Agnieszka Judycka - zdjęcie

Agnieszka Judycka

8,6 / 10

80 oddanych głosów

Wiek: 39 lat

Urodzona w 1983 roku. Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. W latach 2006-2011 związana z Teatrem Współczesnym w Warszawie.

Od 2012 roku jest w zespole Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Zagrała m.in. w: Obcym Alberta Camus w reż. Anny Smolar (2012), Maskaradzie Michaiła Lermontowa w reż. Nikołaja Kolady (2013), Braciach Dalcz i S-ka Tadeusza Dołęgi-Mostowicza w reż. Wojciecha Kościelniaka (2014), Romeo i Julii Williama Szekspira w reż. Marcina Hycnara (2015), Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017).

Pracuje w dubbingu, nagrywa audiobooki, śpiewa, a widzom telewizyjnym znana jest także z licznych seriali.

Za role w Bezimiennym dziele Stanisława Ignacego Witkiewicza w reż. Jana Englerta (AT w Warszawie, 2005) i Opowieściach Hollywoodu Christophera Hamptona w reż. Marii Komorowskiej (AT w Warszawie, 2006) otrzymała główne nagrody na festiwalach szkół teatralnych w Łodzi i Bratysławie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Rabacja

Dramat

W całym kraju wrze. Nie da się już stać obok i tylko patrzeć. Przemoc psychiczna zmienia się w przemoc fizyczną. W dążeniu do wolności, do suwerenności nikt nie uznaje już kompromisów.

Podziały społeczne są tak ogromne, że ponowne zjednoczenie nie jest już możliwe. Rośnie frustracja, nienawiść i agresja. Finałem musi być rozlew krwi. Wojna domowa. Rzeź. Jak to się stało? Co do tego doprowadziło? I czy można to było jakkolwiek zatrzymać? Jest luty 1846 roku. Szlachta organizuje powstanie. Austriacy organizują obronę. Chłopi ostrzą kosy. Za chwilę rozpocznie się rabacja...

Spektakl "Rabacja" powstał w ramach Festiwalu Genius Loci we współpracy z Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu. Prapremiera odbyła się 21 września 2017 roku w Miasteczku Galicyjskim w Nowym Sączu.

W pokazach festiwalowych oraz w nagraniach udział wzięli muzycy ludowi: Małgorzata Łukasik-Kogut, Zuzanna Mółka, Anna Pyrek, Monika Pyrek, Karolina Ruchała, Katarzyna Sarecka, Andrzej Budz, Dominik Bochenek, Emil Kiełbasa, Jan Malisz, Damian Michalik, Maciej Michalik, Bartosz Poręba.

W tekście użyto rabacyjnych pieśni ludowych oraz fragmenty rapsodu "Piast". Rok 1846 Stanisława Wyspiańskiego. W spektaklu wykorzystywana jest świeża ziemia, słoma, kora oraz światło stroboskopowe.

Ze względu na specyficzną scenografię z przykrością informujemy, że spektakl nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Szczegóły

Danton

Dla młodzieży


Spektakl dla widzów poniżej 15 roku życia.


Podobno odcięta głowa zachowuje świadomość jeszcze przez 6 do 7 sekund. Gdyby dało się z nią jeszcze zamienić dwa słowa – może dowiedzielibyśmy się czegoś istotnego o motywacjach ściętej głowy.

„Wszystkie rewolucje przechodzą do historii, a historia nimi nie wzbiera: rzeki rewolucji wracają do miejsca, z którego wyszły, aby znowu płynąć”, napisał kiedyś Guy Debord, ale co to za miejsce miał na myśli? Gdzie bije żywe źródło rewolucji — i czy aby już nie wyschło? Na pustyni, która przykryła stary świat, ponownie spotykają się trzy szczury — Danton, Desmoulins i Robespierre — by jeszcze raz wystąpić przeciwko sobie w politycznym agonie i wspólnie odtańczyć ostatnią karmaniolę.


Gdzie dwóch się bije, tam trzeci przychodzi i dołącza do walki.

Szczegóły

Opowieść wigilijna

Dla dzieci


Spektakl dla widzów powyżej 7. roku życia.


Opowieść wigilijna jest dziś równie aktualna jak w czasach Dickensa. Świat, w którym brakuje współczucia i solidarności, w którym nieczuły bogacz decyduje o życiu całych rodzin nie skończył się wraz z wejściem ludzkości w epokę ponowoczesną.

Autorzy spektaklu nie chcą jednak zatrzymać się na tej ponurej diagnozie. Ich celem jest przyjrzenie się ze współczuciem i zrozumieniem postaci Ebeneezera Scrooge’a.

Scenografia wiktoriańskiej historii o skąpcu nawiedzanym przez duchy jest tylko pretekstem do opowiedzenia o nieszczęściu człowieka, który nie kocha samego siebie. Bo Scrooge, podobnie jak mityczny Narcyz, widzi tylko powierzchnię, nie jest zdolny do introspekcji, a więc także do miłości. W tym ujęciu bohater Opowieści Wigilijnej jest bardziej ofiarą warunków, w których przyszło mu żyć niż czarnym charakterem. Jego przemiana jest nie tylko przejściem od egoizmu do empatii ale też uwolnieniem się od stereotypowego postrzegania własnej roli w świecie.

Produkcja we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim.

Szczegóły

Zimowla

Dramat


Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.


Miasteczko Cukrówka, w Dolinie Zmornickiej, gdzieś w okolicach Wadowic. Pozornie zwykłe miejsce, pełen małomiasteczkowych tęsknot, radości i problemów. Ale… po ulicach nocami nago chodzi dziewczyna, z okolicznego jeziora wyłowiono ciało, jeden z mieszkańców zostaje wróżem, a w kościele dzieją się cuda. Nad Cukrówką unosi się aura tajemnicy i grozy. Co się tam naprawdę dzieje? Co to za trup? Jakie sekrety skrywają żyjący w niej ludzie? I czy na pewno chcemy je odkrywać?

Szczegóły

Born by Boney M

Muzyczny

Świat się kończy.
Świat się kończy, i co z tego?
Świat się kończy, ale orkiestra gra dalej. I będzie grać. Najlepiej, na żywo i tylko największe przeboje!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Z wtedy i z dzisiaj. Znowu na scenie. Znowu dla Was. Wspaniali, kolorowi, roztańczeni, z sercami ze złota.
Przybywajcie do naszego teatralnego disco-świata i rzućcie się wraz z nami w wir nieokiełznanej zabawy. Może i świat się kończy, ale my… my tańczymy! Hooray!

Szczegóły

Born by Boney M - pokaz przedpremierowy

Muzyczny

Przed nami wyjątkowa, magiczna noc sylwestrowa 2019/2020 w rytmie disco!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool… – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Niech wspomnienia Festiwalu w Sopocie 1979 odżyją 40 lat później podczas Sylwestra w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Wspaniali artyści, muzyka na żywo, bajecznie kolorowe kostiumy, zabawne choreografie… Chodźcie do nas (jeśli chcecie to w afro, cekinach lub dzwonach) na szampańskiego Sylwestra w rytmie disco!
Czekamy na Was z powitalnym drinkiem już od godziny 20.30. Właściwa zabawa zacznie się o godzinie 21.00. Wtedy – przez dwie godziny – serwować będziemy dla Was ciepły posiłek (w dwóch wersjach: mięsnej i wegańskiej). Również wtedy rozpocznie się szalona zabawa na aż dwóch parkietach do tańca! Nasi DJe przygotowali dla Was mnóstwo wspaniałej, tanecznej muzyki. Zmęczeni? Złapcie oddech przy bufecie, częstując się smakołykami – zimna płyta, desery, słodycze, świeże owoce oraz woda, kawa i herbata. Do tego oczywiście szeroka gama alkoholi dostępna odpłatnie na stoiskach barmańskich.
Dokładnie o godzinie 23:00 na Dużej Scenie rozpocznie się wspaniały sylwestrowy koncert piosenek ze spektaklu Born by Boney M – nowego, muzycznego disco-szaleństwa przygotowywanego przez Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie! Gdy wybije północ, poleje się szampan i gromko powitamy 2020 rok. Wspólną zabawę zakończymy kilka minut po północy.
Chcecie kontynuować zabawę? My też, dlatego zapraszamy na poziom -1 do Kawiarni Teatralnej na szalone afterparty (bilet wstępu: 50 zł). Tam, w rytmach najlepszej muzyki klubowej, będziemy bawić się do białego rana.
Chodźcie! Bawcie się z nami! Hooray! Hooray!

Szczegóły

Hamlet

Dramat


Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.


WG. "STUDIUM O HAMLECIE" STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
"W Polsce zagadką Hamleta jest to: co jest w Polsce – do myślenia".
To słowa Stanisława Wyspiańskiego z gorączkowo pisanego przez kilka dni Studium o „Hamlecie” – niezwykłego dzieła, będącego źródłem inspiracji dla wielu polskich reżyserów. Wyspiański zawarł w nim swoją fascynację fenomenem teatru, miłość do genialnego tekstu oraz wielkie pragnienie rozczytania go tak dotkliwie, aby wstrząsnąć sumieniami swoich rodaków.
Reżyser Bartosz Szydłowski sięga po Hamleta i czyta najsłynniejszy dramat Szekspira poprzez świat idei Stanisława Wyspiańskiego, zawarty w Studium…, czy w Wyzwoleniu. Wyspiański umierał na Polskę małostkową, egocentryczną, zaklętą w sloganach narodowości. Sięgał do Hamleta, bo widział w nim zmagania polskiego inteligenta, który stawał przeciwko światu kłamstw, triumfalnego rechotu, grotesce, która z kategorii estetycznej, stała się kategorią opisu realnego świata. Polski Hamlet współczesny to Hamlet czasów postprawdy. Ostatni samotnik przyzwoitości.
„Graj Hamleta, gdziekolwiek zechcesz w Polsce. Wszędzie twe słowa: fałsz, kradzież, szelmostwo, będą szelmostwo, fałsz, krzywdę oznaczać! I wołać zemsty!”

Szczegóły

Smok!

Dla dzieci

Zafascynowani światami z "Hobbita", "Harry'ego Pottera" czy "Gry o tron" zapominamy o naszej rodzimej mitologii: o naszych prasłowiańskich bogach, bohaterach i bestiach. Żyją oni w naszej świadomości najczęściej tylko w zinfantylizowanej, odpustowej formie. A gdyby spróbować faktycznie wybrać się do tamtego świata?

IX wiek. Początki państwa polskiego. Woj Krak zostaje królem nowego państwa i zasiada na tronie w grodzie zwanym na jego cześć Krakowem. W mądrym rozwoju państwa pomagają staremu już władcy jego dzieci: Lech, Krak oraz Wanda. Łąki zamieniają się w pastwiska, lasy w pola uprawne. Prastare siły natury z bólem znoszą te zmiany. Do czasu kiedy topory docierają do świętego gaju. Wtedy nad Krakowem pojawia się… smok. Pustoszy ziemie, zabija zwierzęta i ludzi. Przerażony lud zaczyna składać bestii ofiary. A rządzący szukają sposobu, jak ją pokonać.

Spektakl do 15 roku życia.

Szczegóły

Minia-Tour. Muzyczne biuro podróży

Muzyczny

"Piosenka jest dobra na wszystko" – mówił Jeremi Przybora, albo "...nie zapomnisz mnie, piosenka Ci nie da zapomnieć i tęsknić już będziesz ogromnie co noc, co dzień".

Chcemy Państwa przenieść w świat nierealny a równocześnie wzruszający, romantyczny, zabawny – a wszystko za sprawą piosenek i muzyki, która przecież otacza nas od narodzin, aż po grób. Zapraszamy na 80 minut relaksu i muzycznej podróży po świecie, bo jak mawiał Piotr Skrzynecki: "...jak się sami nie zabawimy, to nas nikt nie zabawi".

Szczegóły

Bajki robotów

Dramat

Agnieszka Olsten, znana do tej pory z intrygujących spektakli dla widzów dorosłych, tym razem sięga po trzy opowiadania z cyklu "Bajki robotów" Stanisława Lema.

Proponuje nam wspólną podróż poza planetę ziemię. Kim są bladawce, poruszające się na wapiennych stelażach? Po co im wiecznie ruszający się robak w ustach? Dlaczego na nocnym niebie świecą już tylko gwiazdy, a zniknęły pćmy i murkwie? I kto w kosmosie może sprawić, żeby zniknęły ze świata nienasycenie i nienawiść?

W spektaklu jest używana farba o silnym zapachu oraz migające światła.

Szczegóły

Wyspiański. Koncert

Muzyczny

Ewa Kaim, reżyserka wspaniale przyjętego DO DNA, zaprasza nas tym razem na muzyczną konfrontację z wyobraźnią Stanisława Wyspiańskiego. Na odmienne, odświeżające spotkanie z fragmentami najważniejszych dramatów artysty: Wesela, Wyzwolenia, Akropolis, Powrotu Odysa i Studium o „Hamlecie”. Reżyserka zderza bowiem poetyckie, młodopolskie frazy z graną na żywo muzyką Dawida Suleja Rudnickiego, Stanisława Radwana, Zygmunta Koniecznego oraz Wojciecha Kilara tworząc bogaty, niejednoznaczny oraz wspaniale wykreowany i zaśpiewany przez aktorów Teatru świat.

W tę niezwykłą podróż po brzmieniach i obrazach dramatycznych Wyspiańskiego zabierze nas… mały Staś. To on dziecięcą wyobraźnią otworzy świat wyobraźni dojrzałego już autora. Wydobędzie tony mocne, społecznie zaangażowane, jak i te głęboko intymne. Poszuka w tekstowisku artysty brzmień płynących ze źródeł świata, który dzisiaj słyszymy i widzimy. Nienawiść, wyzwolenie, krzyk, ukojenie… i być albo nie być!

Szczegóły

Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" uznawane jest za jeden z najważniejszych i jednocześnie najtrudniejszych do wystawienia polskich utworów dramatycznych. To wielki traktat o teatrze, patriotyzmie i poszukiwaniu własnego ja. Niezwykle ważna wydaje się dziś – w teraźniejszym kontekście polityczno-społecznym – próba nowego spojrzenia na ten arcydramat, który był pisany przecież specjalnie na Dużą Scenę Teatru im. Słowackiego w Krakowie. Zadania tego podjął się Radosław Rychcik – niezwykle odważny, przewrotny, ale i bardzo przenikliwie czytający klasykę reżyser młodego pokolenia. Jego przeniesione w świat amerykańskiej popkultury Dziady z Teatru Nowego w Poznaniu są jedną z najważniejszych (i często nagradzanych) reinterpretacji klasyki, jakie miały miejsce w ostatnich latach na polskich scenach. Wierzymy, że jego Wyzwolenie będzie świeże, bezczelne, i nowatorskie, ale jednocześnie mądre i głębokie – a więc współbrzmiące z zamierzeniami Wyspiańskiego, który w tym samym miejscu wystawiał prapremierę tego tekstu w 1903 roku.

Szczegóły

Niżyński. Zapiski z otchłani. Na motywach Dziennika Wacława Niżyńskiego

Taneczny

Na legendę genialnego rosyjskiego tancerza Wacława Niżyńskiego składa się nie tylko jego znacznie wyprzedzająca epokę twórczość baletowa, ale również dramatyczne przerwanie kariery artystycznej z powodu choroby psychicznej, której wstrząsającym dokumentem stał się pisany przez niego od tego momentu Dziennik. Sztuka Anny Burzyńskiej (znanej naszym widzom m.in. z Tanga Piazzolla i Akompaniatora) odsłania tragedię wielkiego artysty. Opowiada również o jego uwikłaniu w niszczący trójkąt - skomplikowaną relację z żoną, oraz homoseksualny związek z jego impresario – równie legendarnym, demonicznym Sergiuszem Diagilewem. Znakomita muzyka i autentyczne fragmenty słynnych choreografii Niżyńskiego, a w roli głównej – Grzegorz Mielczarek.

Szczegóły

Romeo i Julia

Tragedia

Historia zwaśnionych rodów i zakochanej do szaleństwa pary młodych ludzi jest znana chyba wszystkim. Doczekała się ona niezliczonych wersji teatralnych, telewizyjnych i filmowych.

Wyzwania, jakie niesie ze sobą realizacja tekstu mistrza ze Stratfordu, podjął się Marcin Hycnar – niezwykle utalentowany aktor i reżyser młodego pokolenia, a współpracować z nim będą równie młodzi i obiecujący artyści. Wierna tekstowi źródłowemu, a jednocześnie współczesna interpretacja nie tylko ukaże znaną nam historię w nowej odsłonie, ale także ujawni ponadczasowość tego kultowego dzieła.

Szczegóły

Maskarada

Dramat

Jeden z najwybitniejszych współczesnych dramatopisarzy i reżyserów rosyjskich Nikołaj Kolada, znany polskim i nie tylko polskim widzom z licznych inscenizacji swoich znakomitych sztuk (m.in. Marylin Mongoł, Gąski czy Martwej królewny) - tym razem w roli twórcy arcydzieła należącego do kanonu dramatu światowego. Maskarada, porównywana często do Szekspirowskiego Otella, to pasjonująca, pełna intryg i niespodziewanych zwrotów akcji, a zarazem bardzo przejmująca opowieść o miłości, zatraceniu, obsesji zdrady i tragicznej pomyłce. Wszystko to w doborowej obsadzie i prawdziwie mistrzowskiej reżyserii.

Szczegóły

Bracia Dalcz i S-ka

Muzyczny

Po sukcesie Ziemi obiecanej mistrz musicalowych adaptacji klasyki polskiej literatury Wojciech Kościelniak przenosi na scenę pasjonującą opowieść Tadeusza Dołęgi-Mostowicza (autora kultowej Kariery Nikodema Dyzmy i Znachora).

Spektakl wciąga widza w szalone czasy dwudziestolecia międzywojennego, w których dwóch braci rywalizuje o władzę w rodzinnej firmie. Jedna po drugiej następują tutaj oszustwa i intrygi - zaskakujące zarówno dla bohaterów jak i widza, a poruszający wątek miłosny i wielka tajemnica w tle niewątpliwie wciągnie wszystkich jeszcze głębiej. Świetnie skonstruowana i pełna zwrotów akcji fabuła w atrakcyjnej oprawie muzyczno-tanecznej!

Szczegóły