Agnieszka Przepiórska - zdjęcie

Agnieszka Przepiórska

8,7 / 10

124 oddanych głosów

Data urodzenia:
26-07-1979 (40 lat)

Ukończyła Wydział Aktorski w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. Po powrocie do Polski grała w wielu teatrach w całej Polsce mi.in. w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatrze Imka i Konsekwentnym w Warszawie (obecnie Teatr WARSawy).
Spektakle z udziałem tego aktora:

Pożar w burdelu - Zwierzoczłekoupiory

Musical

Przedstawiciele mniejszości narodowych, seksualnych i religijnych z całej Europy przyjeżdżają do Warszawy na Paradę Równości, której patronuje prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. HGW na koniec kadencji wreszcie dołącza do Parady, tańczy na platformie żegnając się ze stolicą przemówieniem na Placu Defilad. Kiedy uczestnicy Parady zostają zaatakowani przez szczury, gnieżdżące się na patelni przy metrze centrum – pod Pałacem Kultury wybucha panika. Zarząd Pałacu, przedstawiciele metra i policji tworzą specjalny oddział deratyzatorów, którego celem jest likwidacja siedliska gryzoni.

HGW staje na czele oddziału i rusza w ostatnią podróż do wnętrza miasta – w podziemia Pałacu Kultury, zamieszkałe przez istoty, o których nie śniło się developerom i budowniczym metra. Żądne krwi zwierzoczłekoupiory ścigają HGW w labiryncie podziemnych korytarzy, podczas gdy na powierzchni władzę nad Paradą Równości przejmuje wskrzeszony Towarzysz Wiesław. HGW udaje się znaleźć wyjście z podziemnego tunelu, który prowadzi do szafy w mieszkaniu Tadeusza Konwickiego.

Teatralny Instytut Pamięci Narodowej w ramach programu „100 wskrzeszeń na stulecie Polski” zaprasza na musical biograficzny inspirowany twórczością i biografią Tadeusza Konwickiego - warszawskiego maga, przewodnika po miejskim labiryncie i poetę Pałacu Kultury.

Jaka jest rola literatury w przeładowanym informacjami świecie? Co zamieszkuje podziemia Pałacu? Czego boi się Warszawa?

Szczegóły

I będą święta

Monodram

I BĘDĄ ŚWIĘTA – to inspirowany reportażami i prasowymi wywiadami monolog zrozpaczonej kobiety, która traci męża w katastrofie lotniczej.

Niespodziewana śmierć męża -osoby publicznej i powszechnie szanowanej staje się inspiracją do rozliczenia z samą sobą – próbą nazwania swojego miejsca w dotychczasowym życiu, i rozliczenia się z tym życiem, które definitywnie się skończyło.

Obserwujemy różne stadia konfrontacji z osobistym doświadczeniem śmierci kogoś bliskiego: skrajne emocje i próby zracjonalizowania tragedii, spotkania ze specjalistami „od radzenia sobie z traumą” i próby kontynuowania odpowiedzialnego życia rodzinnego w domu. Jaki nadać sens swojemu życiu? Jak poradzić sobie z otaczającą rzeczywistością medialną i polityczną która domaga się upublicznienia swojej tragedii i grania społecznej roli „wdowy”?
Śmierć bliskiej osoby może stać się też buntem przeciwko swojemu dotychczasowemu życiu, swojej społecznej roli, szansą na nowe życie, na próbę przewartościowania swojego świata. Bolesnym wyzwoleniem.

Szczegóły

Wojna to tylko kwiat

Dramat psychologiczny

„Wojna to tylko kwiat” – jest zwieńczeniem monodramowej teatralnej trylogii Agnieszki Przepiórskiej do tekstu Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka.

Zaczęło się od „I będą święta”. Bohaterka mierzyła się tam z żałobą po śmierci męża, ważnego polityka. Wbrew tradycji, oczekiwaniom, normom i zwyczajom. W „Tato nie wraca” bohaterką była kobieta sukcesu, która zmaga się z utraconym dzieciństwem bez ojca i z wynikającym z tego poczuciem niespełnienia, lękami i nieukojonym bólem.

„Wojna to tylko kwiat” to z kolei opowieść byłej reporterki wojennej, która po zakończeniu kariery dziennikarskiej, musi stoczyć jeszcze jedną walkę, może najważniejszą, o siebie i swoją rodziną. Historia zaczyna się od uroczystego wręczenia nagrody dziennikarce. Standardowe, gładkie słowa podziękowań nagle zaczynają przypominać wściekłą serię z karabinu maszynowego, pełną wyrzutów i oskarżeń. Reporterka odtwarza wspomnienia ze swojej pracy na froncie i wojnie. Wspomnienia z którymi nie wie co zrobić w swoim „nowym” życiu: bez adrenaliny, wyzwań, emocji i strachu. Jak przetrwać w domowym okopie gotując jarzynową i smażąc naleśniki? Jak z relacji live dla tysięcy widzów przejść do rozmowy na żywo z synem i mężem? Jak być normalną?

Opowieść dzieję się w różnych miejscach, w różnych czasach, w przeszłości i przyszłości, w centrum działań wojennych, i w mieszkaniu bohaterki. Jedna rzeczywistość miesza się z drugą: piknik militarny, redakcja, wreszcie szpital psychiatryczny. Nie wiemy, co jest prawdą, a co zmyśleniem. „Wojny nie ma. Nigdy nie było. Nie wierzcie im, nikomu nie wierzcie”.

Szczegóły

Dziewczyny do wzięcia

Komedia

Trzy młode dziewczyny z prowincji przyjeżdżają na jeden dzień do Warszawy. Wierzą, że jest to miasto wielkich możliwości i wielkich karier; miejsce, w którym wszystko może się wydarzyć, w którym będą się mogły wyrwać z małomiasteczkowej monotonii, poznać kogoś interesującego, może nawet znaleźć prawdziwą miłość. Jak wypadnie konfrontacja oczekiwań i rzeczywistości?

Inspirowany filmem Janusza Kondratiuka spektakl stawia pytania o podział na prowincję i centrum, a przede wszystkim w zabawny i przejmujący sposób ukazuje współczesne relacje międzyludzkie.

Szczegóły

Pożar w Burdelu - Herosi Transformacji i Miecz Chrobrego

Kabaret

Polscy Avengersi powracają w najbardziej krwawym show w historii "Pożaru w burdelu"!

Jak co roku 4 czerwca herosi transformacji spotykają się w podziemiach SGH, aby świętować rocznicę odzyskania wolności. Impreza przypomina stypę, pijani herosi udają się więc do burdelu artystycznego, gdzie Balcero najpierw chce się bić, a potem wyznaje neoliberalne grzechy księdzu Markowi. Jako pokutę ma zadośćuczynić ofiarom transformacji i przepracować rok w instytucji kultury. Balcero zostaje zatrudniony jako manager kultury w burdelu artystycznym, tworzy plan transformacji burdelu w neoliberalną machinę musicalową, chce wystawić broadwayowski musical o Lechu Wałęsie z Burdeltatą w roli głównej. W Burdeltrupie dochodzi do rozłamu: kurwoartyści pod wodzą Burdelmamy w proteście przeciw planowi Balcero robią narodowy musical o Bolesławie Chrobrym. Neoliberalna rockopera kontra średniowieczny musical. Syn przeciw matce. Żona przeciw mężowi. Burdel przeciw burdelowi.

W jubileuszowym, trzydziestym spektaklu Pożaru w burdelu pierwszy raz w historii światowego teatru na jednej scenie - w okrutnej bitwie zetrą się dwa spektakle. Dwie historie. Dwie wizje Polski. Czy uda się pogodzić zwaśnione burdelfrakcje i stworzyć jeden musical? Czy jednak dojdzie do rozlewu krwi? Jeszcze więcej seksu. Jeszcze więcej przemocy. Jeszcze większy Burdel.

Szczegóły

Żelazne waginy

Muzyczny

UWAGA: Spektakl gościnny grupy POŻAR W BURDELU

Po burzliwym rozwodzie ze Zdzisławem Metro, Paula rzuca się do Wisły, zostaje odratowana przez Chudego Wojtka, ale zapada w śpiączkę. Budzi się po wielu miesiącach w szpitalu Świętej Rodziny, w Warszawie przyszłości, rządzonej przez komisarza Andrzejczuka. W podziemiach spotyka Dziewczyny z Charlotte, więzione przez profesora Maxa Hardkora, który testu... je na nich nacjotechnologię – zapładnia je nasieniem bohaterów, by stworzyć Nadpolaków. Przyjaciółki uciekają ze szpitala w przebraniu sanitariuszek, mijając zgliszcza Placu Zbawiciela, na których grasują hordy żołnierzy wyklętych i kiboli. Przeprawiają się na Dziką Stroną Wisły, gdzie gromadzą się rebelianci, których przywódczynią jest legendarna Szamanka Miasta.

Szczegóły

Dwa miliony kroków

Dla młodzieży

Była sobie dziewczynka. Ani mała ani duża - w sam raz. Tak jej się przynajmniej wydawało. Miała na imię Lidka i bardzo tego imienia nie lubiła. Nie lubiła też zup, deszczu i szurających kapci swojego nieco zwariowanego dziadka. Nie lubiła kiedy ciągle sprawdzał pogodę, chociaż nigdy nigdzie nie wychodził. Ale najbardziej nie lubiła kiedy jej mama wyjeżdżała. Lubiła za to, kiedy mama wracała. Najpierw raz na miesiąc, później raz na dwa miesiące, a w końcu tylko na święta. Lubiła myśleć o mamie przed snem, a potem śnić o niej i budzić się z myślą, że jest obok. Ale mama była w Bergamo, we Włoszech, dwa miliony kroków stąd.

Poznajcie niezwykłą historię życia zwariowanej Lidki, jej podróży i zakochanego w dziewczynie Adriana. To spektakl o problemach, ale i o urokach wchodzenia w dorosłość, skierowany zarówno do młodzieży, jak i do całej rodziny. Powstał na podstawie książki Piotra Rowickiego „16.10 do Bergamo”, wyróżnionej w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren.

Spektakl dla widzów od 10. roku życia

Szczegóły

DEADLINE

Dramat

Po latach zarzynania się w korporacjach mają już dość. Liczą na to, że seminarium medytacyjne w oddalonym ośrodku, pomoże im odzyskać równowagę i spokój. Gwarancją sukcesu ma być osoba prowadzącego - legendarny guru naprostował już niejedną skrzywioną korpoduszę. Pati, Daria i Ewa mają za sobą imponującą drogę w korporacyjnej karierze. Drogę usłaną różami. Trupami rywalek i rywali. Kiedy wydaje się, że połączy je przyjaźń...
Sekret, który powinien pozostać sekretem.
Wina, o której nie powinno się zapomnieć.
Kara, która musi nastąpić.


występują: Monika Babula, Hanna Konarowska, Agnieszka Przepiórska
głos guru: Wojciech Mann

Szczegóły

Żeby nie było śladów

Dramat

Spektakl na podstawie najgłośniejszego reportażu ostatnich miesięcy – „Żeby nie było śladów” Cezarego Łazarewicza, uhonorowanego Nagrodą Literacką „Nike”. Jedna z najsłynniejszych i najbardziej przejmujących historii Polski okresu komunizmu. Szantaż, kłamstwo, propaganda, manipulacja – metody stosowane w „sprawie Przemyka” – czy to na pewno metody tylko władz totalitarnych? Czy w demokratycznym, współczesnym świecie są na pewno niemożliwe?
Historia Grzegorza Przemyka (osiemnastoletniego maturzysty), a także historia jego matki, mogą stać się na teatralnej scenie niezwykłą opowieścią nie tylko o tamtych czasach i tamtych wydarzeniach, ale może przede wszystkim opowieścią o nas i teraz.

Szczegóły

TEATROTEKA LIVE. Gardenia

Dramat

3 i 4 marca w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbędą się pokazy „na żywo” spektaklu „Gardenia”, który powstał w ramach cyklu ekranizacji młodej polskiej dramaturgii – Teatroteka WFDiF. To pierwsza próba przeniesienia na deski teatru – nagrodzonej na festiwalu TEATROTEKA FEST 2018 – opowieści, zrealizowanej w formie teatru telewizji. W rolach głównych: Aneta Todorczuk-Perchuć, Agnieszka Przepiórska, Magdalena Górska i Hanna Konarowska.

Ekranizacja „Gardenii” w ramach cyklu Teatroteka WFDiF, otrzymała honorowe wyróżnienie Jury festiwalu TEATROTEKA FEST 2018. Jurorzy docenili spektakl za „prostotę środków artystycznych i harmonijną pracę całego zespołu”.

„Gardenia” to historia rodziny opowiedziana przez cztery kobiety w różnym wieku – prababcię (w tej roli Aneta Todorczuk-Perchuć), babcię (Agnieszka Przepiórska), matkę (Magdalena Górska) i córkę (Hanna Konarowska) – które oprócz więzów krwi łączy coś jeszcze: alkoholowy nałóg. Temat przekazywanych w sztafecie pokoleń uzależnień posłużył autorce Elżbiecie Chowaniec (która w spektaklu występuje jako jedna z postaci dramatu) i reżyserowi Wojciechowi Urbańskiemu do stworzenia obrazu społeczeństwa od lat trzydziestych do dnia dzisiejszego. To sztuka nie tylko o społecznej pladze alkoholizmu. To okrutne w swym realizmie zaprzeczenie romantycznej wizji kobiety, jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości.

– Szalenie istotne w tym tekście jest dla mnie to, że nie jest to tekst o traumie, ale o wyjściu z niej. O tym, że przechodząc przez piekło, robimy to tylko w tym celu, żeby z niego wyjść, żeby pokazać jedną z dróg wyjścia, że chcemy dać sobie i innym szansę na coś lepszego, na co każdy z nas zasługuje – wskazuje reżyser Wojciech Urbański.

Szczegóły

Rodziny, których nie ma, czyli Anonimowi Żydzi Polscy

Tragedia

Projekt „Rodziny, których nie ma, czyli Anonimowi Żydzi Polscy” poświęcony jest zjawisku przerwanych biografii pokoleniowych, które utrudnia, a niekiedy uniemożliwia odtworzenie tożsamości kulturowej jednostki. Poszukiwania Autorów nie skupiają się wyłącznie na skomplikowanych kolejach historii, ale dotyczą takich problemów jak przemilczenie, tajemnica, wstyd, zakłamanie, dzięki czemu do tematu odnajdywania 'żydowskiej prawdy o sobie' podchodzą od strony bardziej społecznej niż martyrologicznej.

Quasi-dokumentalna struktura dramaturgiczna tekstu przedstawia biografie 'przemilczanych' tak, jakby każda z historii była schematem, sposobem na odcięcie się od przeszłości. Przeszłości naznaczonej przemocą, lękiem, zagubieniem. Mechanizmy zamazywania korzeni stają się w tekście fantazmatami, wokół których, jak wokół alternatywnej, skrzywdzonej i fałszywej biografii toczy się życie postaci zbiorowo nazywanych jako AŻP. Kolejne warstwy wykorzeniania i sprytnych przemilczeń, bełkotliwych wyjaśnień w strukturze tekstu doprowadzają do tego, że bohaterowie, żyjący w świecie tajemnicy i lęku o prawdziwej tożsamości, dyskutować mogą jedynie podczas terapeutycznego spotkania Anonimowych Żydów Polskich. Choć nieświadomi prawdy o przeszłości w dorosłym życiu obarczeni są traumami i obsesjami tych, którzy, niekiedy w dobrej wierze, starali się w ich biografiach 'zafałszować' żydowską tożsamość. Pełni lęku, zawstydzeni ale i ciekawi siebie spotykają na tajnych sesjach, by nauczyć się opowiadać siebie.

Szczegóły

GOŚCIE W POLSKIM: Pożar w Burdelu. Duchy. Musical spirytystyczny

Kabaret

Teatralny Instytut Pamięci Narodowej (TIPN) w ramach programu 100 wskrzeszeń na 100-lecie Polski zamówił musicale o zapomnianych polskich patriotach. Najwybitniejsi twórcy z Broadwayu i West Endu we współpracy z historykami, teatrologami i ekshumatorami stworzyli serię biograficznych show, które w 2018 rozsławią polski musical na całym świecie. Wśród zaproszonych przez TIPN artystów znaleźli się także twórcy Pożaru w burdelu: Maciej Łubieński i Michał Walczak. Pierwsza premiera w ramach programu 100 wskrzeszeń na 100-lecie Polski odbędzie się w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

Biografia największego europejskiego medium spirytystycznego XX wieku - Franka Kluskiego - to nie tylko rewia zjaw, efektów świetlnych i materializacji, ale przede wszystkim podróż do Warszawy dwudziestolecia międzywojennego, upojonej odzyskaną wolnością, która wielu zawróciła w głowie. Odkrycia naukowe rewolucjonizują życie codzienne stolicy, nowe technologie zmieniają miasto i ludzi, którzy tłumioną potrzebę zabawy zaspokajają w kabaretach, kasynach i burdelach. Gorszącym rozrywkom oddają się także polskie elity. Tadeusz Boy-Żeleński, Arnold Szyfman, Józef Piłsudski, Józef Haller, Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Witkacy, Juliusz Osterwa i inne osobistości ze świata polityki, literatury, teatru i kina po całym dniu modernizowania Ojczyzny zbierają się nocą wokół wirującego stolika u księcia polskich mediów, aby zbadać paranormalne moce ukryte w człowieku. Czy mediumizm stanie się polskim towarem eksportowym? Czy uda się połączyć polską tradycję z nowoczesnością? Czy Warszawa stanie się światową stolicą sprityzmu?

Zajrzymy w kulisy 1918 roku i zadamy pytanie o prawdziwych ojców i matki Niepodległości. Pierwszy raz w historii Pożar w burdelu przeniesie się do dwudziestolecia międzywojennego, aby poznać prawdę o sobie. Mieście. Polsce, w której rozum miesza się z szaleństwem. Jasnowidze, okultyści, media, mistyczki, poeci i inni kurwoartyści międzywojnia w pierwszym niepodległościowym show polskiego Burdelu Artystycznego. W roli Marszałka Piłsudskiego – Burdeltata!

Szczegóły

Śmierć wrogiem ojczyzny - Pożar w Burdelu

Kabaret

Kultowy Teatr Pożar w Burdelu wraca, jak zwykle jesienną porą z nową premierą, która odbędzie się 28 października w Teatrze WARSawy. Do grona gwiazd Pożaru w Nurdelu dołączy w tym spektaklu Leszek Bzdyl, który wcieli się w rolę Dionizosa. W jednej z ról wystąpi również Katarzyna Kwiatkowska.

Po śmierci Wielkiego Stratega, wizjonera i nacjotechnologa Maxa Hardkora, dziedzicem nacjoimperium zostaje ginekolog i ekshumator Edmund Zgliszczak. Powołuje Instytut Żałoby Narodowej, buduje mauzoleum i pomniki Hardkora w całym kraju, a także zamawia u Tomka Bagińskiego grę komputerową o niezwyciężonym Hardkorze. Zmęczeni propagandą Polacy coraz liczniej popierają założoną przez Burdeltatę partię - Front Rozrywki Narodowej, zrzeszający lewaków, żonglerów, feministki i innych artystów, uciekających do Warszawy przed dobrą zmianą.

Na ratunek nacjoimperium przybywa travelerka, szowinistka i kochanka Hardkora - Viki Krystyna Halik-Malinowska. Aby przebić ofertę Burdeltaty, powołuje radę ocalenia kultury europejskiej, w której skład wchodzi Jan Pietrzak, Antoni Libera, Michel Houellebecq, Zenek Martyniuk, Dariusz Karłowicz oraz Zgliszczak, który z DNA pobranego z ateńskich ruin, wskrzesza w Warszawie teatr Dionizosa i samego Boga Wina.

Czy artystów uda się nawrócić na patriotyzm? Czy Front Rozrywki Narodowej wygra wybory i wejdzie do sejmu? Czy uda się wskrzesić Hardkora i stworzyć armię Niezwyciężonych? Kto wygra bitwę o Warszawę?
W spektaklu pościgi, ekshumacje, wskrzeszenia, grobbing, churching i wiele innych atrakcji!

Szczegóły

Tato nie wraca

Monodram

„Tato nie wraca" - to monodram aktorki Agnieszki Przepiórskiej oparty na jej osobistych doświadczeniach. Autor tekstu, ceniony dramaturg Piotr Rowicki ze wspomnień Przepiórskiej uczynił uniwersalną historię młodej kobiety, która dorastała bez ojca.

Nasza bohaterka, to osoba z sukcesami, menadżerka w banku, matka, żona, z mieszkaniem w Warszawie, letnim domkiem na Mazurach i luksusowym Audi. Pewnego dnia, wykonując rutynowe spotkania z klientami w banku Agnieszka w jednym z nich odnajduje niewidzianego od wielu lat ojca, który zniknął z jej życia, gdy miała 3 lata. Spotkanie uruchamia lawinę wspomnień i wypieranych przez lata uczuć. W emocjonalnych, pełnych pasji i nostalgii monologach odbywamy wraz z bohaterką podróż do świata utraconego dzieciństwa, do autentyczności i niewinności. Spacerujemy ulicą Marchlewskiego, jemy Ambrozję w Hortexie mocno ściskając rękę ojca. A potem buntujemy się przeciwko niemu - w Jarocinie i na berlińskim koncercie U2.

Czy możliwe jest spotkanie po latach? Czy jest szansa na jakiekolwiek porozumienie? Jak radzić sobie z wieloletnią pustką po nieistniejącym ojcu?

Spektakl„ Tato nie wraca" staje się seansem terapeutycznym, w którym odnajdziemy swoje tęsknoty, marzenia, może nawet spotkamy siebie sprzed lat. Będzie okazja by wyszeptać sobie samemu to ,co zawsze chcieliśmy usłyszeć jako dzieci.

Szczegóły