Dotychczas współpracowała

z Teatrem Polskim w Bydgoszczy biorąc udział w spektaklach "Against" reż. Nils Torpus (koprodukcja Schlachthaus Theater Bern, Szwajcaria) oraz "Wesele" reż. Marcin Liber. W 2014 otrzymała stypendium Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w Konkursie Scenariuszowym Script Pro, jako współautorka scenariusza pod roboczym tytułem "Odpady".

W Teatrze IMKA występuje w spektaklu „Cienie. Eurydyka mówi:” w reżyserii Mai Kleczewskiej.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Z życia roślin

Tragikomedia

Stary dom, przy nim zaniedbany ogród. Pan Tuli Pan dużo czasu spędza w szklarni. Mlecz lubi poleżeć w trawie. Rosiczka zna tajniki zielarstwa, a Niezabudka przynosi szczęście. Pszenica mieszka po sąsiedzku, na polu. W ich trwanie, regulowane porami roku i ogrodniczymi rytuałami, wkracza Gaja, z miejskimi nawykami i narzędziami. Może wszystkich wyplenić, wyrwać z korzeniami albo sama je zapuścić i zostać. Żeby zapanować nad roślinami, trzeba ubrudzić sobie ręce.


Życie miejskie czy ucieczka na wieś? Koszenie trawników czy łąki kwietne? Pielęgnacja i hodowla czy swobodny wzrost? Tekst Igora Gorzkowskiego i Alicji Kobielarz dotyka aktualnych trendów, nie tylko z życia roślin. Jednocześnie pozostaje uniwersalnym dramatem o poszukiwaniu swojego miejsca w świecie i dokonywaniu wyborów życiowych, które mają dalekosiężne konsekwencje.

Szczegóły

random

Dramat

Trzy części rozgrywające się podczas jednego wieczoru w scenografii autorstwa Aleksandry Gąsior wyreżyserują Igor Gorzkowski, Julia Mark oraz Iwo Vedral. Twórcy przesuwają suwakiem od skali mikro do makro, łącząc temat ekologicznego kryzysu z wątkami rodzinnych konfliktów i strat.

Szczegóły

33 powieści, które każdy powinien znać

Tragikomedia

Szóstka obcych sobie ludzi spotyka się na ekspresowym kursie literackim „33 powieści, które każdy powinien znać” zorganizowanym z dala od miasta, w tajemniczym budynku odciętym od Internetu, a tym samym od reszty świata. Każdy z bohaterów trafił na kurs z innych powodów. Jedni z chęci podwyższenia intelektualnych kompetencji, drudzy z przyczyn natury osobistej. Szybko się okazuje, że zakwaterowani na odludziu kursanci są skazani na własne towarzystwo i literaturę. O poszczególnych etapach nauki grupa dowiaduje się z lakonicznych komunikatów wyświetlanych na monitorach. Zajęcia odbywają się bez udziału prowadzących. Ich przebieg oraz zaliczenie całkowicie zależy od uczestników.

Szczypior, Sasza, Magda, Miron, Merkel i Gabi wspólnie przechodzą przez świat m.in. „Niebezpiecznych związków” Choderlosa de Laclosa, „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego i „Nagiego lunchu” Williama S. Burroughsa. Z czasem grupę zaczyna łączyć intensywna literacka przygoda, w której indywidualne biografie uczestników przenikają się z losami bohaterów książek.

Obsadę przedstawienia tworzą aktorzy wyłonieni z otwartego konkursu "Polowanie na motyle".




(…) Jeżeli warto więc spędzić dwie i pół godziny w świeżo odremontowanym Teatrze Ochoty, to tylko dla aktorów. Zostali wyłonieni w castingu pod hasłem „Polowanie na motyle” i robią wszystko, by dać się zapamiętać. Jednych widziałem wcześniej – Aleksandrę Pisulę w dyplomowej „Pływalni” Krystiana Lupy w krakowskiej PWST, Krzysztofa Wacha w łódzkim Teatrze Jaracza, świetny był jako Filip w „Iwonie, księżniczce Burgunda” Agaty Dudy-Gracz, Marię Pawłowską w „Mieście 44” i jeszcze jednym filmie „Karuzela” – innych (Paulinę Komendę, Marcina Korcza, Sebastiana Perdka) albo nie widziałem, albo nie zapamiętałem. W „33 powieściach…” grają tak, jakby walczyli o życie. Mają siłę, spontaniczność młodości, odwagę, czasem zdaje się, że rozsadzą niewielką scenę. Cóż z tego, że przedstawienie przypomina szkolny dyplom, ćwiczenia dla aktorów, skoro nie można od nich oderwać wzroku. Trzymam za nich kciuki.

„Ćwiczenia dla aktorów”
Jacek Wakar, Polskie Radio
Dziennik Gazeta Prawna nr 65 – dodatek Kultura

Szczegóły