Agnieszka Kurkówna - zdjęcie

Agnieszka Kurkówna

9,6 / 10

15 oddanych głosów

Dyplom muzyka instrumentalisty w klasie oboju uzyskała w swoim rodzinnym mieście Łodzi, a 1992 roku - dyplom na wydziale wokalnym.

Od 1992 roku jest solistką Teatru Muzycznego w Lublinie.

Ma w swoim dorobku wiele ról, m.in.: Krysia - Ptasznik z Tyrolu, Lia –San - Wiktoria i jej huzar, Chawa - Skrzypek na dachu, Ida - Zemsta nietoperza, Eliza Doolittle - My Fair Lady, Pepi Pleninger - Wiedeńska krew, Lucy - Opera za trzy grosze, Gabriella - Życie paryskie, Mini Fay -Hello Dolly, Joanna Sterling - Błękitny zamek, Mirabella - Baron cygański, Magda Serafin - Różowe okulary, Baronowa Adelajda - Ptasznik z Tyrolu, Mildred - Kiedy kota nie ma, Weronika - Porwanie Sabinek, Sostrata - Machiavelli, Brodway bez wizy .

W spektaklu familijnym Bajkolandia bawi widzów kreowanymi przez siebie postaciami.

Występowała również w wielu spektaklach dla najmłodszej publiczności, takich jak: Kopciuszek, Śpiąca Królewna, Królewna Śnieżka, Pinokio.

Swój temperament sceniczny oraz umiejętności wokalne prezentowała również w wielu koncertach i rewiach musicalowych np.: „Nareszcie na swoim Bo cały Lublin..., Wielki Koncert Karnawałowy, Wiedeń, Paryż i... Brodway i inne.

Doskonale czuje się w repertuarze musicalowym, którym niejednokrotnie podbijała serca publiczności np. Miss Sajgon, Hair, Chicago czy aria Fantyny z Nędzników.

W swojej karierze zawodowej występowała m.in. na deskach Filharmonii Lubelskiej, współpracowała też z Płocką Orkiestrą Symfoniczną.

Swój talent aktorski zaprezentowała podczas współpracy z aktorami teatrów dramatycznych kreując z powodzeniem pierwszoplanowe role:

w Teatrze Kameralnym w Lublinie : Hesia - Moralność Pani Dulskiej oraz rola tytułowa w Małym Księciu;

w Teatrze Otwartym - Kopciuszek;

w Teatrze Nowym : Klara w Zemście Fredry; Ala w Tangu Mrożka /na deskach teatru lubelskiego oraz na 3 tygodniowym turnee w Kanadzie/.

Współpracowała także z Radiem Eska, Radiem Lublin, Telewizją Lublin /program satyryczno-muzyczny „Arka No(w)ego z kabaretem Loża 44.

Uczestniczyła w nagraniu płyty z Krzysztofem Cugowskim Kolędy.

Odznaczona przez Ministra Kultury i Sztuki – Zasłużony Działacz Kultury, wielokrotnie doceniona listami gratulacyjnymi za bogaty dorobek artystyczny oraz pełną profesjonalizmu pracę w Tatrze Muzycznym w Lublinie.

Brała udział w Laboratorium Głosu Olgi Szwajgier. Pracowała w Stowarzyszeniu Dzieci z Rodzin Dysfunkcyjnych, prowadziła warsztaty wokalne i aktorskie dla dzieci i młodzieży (w tym współpraca z młodzieżą niewidomą i niedowidzącą ).

Obecnie z radością spełnia się w rolach charakterystycznych, które bawią i wzruszają .

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Księżniczka Czardasza

Operetka

Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kalmana i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii.

W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).

Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés „Orpheum” Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvii zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona... Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów... Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne - Kochaj mnie!

Szczegóły

Skrzypek na dachu

Musical

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.

Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka...” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny...), cieszący się wielką popularnością wśród widzów nadal można oglądać na scenie naszego teatru.

Szczegóły

Baron Cygański

Operetka

To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica - Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.

Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna - przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

Szczegóły