Agata Góral - zdjęcie

Agata Góral

7.6 / 10

209 oddanych głosów

Akademia Teatralna Warszawa 2011
Spektakle z udziałem tego aktora:

Pociąg pod specjalnym nadzorem

Komedia

Czesi z każdej tragedii potrafią zrobić komedię. Nie inaczej jest z opowieścią o młodym kolejarzu Miloszu, który na prowincjonalnej stacji przeżywa przemianę z chłopca w mężczyznę, z tchórza w bohatera.

Akcja rozgrywa się w czasie II wojny światowej, ale bohaterowie Hrabala nie pozwalają jej usunąć ze swojego życia smaku, radości i seksu. Niepowodzenie w czasie pierwszej nocy z ukochaną ważniejsze niż Hitler i okupacja? A dlaczego nie?

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

Ripley pod ziemią

Dramat

Po oddaleniu od siebie wszelkich podejrzeń związanych ze śmiercią Dickiego Greenleafa Tom Ripley wiedzie beztroskie życie w luksusowej willi pod Paryżem u boku pięknej żony Heloise. Co pewien czas świadczy również drobne usługi przemytnicze oraz wspiera działalność spółki Derwatt Ltd. zajmującej się m.in. fałszowaniem obrazów nieżyjącego malarza. Jego spokój burzy pojawienie się pewnego amerykańskiego konesera sztuki, który podejrzewa, że posiadany przez niego „Derwatt” nie jest autentyczny...

Jak daleko posunie się Tom Ripley, aby ocalić firmę przed zdemaskowaniem? Czy tym razem również uda mu się uniknąć odpowiedzialności?

Ripley pod ziemią to kontynuacja przygód jednego z najsłynniejszych bohaterów amerykańskiego kryminału. Autorka Ripliady Patricia Highsmith stworzyła fascynującą postać zręcznego manipulatora i mordercy, który niczym aktor z łatwością żongluje tożsamościami, by ukryć swoje zbrodnie. Trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji fabuła wprowadza w świat highlife’u, wypełnionego ekskluzywnymi podróżami po Europie, towarzyskimi spotkaniami i rozmowami o współczesnej sztuce. Świat, w którym obraca się Tom Ripley, przypomina teatralny spektakl, w którym wszystko zostało wystawione na pokaz. Najciekawsze jednak jest to, co kryje się za jego kulisami.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

14.11Tue

15.11Wed

16.11Thu

17.11Fri

18.11Sat

19.11Sun

20.11Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

14.11Tue

15.11Wed

16.11Thu

17.11Fri

Wyzwolenie

Dramat

„Tak upływa nam życie nasze. Synowie nasi zburzą, co my zbudujemy. Burzymy, co zbudowali ojcowie nasi” – pisał Stanisław Wyspiański.

Rodacy La la land Poland! Czas Wyzwolin się zbliża! Czy to, czego potrzebujemy, to rzeczywiście zemsta? Nowy narodowy dramat pt. "Najnowsze Wyzwolenie", w skrócie "Wyzwolenie", na podstawie arcydzieł mistrzów pióra Stanisława Wyspiańskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza aka Witkacego, opowiada o życiu mieszkańców San Escobar, a szczególnie o perypetiach mentalnych jednego z nich w wielu osobach obecnego wybrańca - Florestana Wężymorda aka Konrada.

Spektakl ten realizowany jest przez znakomity zespół aktorów Teatru Studio. To pewne, choć niejednokroć zadajesz sobie to słuszne pytanie, jaki to ma związek z moim życiem, z moją pracą lub czymkolwiek innym, choćby nieokreślonym pierwiastkiem, który łączy nas z ludźmi bliskimi (co to jest, co każe mi wypisywać te wszystkie wiadomości do ciebie, listy, słowa rzucane w wir historii, Ola?).

Dlaczego my, obywatele!, mieszkańcy tej z puzzli mapy się nienawidzimy, kiedy powinniśmy jedynie kochać nasze kobiety i naszych mężczyzn, nasze dzieci, bracia i siostry! Pozdrowić sąsiadów, przejechać przez miasto niezatrute smogiem i pyłem, i mgłą znad bagnisk i trzęsawisk marginesu myśli, jak jakaś potworna anomalia odstająca od reszty alabastrowego landszaftu San Escobar (JP2 pisał o patriotyzmie realizującym się wystarczająco w samej miłości do krajobrazu, po cóż coś więcej).

Nasze rany są głębokie, ponieważ czujemy głęboko. Ale te namiętności muszą nas kierować ku dobru wspólnemu. Godność pracy musi zostać przywrócona! Godność instytucji i kultury! Sztuki! Wyspiański, którego ingerencje w architekturę narodowych marzeń uśpionych na Wawelu miały rozmach i kolorystykę, Hans Frank czy różni inni uzurpatorzy nie mieli już tego co on gestu, nie mają, posiądą? Czy pragną? Wyspiański słowo sztuka pisał przez wielkie S! Też chciałbym, żeby San Escobar było nową Grecją, z Akropolem, documenta, Exarchią zamiast Żoliborza i drzewkami oliwnymi. To raczej urozmaicanie krajobrazu nas łączy, a dzieli niepotrzebna frustracja i brak edukacji, a zatem brak radości, jaką daje wolność, wszelka wolność.

Wyzwolin pragniesz? Po co ci ten mesjanistyczny sadyzm? Na żer? Na żer? Na żer? Myślisz, że dzisiejszego wieczoru harpia czy sęp nie rozszarpie ci wątroby? Ból przemijania jest do złagodzenia, życie może być do wytrzymania, jeżeli odpowiedzialnie realizujesz swoje marzenia, sport, muzyka, turystyka. Ludzie zadowoleni z dobrze wykonanej roboty, to jest widok! Zjednoczeni w rytuale, który natychmiast przynosi ulgę i wolę, by budować i burzyć, burzyć i budować. Znajdź dla siebie sens! No może jak masz alergię na kota, to jest rzeczywiście problem, współczuję, ale może choć jakiś inny zwierz lub rośliny, ej, rośliny są extra! Nie jedz mięsa, wiadomo. Wiem, wiem, jest dużo problemów, ale tym tu poruszanym jest Śmierć i Zmierzch, seks i śmierć, Śmierć, śmierć. A daj spokój, haruję 24h, jestem wypruty, szef w pracy nigdy nie zapytał mnie o zdanie.

Przychodzę was wyzwolić? Nie! Ogłosić! Jesteście wolni. Nie wracajmy tam. Patrz przed siebie i nie pisz wiadomości, jak prowadzisz, Ola, proszę.

Spektakl jest koprodukcją Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

Teatr Provisorium – Punkt Zero: Łaskawe

Tragedia

Scenariusz spektaklu „Punkt Zero: Łaskawe“ powstał na podstawie fragmentów powieści Jonathana Littella „Łaskawe“ oraz nielicznych cytatów z dwóch powieści Wasilija Grossmana „Życie i los“ i „Wszystko płynie“. Odważamy się opowiedzieć historię Maxa Aue, historię kata, historię niemieckiego oficera, historię członka elitarnej grupy nazwanej „mistrzami śmierci”, który brał czynny udział w Zagładzie Żydów.

Tak, trzeba odwagi, by opowiedzieć ten burzliwy los wykształconego Europejczyka, który uwierzył w „sens swojej pracy”. Odwaga jest także potrzebna do tego, by jeszcze raz próbować „mówić ze sceny” o Zagładzie. Jak mówić? Czy jest sens wracać do tego co niewyobrażalne? Właśnie niewyobrażalne należy umieć sobie wyobrazić – o tym przypomina nam Zygmunt Bauman w „Nowoczesności i Zagładzie”.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

Sługa dwóch panów

Komedia

Commedia dell’arte w mistrzowskim wydaniu Carla Goldoniego. Motorem napędzającym intrygę jest Arlekin (w tej roli Krzysztof Szczepaniak), który służąc dwóm panom jednocześnie miesza polecenia, zdradza sprawy wymagające dyskrecji i komplikuje bieg zdarzeń. Mamy tu wszystko, co najlepsze: tempo jak w rollercoasterze, wyraziste gesty, taniec, śpiew, skąpego Pantalone przemądrzałego Dottore i romantycznych kochanków.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

26.09Tue

27.09Wed

28.09Thu

29.09Fri

30.09Sat

01.10Sun

02.10Mon

03.10Tue

04.10Wed

05.10Thu

06.10Fri

07.10Sat

08.10Sun

09.10Mon

10.10Tue

11.10Wed

12.10Thu

13.10Fri

14.10Sat

15.10Sun

16.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

Wiśniowy sad

Dramat

„Raniewska mnie boli. Nie ma zgody na to, co było, nie oswaja cierpienia, nie tęskni za utraconym czasem, ucieka przed bólem, nie czeka na nowe, nie chce zmian, nie rozumie siebie ani świata.

Wiśniowy sad to komedia o dramatycznym uciekaniu przed życiem. Nikt tu nie potrafi wziąć odpowiedzialności za swój los. Utrwalają fikcję, odklejają się od realu, karmią iluzją. Zawsze idzie jakieś »nowe«, a odchodzi »stare«. Czechow opisuje, jak bardzo się tego faktu boimy. Jacy śmieszni jesteśmy w tej bezradności wobec zmian i tragiczni w niezrozumieniu ich konieczności”.
Agnieszka Glińska

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

Rewizor

Komedia

„Mottem sztuki jest: «Nie przygaduj zwierciadłu, jak masz gębę krzywą». Wystawiam spektakl według sztuki Gogola i ludzie powinni się śmiać z postaci, które opisał Gogol, i to w nich powinni dostrzec siebie.

Jesteśmy tak samo poniżani, obrażani, i tak samo bywamy śmieszni i głupi w tych naszych próbach poszukiwania szczęścia i odnalezienia fragmentu słoneczka na tej ziemi. W ten sposób robi nam się żal wszystkich, którzy tak bardzo się starają. Obiecuję, że ludzie przez cały spektakl będą się szczerze śmiać, a na koniec zrobi się wzruszająco. Ponieważ wtedy okaże się, że w tej historii nie ma niczego śmiesznego”.

Nikołaj Kolada

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

Anna Karenina

Tragedia

Anna Karenina Lwa Tołstoja jest jednym z najsłynniejszych kobiecych portretów XIX-wiecznej literatury rosyjskiej. W imię miłości do młodego oficera, Anna postanawia opuścić rodzinę, rezygnując tym samym z beznamiętnego choć bezpiecznego życia, za co przychodzi zapłacić jej cenę znacznie wyższą niż tylko skandal towarzyski…

Teatr Studio przedstawia klasyczną powieść w nowej adaptacji autorstwa brytyjskiej pisarki Helen Edmundson. Tekst, korzystając z osiągnięć XX-wiecznej dramaturgii, nadaje tołstojowskiej historii niezwykle współczesną formę.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

Efekt

Dramat psychologiczny

W inscenizacji dramatu Lucy Prebble Efekt eksplorujemy niejasne granice oddzielające ludzki smutek i melancholię od depresji jako jednostki chorobowej oraz miłość rozumianą jako stan ducha od chemicznej euforii neuronów.

Dwójka młodych ludzi zgłasza się jako ochotnicy do badań klinicznych nad nową generacją leków antydepresyjnych prowadzonych przez koncern farmaceutyczny. Sytuacja zamknięcia, izolacja od realnego życia, kolejne dawki leku i konfrontacja z lekarzami prowadzącymi eksperyment – wszystko to sprawia, że Maja i Tristan stają przed najistotniejszymi pytaniami: kim jestem i co naprawdę czuję.

Efekt nasuwa skojarzenia z Melancholią Antoniego Kępińskiego, w której psychika ludzka rozpatrywana jest z pozycji głęboko humanistycznych. Jednak w sztuce Prebble ważny jest także aspekt etyczny. Czy melancholię powinno się leczyć i czy lecząc ją chemicznie, nie odbieramy sobie ważnego doświadczenia? Co to znaczy „normalny umysł”? Kto i po co tworzy kategorie normalności? Pytamy o kondycję człowieka dziś w świetle najnowszych naukowych badań i o władzę koncernów farmaceutycznych nad naszymi umysłami. I pytamy o miłość.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

Punkt Zero: Łaskawe

Performance

Odważamy się opowiedzieć historię Maxa Aue, historię kata, niemieckiego oficera, członka elitarnej grupy nazwanej „mistrzami śmierci”, który brał czynny udział w Zagładzie Żydów. Tak, trzeba odwagi, by opowiedzieć ten burzliwy los wykształconego Europejczyka, który uwierzył w „sens swojej pracy”. Odwaga jest także potrzebna do tego, by jeszcze raz próbować „mówić ze sceny” o Zagładzie. Jak mówić? Czy jest sens wracać do tego co niewyobrażalne? Właśnie niewyobrażalne należy umieć sobie wyobrazić – o tym przypomina nam Zygmunt Bauman w „Nowoczesności i Zagładzie”. W sierpniu 2006 roku 39-letni Jonathan Littell publikuje po francusku „Les Bienveillantes”, w polskim tłumaczeniu “Łaskawe”. Książka staje się sensacją czytelniczą. Dzieli publiczność literacką na dwa obozy: tych, którzy się nią zachwycili, i tych, którzy ulegli zgorszeniu. Postać Maxa już na początku prowokuje, zwracając się do czytelników: „czy jesteście przekonani, jak byście się zachowali na moim miejscu?”. Być może wie o Baumanowskim „agencie uśpionym”, który tkwi w każdym człowieku, i którego za wszelką cenę budzić nie wolno? Tekst Littella jest wielkim materiałem dla teatru, jego niezwykła skrupulatność faktograficzna, staranność w opisywaniu zdarzeń, pobudza wyobraźnię. Posiada również niezwykłe odwołanie do tragedii greckiej – „Orestei”. Widzimy rodzinę Maxa Aue w kontekście rodziny Atrydów. Historia Maxa i Uny to historia Orestesa i Elektry. To także historia przyjaciela naszego bohatera, Thomasa, czyli greckiego Piladesa, tyle że jakoś po diabelsku mówiącego, a nie milczącego.
Scenariusz spektaklu powstał również z inspiracji narracji Wasilija Grossmana, tak aby nie zgubić do końca perspektywy ofiary.

Szczegóły spektaklu

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu

22.09Fri

23.09Sat

24.09Sun

25.09Mon

19.09Tue

20.09Wed

21.09Thu