Agata Góral - zdjęcie

Agata Góral

7.8 / 10

186 oddanych głosów

Akademia Teatralna Warszawa 2011
Spektakle z udziałem tego aktora:

Teatr Provisorium – Punkt Zero: Łaskawe

Tragedia

Scenariusz spektaklu „Punkt Zero: Łaskawe“ powstał na podstawie fragmentów powieści Jonathana Littella „Łaskawe“ oraz nielicznych cytatów z dwóch powieści Wasilija Grossmana „Życie i los“ i „Wszystko płynie“. Odważamy się opowiedzieć historię Maxa Aue, historię kata, historię niemieckiego oficera, historię członka elitarnej grupy nazwanej „mistrzami śmierci”, który brał czynny udział w Zagładzie Żydów.

Tak, trzeba odwagi, by opowiedzieć ten burzliwy los wykształconego Europejczyka, który uwierzył w „sens swojej pracy”. Odwaga jest także potrzebna do tego, by jeszcze raz próbować „mówić ze sceny” o Zagładzie. Jak mówić? Czy jest sens wracać do tego co niewyobrażalne? Właśnie niewyobrażalne należy umieć sobie wyobrazić – o tym przypomina nam Zygmunt Bauman w „Nowoczesności i Zagładzie”.

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

23.01Mon

24.01Tue

25.01Wed

26.01Thu

27.01Fri

28.01Sat

29.01Sun

30.01Mon

31.01Tue

01.02Wed

02.02Thu

03.02Fri

04.02Sat

05.02Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

23.01Mon

24.01Tue

25.01Wed

26.01Thu

27.01Fri

28.01Sat

29.01Sun

30.01Mon

Ripley pod ziemią

Dramat

Po oddaleniu od siebie wszelkich podejrzeń związanych ze śmiercią Dickiego Greenleafa Tom Ripley wiedzie beztroskie życie w luksusowej willi pod Paryżem u boku pięknej żony Heloise. Co pewien czas świadczy również drobne usługi przemytnicze oraz wspiera działalność spółki Derwatt Ltd. zajmującej się m.in. fałszowaniem obrazów nieżyjącego malarza. Jego spokój burzy pojawienie się pewnego amerykańskiego konesera sztuki, który podejrzewa, że posiadany przez niego „Derwatt” nie jest autentyczny...

Jak daleko posunie się Tom Ripley, aby ocalić firmę przed zdemaskowaniem? Czy tym razem również uda mu się uniknąć odpowiedzialności?

Ripley pod ziemią to kontynuacja przygód jednego z najsłynniejszych bohaterów amerykańskiego kryminału. Autorka Ripliady Patricia Highsmith stworzyła fascynującą postać zręcznego manipulatora i mordercy, który niczym aktor z łatwością żongluje tożsamościami, by ukryć swoje zbrodnie. Trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji fabuła wprowadza w świat highlife’u, wypełnionego ekskluzywnymi podróżami po Europie, towarzyskimi spotkaniami i rozmowami o współczesnej sztuce. Świat, w którym obraca się Tom Ripley, przypomina teatralny spektakl, w którym wszystko zostało wystawione na pokaz. Najciekawsze jednak jest to, co kryje się za jego kulisami.

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

23.01Mon

24.01Tue

25.01Wed

26.01Thu

27.01Fri

28.01Sat

29.01Sun

30.01Mon

31.01Tue

01.02Wed

02.02Thu

03.02Fri

04.02Sat

05.02Sun

06.02Mon

07.02Tue

08.02Wed

09.02Thu

10.02Fri

11.02Sat

12.02Sun

13.02Mon

14.02Tue

15.02Wed

16.02Thu

17.02Fri

18.02Sat

19.02Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

23.01Mon

24.01Tue

25.01Wed

26.01Thu

27.01Fri

28.01Sat

29.01Sun

30.01Mon

31.01Tue

01.02Wed

02.02Thu

03.02Fri

04.02Sat

05.02Sun

06.02Mon

07.02Tue

08.02Wed

09.02Thu

10.02Fri

11.02Sat

12.02Sun

13.02Mon

14.02Tue

15.02Wed

16.02Thu

17.02Fri

Rewizor

Komedia

„Mottem sztuki jest: «Nie przygaduj zwierciadłu, jak masz gębę krzywą». Wystawiam spektakl według sztuki Gogola i ludzie powinni się śmiać z postaci, które opisał Gogol, i to w nich powinni dostrzec siebie.

Jesteśmy tak samo poniżani, obrażani, i tak samo bywamy śmieszni i głupi w tych naszych próbach poszukiwania szczęścia i odnalezienia fragmentu słoneczka na tej ziemi. W ten sposób robi nam się żal wszystkich, którzy tak bardzo się starają. Obiecuję, że ludzie przez cały spektakl będą się szczerze śmiać, a na koniec zrobi się wzruszająco. Ponieważ wtedy okaże się, że w tej historii nie ma niczego śmiesznego”.

Nikołaj Kolada

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

Anna Karenina

Tragedia

Anna Karenina Lwa Tołstoja jest jednym z najsłynniejszych kobiecych portretów XIX-wiecznej literatury rosyjskiej. W imię miłości do młodego oficera, Anna postanawia opuścić rodzinę, rezygnując tym samym z beznamiętnego choć bezpiecznego życia, za co przychodzi zapłacić jej cenę znacznie wyższą niż tylko skandal towarzyski…

Teatr Studio przedstawia klasyczną powieść w nowej adaptacji autorstwa brytyjskiej pisarki Helen Edmundson. Tekst, korzystając z osiągnięć XX-wiecznej dramaturgii, nadaje tołstojowskiej historii niezwykle współczesną formę.

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

Efekt

Dramat psychologiczny

W inscenizacji dramatu Lucy Prebble Efekt eksplorujemy niejasne granice oddzielające ludzki smutek i melancholię od depresji jako jednostki chorobowej oraz miłość rozumianą jako stan ducha od chemicznej euforii neuronów.

Dwójka młodych ludzi zgłasza się jako ochotnicy do badań klinicznych nad nową generacją leków antydepresyjnych prowadzonych przez koncern farmaceutyczny. Sytuacja zamknięcia, izolacja od realnego życia, kolejne dawki leku i konfrontacja z lekarzami prowadzącymi eksperyment – wszystko to sprawia, że Maja i Tristan stają przed najistotniejszymi pytaniami: kim jestem i co naprawdę czuję.

Efekt nasuwa skojarzenia z Melancholią Antoniego Kępińskiego, w której psychika ludzka rozpatrywana jest z pozycji głęboko humanistycznych. Jednak w sztuce Prebble ważny jest także aspekt etyczny. Czy melancholię powinno się leczyć i czy lecząc ją chemicznie, nie odbieramy sobie ważnego doświadczenia? Co to znaczy „normalny umysł”? Kto i po co tworzy kategorie normalności? Pytamy o kondycję człowieka dziś w świetle najnowszych naukowych badań i o władzę koncernów farmaceutycznych nad naszymi umysłami. I pytamy o miłość.

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

Wiśniowy sad

Dramat

„Raniewska mnie boli. Nie ma zgody na to, co było, nie oswaja cierpienia, nie tęskni za utraconym czasem, ucieka przed bólem, nie czeka na nowe, nie chce zmian, nie rozumie siebie ani świata.

Wiśniowy sad to komedia o dramatycznym uciekaniu przed życiem. Nikt tu nie potrafi wziąć odpowiedzialności za swój los. Utrwalają fikcję, odklejają się od realu, karmią iluzją. Zawsze idzie jakieś »nowe«, a odchodzi »stare«. Czechow opisuje, jak bardzo się tego faktu boimy. Jacy śmieszni jesteśmy w tej bezradności wobec zmian i tragiczni w niezrozumieniu ich konieczności”.
Agnieszka Glińska

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed

19.01Thu

20.01Fri

21.01Sat

22.01Sun

16.01Mon

17.01Tue

18.01Wed