Agata Maczkowska - zdjęcie

Agata Maczkowska

9,1 / 10

176 oddanych głosów

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Senat szaleńców

Dramat

Śpiące królewny mają to do siebie, że gdy kłują się wrzecionem, zapadają w sen. Sen, z którego zgodnie z tradycją wybudzić je może jedynie pocałunek księcia – najszlachetniejszego spośród szlachetnych rycerzy. Nie jest jednak tajemnicą, że w dzisiejszych czasach odnalezienie kogoś takiego graniczy z cudem. Dlatego też król i królowa po wielu próbach tracą wiarę, po czym umierają ze zgryzoty. A wówczas następuje stan wyjątkowy…

Gdy stan ze zwykłego staje się wyjątkowym, lud powołuje senat. Senat, w którym każda grupa społeczna ma swojego reprezentanta, tak by było równo i sprawiedliwie. By nawet alkoholicy i mordercy wiedzieli, że ich racje są jak najlepiej reprezentowane. Co jednak zrobić, gdy tak powołana władza nie jest w stanie sprawować władzy? Jak wybudzić królewnę, gdy w dzisiejszym świecie nie ma już rycerzy? Kto może sprawić, by stan wyjątkowy znów stał się stanem zwykłym?

Zapraszamy do szalonego świata, w którym dyskusje o publicznych wychodkach mieszają się z walką o wielkie idee, gdzie śmiech łączy się ze strachem, a bajka staje się rzeczywistością.

Szczegóły

Albo

Komedia

W owym czasie Izrael uciskany był niemiłosiernie przez Kanaanejczyków, których wodzem był Sisera, który mieszkał w Charoszet - Haggoim i posiadał dziewięć tysięcy żelaznych rydwanów. Izraelici prosili Deborę, by stanęła na ich czele i podjęła walkę z najeźdźcą. Ale Debora nie dawała się przekonać. Na Ziemię musiał więc udać się Anioł Pana, który uczynił to niechętnie, bo Ziemi nie lubił.

"Albo" to biblijna historia na podstawie fragmentu Księgi Sędziów opowiedziana z przymrużeniem oka i dużą dawką pięknej muzyki. To opowieść o zasadach i o tym, co się dzieje, gdy ktoś nagle owe zasady wyłącza.

W przedstawieniu wykorzystano utwory grupy Abba w wersji przygotowanej i nagranej przez Royal Philharmonic Orchestra.

Powrót na scenę Teatru Wolandejskiego nie byłby możliwy gdyby nie wsparcie wszystkich osób, które pomogły przetrwać nam czas pandemii dorzucając się do zorganizowanej przez nas zrzutki.
Teatr Wolandejski jest beneficjentem Funduszu Wsparcia Kultury - Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Szczegóły

Błękitny zamek

Dramat

Dama uciekła spod klosza! Dlaczego, skoro każde uniesienie może zagrażać jej życiu lub zdrowiu?
Panna Joanna właśnie skończyła 29 lat. Do tej pory wegetowała pod okiem nadopiekuńczej rodziny w ciasnym gorsecie dobrego wychowania. Gdy dowiaduje się, że wkrótce umrze, postanawia wziąć życie we własne ręce... i zepsuć sobie reputację. Gnana marzeniami opuszcza dom i idzie się "zabawić". Dokąd zaprowadzi ją poszukiwanie szczęścia? Co zrobi, gdy stanie oko w oko z podejrzanym mężczyzną? Czy starczy jej odwagi, żeby być szczęśliwą?

Niesforne spojrzenie na powieść Lucy Maud Montgomery.
Z przymrużeniem oka o miłości i innych dolegliwościach sercowych.

Szczegóły

Masakra paryska

Dramat

Bezwzględne okrucieństwo wydarzeń Nocy Świętego Bartłomieja stało się interesującym tematem dla Christophera Marlowe’a i Aleksandra Dumasa. Ich leksykon nienawiści został wzbogacony przez twórców Teatru Wolandejskiego o nowe pojęcia, pozwalające z morza intryg i chorych ambicji wyłowić obraz zachowań panujących we współczesnym świecie.

W "Masakrze paryskiej" gra toczy się o najwyższą stawkę. Wizja objęcia władzy unieważnia wszystkie wyrzuty sumienia.

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Niepojęty przypadek Simona Mola

Dramat

„Już? Słuchacie? Świetnie. Oczywiście chcę Wam dzisiaj powiedzieć o Simonie” – tymi słowami rozpoczyna swoje rozważania Jurand, dawniej Jurek, który nie wie, skąd pomysł kolegów na ksywkę dla niego. Jurand nie czytał „Krzyżaków”, ale Jurand wie, czym jest społeczeństwo informacyjne. To właśnie ono w styczniu 2007 roku żyło historią kameruńskiego pisarza(?), poety(?), dziennikarza(?), który siedem lat wcześniej uzyskał w Polsce status uchodźcy.
Dlaczego przypadek Simona Mola jest niepojęty?

Trudno zrozumieć, dlaczego oszukuje wszystkich dookoła, a oni – jego kobiety, media, urzędnicy – dają się na to nabrać; albo jak mógł oszukiwać samego siebie, że wszystko jest w porządku, kiedy nic nie było w porządku. Nie interesuje nas lincz na Simonie ani dokładne odtworzenie jego historii. Ciekawi nas co innego: w jaki sposób wpływał na ludzi, jak ich fascynował? Dlaczego ludzie tak łatwo dali mu się omamić? Czy sam był rzeczywiście szczęśliwy?


Nagrody:
XV Festiwal Teatrów Amatorskich ,,Garderoba Białołęki":
• II miejsce w kategorii najlepszy spektakl (od Loży Teatrów Białołęckich)
• Nagroda dla najlepszego aktora - Błażej Dawidson (od Jury Festiwalu i od Loży Teatrów Białołęckich)

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Gender

Dramat

Nagonka trwa!
Żonglują wartościami jak im wygodnie. Chcą zepchnąć nas na margines. Nie damy się!

Mechanizm wielkich spraw składa się z drobnych, niedoskonałych trybików: ludzi. Każdy trybik może zawieść, zaburzając sprawność całego układu. Każdy szermierz szczytnej idei ma własne zdanie i osobiste uprzedzenia.
Bo czy dobra wola jest w stanie uświęcić wszystko, czego dotknie? Czy po jednej stronie jest tylko prawda, a po drugiej – ślepota?

Dramat Stanisława Kubiaka o wewnętrznych sprawach Kościoła i o tym, jak łatwo jest oskarżać. O małych, osobistych sprawkach, które dolewają oliwy do ognia. Kto jest winny, niech pierwszy rzuci kamieniem.

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Zwyciężaj!

Dramat

POŻEGNANIE Z TYTUŁEM- ostatnie dwa przedstawienia zagramy dla Państwa 27 i 28 stycznia 2017 r. ZAPRASZAMY !

Wśród wielkich ludzi historii są tacy, o których nie robi się wysokobudżetowych filmów, bo ich historie są zbyt przygnębiające albo po prostu zbyt prawdziwe.

"Zwyciężaj!" to dramat o odpowiedzialności i przytłaczających przymusach życia, przymusach narzuconych przez władzę, społeczeństwo, własne zobowiązania i zupełnie prywatne emocje. Historia bizantyjskiego generała Belizariusza i jego żony Antoniny jest pod każdym względem doskonałym materiałem dla tragedii, bo nie ma w niej racji ważnych i nieważnych. Zobowiązania obojga bohaterów względem państwa, siebie nawzajem i swojego wizerunku są tak sprzeczne, że próba ich pogodzenia musi skutkować katastrofą. Nie trzeba żyć w Konstantynopolu VI wieku, żeby zrozumieć napięcie i sprzeczności między rolami, które na co dzień staramy się grać.

Sztuka na motywach powieści Roberta Gravesa pt. "Belizariusz" .

Szczegóły