Agnieszka Rose - zdjęcie

Agnieszka Rose

8,7 / 10

93 oddanych głosów

Absolwentka Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego przy Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.

Jako urodzona gdynianka, jeszcze w szkole występowała w Teatrze Muzycznym JUNIOR, działającym przy „Baduszkowej”. Jako dorosła już osoba zadebiutowała w My Fair Lady A. J. Lernera i F. Loewe (zespół); zagrała w musicalach: Grease J. Jacobsa i W. Caseya (Jan), Shrek D. Lindsaya-Abaire i J. Tesori (zespół) oraz w Przygodach koziołka Matołka K. Makuszyńskiego (role kobiece). Spektaklem dyplomowym było Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika (rola Marty).

W roku 2011 zagrała rolę Kwiaciarki w muzycznym przedstawieniu Lata 20., lata 30. w reż. J. Szurmieja, wystawionym w Teatrze Miejskim w Gdyni. Na tej samej scenie gra również główną rolę (Marysia / Maria) w spektaklu Tango Piazzola w reż. J. Opalskiego (2012). W 2013 roku otrzymała rolę Elizy Doolitle w My Fair Lady F. Loewego i A. J. Lernera (Opera Śląska w Bytomiu, reż. R. Talarczyk). W Teatrze Rozrywki gra Alexis w musicalu Our House t. Firtha i Madness.

Spektakle z udziałem tego aktora:

BEM! Powrót Człowieka-Armaty

Musical

Musical, który jest ukłonem w stronę naszej historii. Chcemy pokazać Państwu nieznane oblicze jednego z największych bohaterów Polski i Węgier.

Ale nie ma się czego obawiać: to nie będzie „akademia ku czci”, a raczej szalony rajd, historyczny „roller coster” przez zakręty XIX-wiecznych dziejów, z paroma wycieczkami w stronę współczesności. No i oczywiście dobrze zrobiony musical – zabawny, czasem poruszający, zawsze nasycony znakomitą muzyką Wiktora Stokowskiego i intrygującymi tekstami Macieja Łubieńskiego.

Co ciekawe, "BEM!" jest koprodukcją aż trzech teatrów: Syreny, Pożaru w Burdelu i Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, i we wrześniu cała inscenizacja zostanie przeniesiona do Kielc. Następnie będzie „podróżować” pomiędzy naszymi miastami.

Szczegóły spektaklu

Nogi Syreny

Rewia

W schludnych rewirach warszawskiej dzielnicy rządowej, między wysmukłymi gmachami ministerstw spraw wszelakich, pod czujnym okiem wygimnastykowanych i niezwykle przystojnych agentów Służby Ochrony Państwa przyczaiła się Ona – piękna, krnąbrna, nierządna, bezwstydna i bardzo wilgotna Syrena.

Pławi się w szampanie, pręży leniwie członki, wspomina własne i cudze upadki, nade wszystko zaś kusi, nęci, wabi swoim krystalicznym śpiewem. Biada tym, którzy ulegną jej i zapuszczą się nocą w jej zakamarki, by spędzić w nich upojne chwile wypełnione magią, śpiewem oraz winem i przekąskami w zdecydowanie zawyżonych cenach…

Zapraszamy na nocną rewię w podziemiach Teatru Syrena, wypełniony chansonami, perwersyjnym dowcipem, politycznymi aluzjami, bezwstydny wieczór ze wszystkim tym, co zakazane, nieapetyczne i niegustowne. Pierwszy kieliszek gratis! Orkiestra na żywo! Bufet z wyszynkiem!

Miejsca nienumerowane przy pięcioosobowych stolikach.

Spektakl zawiera liczne odniesienia seksualne i polityczne. Wchodzisz na własną nieodpowiedzialność!

Szczegóły spektaklu

Czarownice z Eastwick

Musical

Ten musical przeniesie Państwa do małego amerykańskiego miasteczka, w którym trzy tytułowe „czarownice” odnajdą swoją kobiecość dzięki interwencji diabolicznego Darryla van Horne’a.

Wszyscy ci, którzy widzieli słynny film z Jackiem Nicholsonem, Cher, Michelle Pfeiffer i Susan Sarandon, wiedzą doskonale, co to za historia. Na naszej scenie wzbogacona została o porywające sceny taneczne choreografa Jarosława Stańka oraz wpadające w ucho numery muzyczne w wykonaniu najlepszych polskich aktorów musicalowych. Spróbujemy też poderwać siebie i Państwa do lotu – metaforycznie, a może i całkiem dosłownie.

Spektakl zalecany dla widzów od 16 roku życia.

Szczegóły spektaklu

Rodzina Addamsów

Musical

DLA ŻYWYCH, MARTWYCH I… NIEZDECYDOWANYCH!!!

Morticia, zimna jak sopel lodu, Gomez, gorący jak wulkan, Wednesday – ich demoniczna córka i Pugsley, słodki, ale śmiertelnie groźny synek, urokliwy wuj Fester, wiedźmowata Babcia i Lurch, posępny kamerdyner o wdzięku zombie… oto w komplecie najbardziej upiorna rodzinka wszech czasów!

Rodzina Addamsów w koprodukcji Teatru Muzycznego w Poznaniu i Teatru Syrena w Warszawie to przebojowy musical, którego premiera miała miejsce na Broadwayu w 2010 roku. Od początku spektakl przyciągał tłumy widzów, pokazywany był niemal w całej Europie i Ameryce. Na scenie oglądamy historię upiornej rodzinki mieszkającej na bagnach w starym, wiktoriańskim zamku. Głównymi bohaterami opowieści są Gomez i Morticia, których córka Wednesday, zwana księżniczką ciemności, dorasta i zakochuje się w uroczym chłopaku o imieniu Lucas. Prosi ojca, aby zachował to w tajemnicy przed swoją ukochaną żoną. Wszystko zmieni się pewnego wieczoru, kiedy przy jednym stole spotkają się obie rodziny pochodzące z dwóch różnych światów.

Twórcą Rodziny Addamsów jest amerykański rysownik Charles Addams. Od lat 30. przygody upiornej rodzinki zaczęły się ukazywać w formie komiksu na łamach popularnego amerykańskiego tygodnika „The New Yorker”. Następnie, w latach 1964-1965, emitowano stworzony na jego podstawie serial telewizyjny, a w 1991 roku miała miejsce premiera słynnego filmu Rodzina Addamsów. W obsadzie znaleźli się między innymi Anjelica Huston, Raúl Juliá oraz Christina Ricci, dla której występ okazał się przepustką do hollywoodzkiej kariery. Obraz doczekał się również kontynuacji w 1993 roku oraz w 1998 roku jako Rodzina Addamsów: Zjazd rodzinny.

Poznańsko-warszawską koprodukcję wyreżyseruje Jacek Mikołajczyk (Zakonnica w przebraniu, Nine, Czarownice z Eastwick). Kierownictwo muzyczne spektaklu obejmą Piotr Deptuch i Tomasz Filipczak. Za choreografię odpowiadać będzie Ewelina Adamska-Porczyk, scenografię projektuje Grzegorz Policiński, a kostiumy Ilona Binarsch. W tym składzie realizatorzy przygotowali polską prapremierę Rodziny Addamsów w 2015 roku w Gliwickim Teatrze Muzycznym, a także polską prapremierę Zakonnicy w przebraniu (2016), będącą niesłabnącym przebojem poznańskiej sceny. Muzyka w Rodzinie Addamsów stanowi fuzję tradycji broadwayowskiej i znakomitej stylistyki latynoamerykańskiej. Największą sławę zyskały takie utwory jak: Chcesz być Addamsem, W całkiem nową stronę, Większego świra mam czy Zatańczmy jeszcze raz – wszystkie w przekładzie Jacka Mikołajczyka.

Szczegóły spektaklu

Wiele demonów

Dramat

Spektakl na podstawie książki Jerzego Pilcha pod tym samym tytułem w adaptacji Mikołaja Grabowskiego.

lch przenosi nas w tuż postalinowskie czasy lat pięćdziesiątych, do Sigły, położonej - jakże by inaczej - na ukochanym przez autora luterskim Śląsku Cieszyńskim.
Do miasteczka – ku powszechnemu zdumieniu – zjeżdża Jula Mrakówna ze swym katolickim narzeczonym. Kto ją przenocuje? Bo przecież nie wstrząśnięty ojciec, pastor Mrak! Co stało się z jej siostrą Olą, w tajemniczy sposób zaginioną? Żeby ją chociaż porwali esbecy, ale towarzysz Goniec zaprzecza! Czy miejsce jej pobytu wskaże Fryc Moitschek, który nawet jak nie był stuprocentowym cudotwórcą – miał dar? Kim jest mężczyzna w czarnym owerolu, który wszedł do willi świętej pamięci doktora Nieobadanego i nie wyszedł?

Dawkując czytelnikom sekrety i - po części sensacyją - intrygę, Pilch zagląda zarówno do domów jak i do głów swych bohaterów, bywa tyleż czuły i delikatny, co pikantny i bezlitosny, dowodząc, że człowiek sam sobie zagraża, a jak człowiek sam sobie zagraża - nie ma gorzej…Z charakterystycznym „pilchowym” humorem snuje zwykłe-niezwykłe historie mieszkańców Sigły, a zewsząd słychać, ten co zawsze, głęboki i majestatyczny oddech kosmosu nad dachem.

Ów „oddech” – pytania o sens życia, śmierci, wiary, Boga, miłości, cierpienia, o sens wielu demonów, które nasze historie opowiadają – unosi się nad całą powieścią, pełną niezapomnianych sytuacji, wysnuwanych często z pozornie nieznaczącego zdarzenia. Chichoczemy czytając jak pan Naczelnik usiłuje pocałować w rękę histerycznie niechetną temu starkę Zuzannę, jak ucztują i kłócą się nad trumną pana Wzmożka, której nie sposób wynieśc z domu, jak grają na grzebieniach i butelkach: Tango zatrata. Tango bakelit i tango szkło.

Niepostrzeżenie, raz po raz, ten chichot zmienia się w charkot, śmiech więdnie nam w gardłach, także przy zaskakującym, niesamowitym zakończeniu powieści. Nie ma już tamtego świata. I naszego też kiedyś nie będzie. Nas nie będzie. Nie chcemy tego wiedzieć, choć każdy musi się wreszcie z tym zmierzyć. I Pilch swoją ważną, całkiem niewesołą książką–księgą w przejmujący sposób nam w tym pomaga.

W spektaklu występują aktorzy Teatru IMKA w Warszawie i Teatru Nowego w Łodzi.

Spektakl prezentowany w ramach współpracy Teatru Nowego oraz Teatru IMKA - DuoPolis Kulturalne Warszawa-Łódź.

I jest tak, że wreszcie rozumiesz starych pisarzy, którzy pisali o niepojętej rozpaczy zostawienia wszystkiego. Pożegnaj sosnę na piaszczystym wzgórzu, pożegnaj smagłe ciało, pożegnaj hokej, pożegnaj sztruksową marynarkę – teraz rozumiesz; tysiąc razy lepiej było, jak się nie rozumiało. Żyjesz? Tak jest! Umieranie zaczęło się na dobre.

Spektakl prezentowany w ramach współpracy Teatru Nowego oraz Teatru IMKA - DuoPolis Kulturalne Warszawa-Łódź.

Szczegóły spektaklu

Zorba

Musical

Wielka, słodko-gorzka pochwała życia – mimo cierpień i bólu, które przynosi każdemu z nas obok radosnych uniesień i doświadczenia miłości. Piękne i świetnie zaśpiewane piosenki, budzące podziw układy taneczne, fascynujące obrazy sceniczne – to wszystko składa się na pierwszy broadwayowski musical, zrealizowany na bielskiej scenie. Na widowisko, którego rozmach może oszałamiać.

To gratka dla wszystkich miłośników teatru muzycznego, ale również ciekawa propozycja dla tych, którzy od sceny wymagają jeszcze więcej. Witold Mazurkiewicz dostrzegł bowiem w opowieści o Zorbie zderzenie cywilizacji Zachodu w jej mieszczańskim, uładzonym wariancie – z archaicznymi elementami kultury śródziemnomorskiej, skutecznie przez nas wypartymi. I uzupełnił libretto o sceny w nim nieobecne. Te ocierające się o rytuał wyostrzył i wysunął na pierwszy plan. Posługując się własnym językiem teatralnym w rozwiązaniach inscenizacyjnych, w prowadzeniu aktorów i w świetnych układach choreograficznych autorstwa Jakuba Lewandowskiego, odsłonił drapieżność i głębię, właściwe dla książkowego pierwowzoru, a nieco zatarte w podporządkowanym broadwayowskiej konwencji librettcie. W efekcie „Zorba”powstał nie tylko piękny musical, ale po prostu mądry i ważny spektakl, który powinien zobaczyć każdy miłośnik teatru.

Szczegóły spektaklu