Alan Al-Murtatha - zdjęcie

Alan Al-Murtatha

8,8 / 10

197 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Aperitif

Komedia

„Z tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz” – pisał Tadeusz Żeleński – Boy. To rzecz jasna najprawdziwsza z prawd, jednak zdarza się czasem, że chętnych pojawia się troje, albo i więcej. Co wtedy? Wtedy właśnie zaczyna się zabawa! A przynajmniej dla widza.

Bernard i Jacqueline stanowią pozornie ułożoną, szczęśliwą parę małżonków. Pozornie, bo kiedy tylko nadarzy się okazja, oboje bez wahania wpadają w objęcia swoich kochanków. Żyją z tym jak przysłowiowe pączki w maśle - do momentu, w którym na skutek nieoczekiwanego zbiegu okoliczności wszyscy zasiadają przy jednym stole. Rozpoczyna się desperacka walka o ratowanie małżeństwa, twarzy, a także po prostu... upojnej nocy.

„Aperitif” to popularna francuska farsa „Pyjama pour six”, na całym świecie znana pod tytułem „Don't dress for dinner”.

Szczegóły

Król

Dramat

Opowieść o targanej konfliktami narodowymi, politycznymi i społecznymi Warszawie u progu drugiej wojny światowej. Socjaliści dzień w dzień stawiają czoła falangistom, agresja i przemoc rządzą na ulicach, spolaryzowane media podsycają konflikt – mit zjednoczonej Polski zaczyna upadać…

Monika Strzępka i Paweł Demirski przenoszą na scenę głośną powieść Szczepana Twardocha.

Monika Strzępka – reżyserka teatralna. Zadebiutowała w 2004 roku w Teatrze Polskim w Bydgoszczy realizacją tekstu Anny Bednarskiej Z twarzą przy ścianie. Pracując rok później w Teatrze Wybrzeże poznała Pawła Demirskiego. Od tego czasu Strzępka-reżyserka i Demirski-dramaturg zrealizowali szereg zaangażowanych społecznie spektakli, m.in. Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, za który otrzymali główną nagrodą na 3. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie, W imię Jakuba S. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!, Bitwa warszawska 1920 i Triumf woli w Starym Teatrze w Krakowie.

W projekcjach do spektaklu wykorzystano materiały archiwalne ze zbiorów Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego.

Przedstawienie przeznaczone jest dla widzów dorosłych. Uprzedzamy również, że w spektaklu wykorzystywane jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

Ecce Homo

Dramat

Czy można rządzić, nie krzywdząc innych?
„Oto Człowiek!” – powiedział Piłat – sędzia. Powiedział to z szacunkiem i litością. W spektaklu „Ecce Homo”, Teatr Bakałarz zachowuje słowa, ale odwraca intencję, poddając w wątpliwość, czy dzisiejszy człowiek zasługuje na szacunek a nawet na litość. Sędzią jest tutaj Mefistofeles, wyjęty z „Faustusa…”, Christophera Marlowea, posługujący się słowami trzech Wiedźm z szekspirowskiego „Makbeta”. Znaczenie Trójcy Świętej także zostaje tutaj odwrócone: sędzia nie jest bowiem ani litościwy, ani pełen współczucia; nie daje drugiej szansy, ale jest sprawiedliwy. Makbet trafia do piekła i to jego oczami poznajemy kolejne kręgi miejsca do którego trafiły wszystkie ważniejsze czarne charaktery z dramatów Szekspira: Klaudiusz, Brutus oraz córki Króla Leara. Zarówno aktorzy, jak i widzowie znajdują się w miejscu do którego trafił każdy człowiek, który skrzywdził drugiego dla władzy. Czy widząc niekończące się cierpienie potępionych dusz, Makbet wybierze inaczej? Czy cofnie rękę przed wbiciem sztyletu w królewską pierś?

Szczegóły

Postrzał

Tragikomedia

Absurdalna historia biurowej rewolucji.

Kiedy strach zacznie podejmować decyzje za nas. Kiedy wyciągnie z nas zwierzę, by uwiązać je na smyczy. Wtedy pojawi się pragnienie buntu i zerwania łańcuchów. Przecież chciałoby się tak spontanicznie, w międzyczasie troszkę sobie pożyć.

Szczegóły

Nienawiść

Dramat

Jest to właściwie jedna scena – jedna z niewielu nie-komediowych scen z „Kupca Weneckiego”, Williama Szekspira. Spektakl to rozprawa sądowa w której rzecz toczy się o „funt mięsa”, czyli życie człowieka. Jeżeli niewydarty się cud, w biały dzień, w majestacie prawa zostanie zamordowany człowiek a mord ten zatwierdzony będzie prawomocnym wyrokiem. Pragniemy pokazać błędne koło nienawiści z którego póki co nie ma ucieczki, pragniemy przestrzec przed tym, jak blisko wyginięcia jest ludzki gatunek, jeżeli ktoś nie krzyknie „dosyć!”. Pragniemy zadać pytanie, czy w naszym świecie jest miejsce na miłość? Odpowiedzi udzielisz ty – drogi widzu. Spektakl nagrodzony na 22. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku Nagrodą Jury oraz Nagrodą Publiczności.

Szczegóły