Aleksandra Justa - zdjęcie

Aleksandra Justa

6.8 / 10

88 oddanych głosów

Data urodzenia:
02-10-1969 (47 lat)

Od 1997 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwentka łódzkiej PWSFTviT (1992). W latach 1992–2001 aktorka warszawskiego Teatru Studio. Współpracowała z teatrami warszawskimi: Ateneum, OCH-Teatrem.

Laureatka nagrody aktorskiej, nagrody agencji aktorskiej GUDEJKO i agencji teatralnej „Passa” za rolę Pani Martin w Łysej śpiewaczce Ionesco w reżyserii Ewy Mirowskiej z PWSFTViT w Łodzi na 10. Ogólnopolskim Przeglądzie Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi (1992). Wyróżniona nagrodą za główną rolę kobiecą, za rolę Ewy w austriackim filmie Struggle Ruth Mader na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Soczi (2004).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Ofiara

Dramat psychologiczny

Adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki Saula Bellowa. Przypadkowe spotkanie w parku zmienia na zawsze życie dwóch mężczyzn. Asa Leventhal, pozbawiony talentu dziennikarz w bezdomnym włóczędze rozpoznaje starego znajomego z przeszłości Kirby Allbeego, i tak rozpoczyna się niepokojąca podróż dla nich obu. Początkowa niechęć Leventhala do Allbeego przeradza się w fascynację, zauroczenie i wreszcie całkowite uzależnienie. Najeżona zabawnymi sytuacjami i absurdalnymi dialogami historia zwykłej znajomości staje się studium obłędu i paranoicznych podejrzeń.

Nowy Jork lat trzydziestych przedstawiony w spektaklu, to świat groteskowych biznesmenów, drobnych pismaków i niefortunnych zbiegów okoliczności. Główni bohaterowie to karierowicze z „Mad Men”, ale rzuceni w czasy przedwojennego kryzysu gospodarczego, walczący o etaty, zlecenia i codzienny byt. „Ofiara” to połączenie historii z „Fatalnego zauroczenia” z klimatem braci Cohen, gdzie seria przypadkowych i banalnych pomyłek doprowadza dwóch zwyczajnych mężczyzn na skraj upadku i degeneracji. Niepokojący i śmiały thriller psychologiczny z niejednoznacznym zakończeniem. Doskonały duet aktorski zagrany przez aktorski kwintet.

"Na sukces spektaklu Ofiara w reżyserii Adama Sajnuka składają się trzy elementy – dobrze napisany scenariusz oparty na mądrej książce, dobra reżyseria i świetne, wycyzelowane aktorstwo". - Katarzyna Tokarska-Stangret, "TEATR"

„Trzymający w napięciu moralitet o winie i karze” - Jan Bończa-Szabłowski, „Rzeczpospolita”

"O samej historii pisać teraz nie będę, choć jej głębia i wielowymiarowość mnie zachwyciły. Jakby sam Franz Kafka przerabiał libretto do musicalu »Kabaret«. Albo inaczej: jakby do niego napisał prequel". - Andrzej Saramonowicz

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

12.09Tue

13.09Wed

14.09Thu

15.09Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

05.08Sat

06.08Sun

07.08Mon

08.08Tue

09.08Wed

10.08Thu

11.08Fri

12.08Sat

13.08Sun

14.08Mon

15.08Tue

16.08Wed

17.08Thu

18.08Fri

19.08Sat

20.08Sun

21.08Mon

22.08Tue

23.08Wed

24.08Thu

25.08Fri

26.08Sat

27.08Sun

28.08Mon

29.08Tue

30.08Wed

31.08Thu

01.09Fri

02.09Sat

03.09Sun

04.09Mon

05.09Tue

06.09Wed

07.09Thu

08.09Fri

09.09Sat

10.09Sun

11.09Mon

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

Czarodziejska Góra

Dramat

„Czarodziejska Góra” to jedno z najważniejszych wydarzeń jubileuszu Teatru Syrena, który obchodzi w tym roku 70-lecie działalności.

„Czarodziejska góra” to najsłynniejsza powieść Tomasza Manna, arcydzieło o ogromnym wpływie na światową literaturę i kolejne pokolenia czytelników. Powieść o czasie, dojrzewaniu, chorobie, przemijaniu. Dzieło wieńczące belle époque, wieszczące kataklizmy, które spadły na Europę w XX w.

Wojciech Malajkat, reżyser przedstawienia: „Mówią, że Wielka Wojna stanowiła koniec czasu Czarodziejskiej góry i początek rzeczywistości, w której jednostka stawała się mało znaczącym trybem w ogromnej maszynie - postępu, rozwoju gospodarczego, konsumpcji. Ale także w maszynie wojennej.

Nie zgadzam się z tym, że czas Czarodziejskiej góry przeminął; że współczesność to nie miejsce na rozważania o przemijaniu, moralności i czasie (który kiedyś płynął, a teraz pędzi). Również z tego powodu chciałbym po wielu latach przemyśleń i przygotowań zrealizować na deskach teatru mój wymarzony projekt—inscenizację powieści Tomasza Manna. Dlaczego to robię? Odpowiadając słowami Manna: Najistotniejszym i naturalnym powołaniem człowieka jest jego doskonalenie się.”

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

Skaza

Tragedia

Thriller erotyczny o namiętnym związku starszego mężczyzny i młodej kobiety, będącej... narzeczoną jego syna. Na wielkim ekranie Jeremy Irons i Juliette Binoche, na scenie Jacek Poniedziałek i Anna Terpiłowska!

SPEKTAKL WYŁĄCZNIE DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Thriller erotyczny o namiętnym związku starszego mężczyzny i młodej kobiety, będącej narzeczoną jego syna. Stephen Fleming - szanowany lekarz, mąż i ojciec, zaczyna robić karierę polityczną, co dopełnia obrazu człowieka sukcesu. A jednak dręczy go dojmujące uczucie pustki. Na przyjęciu poznaje atrakcyjną i tajemniczą dziennikarkę, Annę Barton. Mimo że ma ona wkrótce wyjść za jego syna, Fleming nie potrafi oprzeć się skrywającej mroczną tajemnicę femme fatale...
Na podstawie powieści Josephine Hart wybitny francuski reżyser Louis Malle nakręcił znakomity film z Jeremym Ironsem i Juliette Binoche w rolach głównych.
Sceniczną adaptację „Skazy” przygotowuje Adam Sajnuk, którego nazwisko jest dziś jednym z najbardziej gorących nazwisk w polskim teatrze – w roku 2014 reżyserować ma m.in. w Teatrze Narodowym, w Teatrze Polskim i w Teatrze Polonia u Krystyny Jandy. Rok zaczyna jednak od współpracy z Teatrem Syrena, a zmysłowa, erotycznie rozwibrowana „Skaza” w jego reżyserii zapowiada się na jedno z najgłośniejszych wydarzeń sezonu.

Szczegóły spektaklu

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon

01.08Tue

02.08Wed

03.08Thu

04.08Fri

29.07Sat

30.07Sun

31.07Mon