Alan Al-Murtatha - zdjęcie

Alan Al-Murtatha

8,7 / 10

189 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Król

Dramat

Opowieść o targanej konfliktami narodowymi, politycznymi i społecznymi Warszawie u progu drugiej wojny światowej. Socjaliści dzień w dzień stawiają czoła falangistom, agresja i przemoc rządzą na ulicach, spolaryzowane media podsycają konflikt – mit zjednoczonej Polski zaczyna upadać…

Monika Strzępka i Paweł Demirski przenoszą na scenę głośną powieść Szczepana Twardocha.

Monika Strzępka – reżyserka teatralna. Zadebiutowała w 2004 roku w Teatrze Polskim w Bydgoszczy realizacją tekstu Anny Bednarskiej Z twarzą przy ścianie. Pracując rok później w Teatrze Wybrzeże poznała Pawła Demirskiego. Od tego czasu Strzępka-reżyserka i Demirski-dramaturg zrealizowali szereg zaangażowanych społecznie spektakli, m.in. Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, za który otrzymali główną nagrodą na 3. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie, W imię Jakuba S. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!, Bitwa warszawska 1920 i Triumf woli w Starym Teatrze w Krakowie.

W projekcjach do spektaklu wykorzystano materiały archiwalne ze zbiorów Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego.

Przedstawienie przeznaczone jest dla widzów dorosłych. Uprzedzamy również, że w spektaklu wykorzystywane jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

Nienawiść

Dramat

Jest to właściwie jedna scena – jedna z niewielu nie-komediowych scen z „Kupca Weneckiego”, Williama Szekspira. Spektakl to rozprawa sądowa w której rzecz toczy się o „funt mięsa”, czyli życie człowieka. Jeżeli niewydarty się cud, w biały dzień, w majestacie prawa zostanie zamordowany człowiek a mord ten zatwierdzony będzie prawomocnym wyrokiem. Pragniemy pokazać błędne koło nienawiści z którego póki co nie ma ucieczki, pragniemy przestrzec przed tym, jak blisko wyginięcia jest ludzki gatunek, jeżeli ktoś nie krzyknie „dosyć!”. Pragniemy zadać pytanie, czy w naszym świecie jest miejsce na miłość? Odpowiedzi udzielisz ty – drogi widzu. Spektakl nagrodzony na 22. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku Nagrodą Jury oraz Nagrodą Publiczności.

Szczegóły

Aperitif

Komedia

„Z tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz” – pisał Tadeusz Żeleński – Boy. To rzecz jasna najprawdziwsza z prawd, jednak zdarza się czasem, że chętnych pojawia się troje, albo i więcej. Co wtedy? Wtedy właśnie zaczyna się zabawa! A przynajmniej dla widza.

Bernard i Jacqueline stanowią pozornie ułożoną, szczęśliwą parę małżonków. Pozornie, bo kiedy tylko nadarzy się okazja, oboje bez wahania wpadają w objęcia swoich kochanków. Żyją z tym jak przysłowiowe pączki w maśle - do momentu, w którym na skutek nieoczekiwanego zbiegu okoliczności wszyscy zasiadają przy jednym stole. Rozpoczyna się desperacka walka o ratowanie małżeństwa, twarzy, a także po prostu... upojnej nocy.

„Aperitif” to popularna francuska farsa „Pyjama pour six”, na całym świecie znana pod tytułem „Don't dress for dinner”.

Szczegóły

Ecce Homo

Dramat

Czy można rządzić, nie krzywdząc innych?
„Oto Człowiek!” – powiedział Piłat – sędzia. Powiedział to z szacunkiem i litością. W spektaklu „Ecce Homo”, Teatr Bakałarz zachowuje słowa, ale odwraca intencję, poddając w wątpliwość, czy dzisiejszy człowiek zasługuje na szacunek a nawet na litość. Sędzią jest tutaj Mefistofeles, wyjęty z „Faustusa…”, Christophera Marlowea, posługujący się słowami trzech Wiedźm z szekspirowskiego „Makbeta”. Znaczenie Trójcy Świętej także zostaje tutaj odwrócone: sędzia nie jest bowiem ani litościwy, ani pełen współczucia; nie daje drugiej szansy, ale jest sprawiedliwy. Makbet trafia do piekła i to jego oczami poznajemy kolejne kręgi miejsca do którego trafiły wszystkie ważniejsze czarne charaktery z dramatów Szekspira: Klaudiusz, Brutus oraz córki Króla Leara. Zarówno aktorzy, jak i widzowie znajdują się w miejscu do którego trafił każdy człowiek, który skrzywdził drugiego dla władzy. Czy widząc niekończące się cierpienie potępionych dusz, Makbet wybierze inaczej? Czy cofnie rękę przed wbiciem sztyletu w królewską pierś?

Szczegóły

Postrzał

Tragikomedia

Absurdalna historia biurowej rewolucji.

Kiedy strach zacznie podejmować decyzje za nas. Kiedy wyciągnie z nas zwierzę, by uwiązać je na smyczy. Wtedy pojawi się pragnienie buntu i zerwania łańcuchów. Przecież chciałoby się tak spontanicznie, w międzyczasie troszkę sobie pożyć.

Szczegóły