Agnieszka Michalska - zdjęcie

Agnieszka Michalska

8,6 / 10

115 oddanych głosów

Data urodzenia:
07-12-1971 (47 lat)

W 1993 r. występowała w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. Zadebiutowała w nim rolą Zosi w Weselu Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Ryszard Krzyszychy. Był to jej debiut teatralny. W 1995 r. ukończyła studia na Wydziale Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. W 1995 występowała w Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, a w 2004 w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Człowiek dwóch szefów

Komedia

Dwa etaty, dwie pensje, niewielkie umiejętności i jeszcze mniej do zrobienia… No, może tylko trochę sprytu, ażeby skutecznie lawirować pomiędzy oczekiwaniami pracodawców i poczuciem pewności w bezczelnym kłamaniu prosto w oczy wszystkim i na każdy temat.

Brzmi zachęcająco?

Francis Henshall jest rozbrajająco słodkim łobuzem. Ma niezwykły talent do pakowania się w karkołomne sytuacje i ogromny apetyt. Nie ma za to kompletnie żadnych pieniędzy i za grosz ochoty na uczciwą pracę. Wobec tego zatrudnia się jednocześnie u dwóch szefów, licząc na to, że… Cóż, powinien rozsądnie liczyć wyłącznie na wynikające z tego kłopoty, ale to nie w stylu Francisa… Jego obaj szefowie przybywają do tego samego hotelu i chcą zamieszkać w tym samym pokoju. Zabawa się zaczyna…

Dodajmy do tego jeszcze planowany ślub uroczej młodej pary, zabójstwo byłego narzeczonego panny młodej, pojawienie się nieżyjącego byłego narzeczonego, który jednak nie umarł, choć nie wiadomo dlaczego jest kobietą, a w dodatku siostrą swojego nieżyjącego brata…Mało? Ojciec panny młodej jest winien pieniądze nieżyjącemu narzeczonemu, który jednak żyje i upomina się jednocześnie o pieniądze i o rękę dawnej narzeczonej. Tyle, że jest przecież swoją własną siostrą, co może stanowić jednak pewien problem. W każdym razie na pewno dla panny młodej.

Obecny narzeczony chce zabić konkurenta, zaś konkurent, czyli siostra swojego nieżyjącego brata chce wyjść za mąż za zabójcę swojego brata, czyli byłego narzeczonego panny młodej, obecnie poszukiwanego przez policję. No, ale o tym nie wie nikt. A już z pewnością nie Francis, który jest zatrudniony jednocześnie właśnie przez siostrę nieżyjącego narzeczonego, która chwilowo jest swoim nieżyjącym bratem i przez narzeczonego siostry, który zabił jej brata…
Jednak przede wszystkim jest bardzo głodny i z chwili na chwilę coraz bardziej zakochany w księgowej ojca panny młodej, który właśnie dziwi się, co stało się z pieniędzmi dla żyjącego byłego narzeczonego jego córki, który został zabity przez narzeczonego swojej siostry, która teraz chce odebrać pieniądze należne jej nieżyjącemu bratu, a które miał jej wręczyć Francis…

Dosyć. Tego nie da się zrozumieć nie oglądając w Teatrze Komedia wspaniałej sztuki Richarda Beana Człowiek dwóch szefów. Ta wspaniała komedia, będąca błyskotliwą przeróbką słynnej sztuki Carlo Goldoniego Sługa dwóch panów, została przeniesiona przez autora z osiemnastowiecznej Wenecji do Brighton w Anglii i dzieje się w 1963 roku.

W każdej minucie spektaklu mieszają się sceniczne style i konwencje – komedia del arte, farsa, komedia sytuacyjna, slapstick czy wreszcie stand up comedy z udziałem teatralnej publiczności.

Szczegóły

Ślad

Monodram

„Ślad” to monodram według debiutu literackiego Marty Dzido „Ślad po mamie” w reżyserii Marii Seweryn i w wykonaniu Agnieszki Michalskiej. To opowieść o dojrzewaniu, o potrzebie bliskości i zrozumienia.

Główną bohaterką jest Anna, która tuż przed maturą zachodzi w ciążę. Aborcja jest niejako przyczynkiem do opowiedzenia, jak relacje z najbliższymi wpływają na podejmowane przez nas decyzje. Sytuacje są wyjęte z życia typowej maturzystki, buntowniczki, królowej świata, która sobie z tym światem jednak nie radzi...

W spektaklu dzięki swoistemu poczuciu humoru autorki i odwadze mówienia wprost o najtrudniejszych tematach, takich jak aborcja, amfetamina, seks czy samotność, Agnieszka Michalska przeprowadza nas przez wszystkie etapy dojrzewania bohaterki, od naiwności, aż po świadomość konsekwencji z tej decyzji wynikających.

Spektakl został nagrodzony na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN!

Szczegóły

Kontrakt

Komedia

KONTRAKT ukazuje świat wielkiej korporacji i dwóch kobiet, które ze sobą pracują. Jedna z nich jest szefową drugiej i wydaje się, że w związku z tym powinna nadzorować pracę i wypełnianie obowiązków służbowych swojej podwładnej. Okazuje się jednak, że firma wymaga od swoich pracowników także zachowania ścisłych, wręcz absurdalnych standardów w… życiu osobistym, ingerując nawet w ich relacje intymne. Spotkania służbowe, krążące wokół relacji zatrudnionej w korporacji Emmy z Darrenem, przeistaczają się w swoiste pojedynki i demonstracje władzy...

Bartlett w swoim tekście odwołuje się do znakomitej tradycji teatru absurdu ustanowionej przez Ionesco czy Havla, eksplorując sposób, w jaki wielka firma z jego sztuki definiuje „relacje prywatne” i jak przez to wkrada się w najbardziej osobiste sfery życia swoich pracowników, zawłaszczając sferę prywatną. Tematy obecne choćby u Orwella zyskują tu współczesny wymiar, jako że realia sztuki są charakterystyczne dla kapitalistycznych korporacji, będących bezdusznymi i potężnymi machinami. A to wszystko nie bez błyskotliwej satyry na korporacyjny świat.

Szczegóły

Dziwna para

Komedia

To legendarny hit Broadway’u, a jego autor jest jedynym żyjącym pisarzem, który ma na Broadway’u teatr swego imienia. Jest także najczęściej grywanym komediopisarzem amerykańskim na świecie, przy czym niemal wszystkie jego sztuki zostały przeniesione na ekran również w kinie cieszą się zawrotnym powodzeniem.

Nie inaczej było z filmową wersją „Dziwnej pary”, w której wystąpili Jack Lemmon i Walter Mathau. W Teatrze Capitol zobaczą Państwo nasz rodzimy, wspaniały duet komediowy- Artura Barcisia/ Jacka Braciaka i Cezarego Żaka, którzy wydają się tak różni, jak różni są bohaterowie „Dziwnej pary”. A są to kochający uroki życia dziennikarz sportowy, racjonalista i niepoprawny bałaganiarz- co w końcu doprowadza do rozstania żoną- imieniem Oskar i jego żywe zaprzeczenie, domator, pedant, hipochondryk i histeryk Feliks, którzy spotykają się na cotygodniowych partiach pokera. Kiedy małżeństwo Feliksa również się rozpada, Oskar w trosce o jego los proponuje mu, żeby się do niego wprowadził. To, co z tego wynika, zderzenie dwóch krańcowo odmiennych charakterów, jest tak zabawne, dowcipne i ciepłe, że skłoniło Dudka Dziewońskiego jednego z naszych najznakomitszych artystów kabaretowych i znawcę lekkiego repertuaru do stwierdzenia: „Neil Simon wie o komedii wszystko!” Dobrej zabawy!

Szczegóły