Adrian Koszewski - zdjęcie

Adrian Koszewski

9,0 / 10

4 oddane głosy

Uczestniczył w różnorodnych warsztatach tanecznych prowadzonych przez m.in. Leszka Bzdyla, Idana Cohena, Yaniva Mitzera, Jacka Gęburę, a także aktorskich m.in. w Instytucie Grotowskiego, w Teatrze Pieśń Kozła i w Teatrze Polskim we Wrocławiu.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Ukończył studia licencjackie na Wydziale Filologii Polskiej w Kolegium Nauczycielskim we Wrocławiu.

Uczestnik XX Warsztatów Szkół Teatralnych w Krakowie w 2012 roku w grupie Jacka Borcucha (praca z kamerą). Brał udział w licznych projektach tanecznych, m.in z: Kayą Kołodziejczyk ("PK02", ”OFF ŻAK PROJECT”, "Harnasie") oraz Katarzyną Chmielewską (”Pięć barw tygodnia”). W 2010 roku grał w spektaklu "Gala... rewolucyjna" w reż. Agaty Dudy-Gracz w ramach 31. PPA we Wrocławiu.

W sezonie teatralnym 2013/2014 wystąpił w spektaklach dyplomowych: „Transdyptyk” (reż. i choreo. Anna Piotrowska) i „Jak wam się podoba” W. Szekspira (reż. Brian Michaels). W 2014 roku odbyła się premiera spektaklu „Smutki Tropików” w reżyserii Katarzyny Kostrzewy oraz choreografii Mikołaja Karczewskiego, gdzie wcielił się w postać B6. W 2014 roku wraz z Angeliką Tomasiak przygotował autorski program zajęć ruchowo-teatralnych dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Judasz. Laboratorium Epifanii

Dramat

Reżyserka zaprosiła do współpracy grupę aktorów, z którymi przyglądała się tekstom ewangelicznym, apokryfom, skostniałemu językowi religijnemu, próbując odnaleźć w tych źródłach prawdziwych ludzi, ich relacje i emocje.
Ta laboratoryjna praca stała się podstawą opowieści o tym, co mogło wydarzyć się w wieczerniku przed śmiercią Jezusa. Apostołowie spotykają się tam po pojmaniu ich Mistrza i próbują odtworzyć Jego słowa, zinterpretować gesty, zrozumieć, co się stało, kto zdradził, dlaczego to zrobił. Chcą ustalić wspólną wersję i zastanowić się, co będzie z nimi dalej. Nie ma w ich gronie tylko dwóch uczniów: Judasza i Jana – ta nieobecność mocno im ciąży.

Szczegóły

Klatka z łez / Świebodzki OFF

Taneczny

ANHEDONIA – zgubiona radość, brak zdolności do odczuwania przyjemności.

Spektakl Wrocławskiego Teatru Tańca „Klatka z łez” inspirowany jest dziełami brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane – „Psychoza 4.48” oraz „Łaknąć”.

Wrocławski Teatr Tańca powstał w październiku 2016 roku. Obsadę do premierowego spektaklu jego założyciele wyłonili w ramach ogólnopolskiego castingu, na który zgłosiło się ponad 130 osób. Na scenie można zobaczyć ośmiu doskonałych tancerzy z wieloletnim doświadczeniem pracy na scenach w kraju i za granicą (m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Indiach, Korei Południowej, Luksemburgu, Estonii). Klatka z łez to spektakl inspirowany dziełami brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane pt. Psychoza 4.48 i Łaknąć. Artyści poprzez sztukę tańca starają się odpowiedzieć na pytanie, do jakiego punktu można dojść, będąc w stanie uczuciowej pustki, zgubionej radości, kiedy serce umiera, a ciało wciąż żyje. Dlaczego wciąż towarzyszy nam niepokój? Czy nie zamykamy się w swoistej klatce, wypracowując sobie „życie” z przyzwyczajenia?

Posługując się językiem ruchu, zadajemy pytania o podstawowe wartości i potrzeby - kochania i bycia kochanym, inspirujących do działania.

Szczegóły

Judasz. Laboratorium Epifanii

Dramat

Katarzyna Minkowska, studentka III roku reżyserii Akademii Teatralnej, pokaże w TR Warszawa spektakl będący owocem seminarium dla studentów organizowanego przez Festiwal Nowe Epifanie.

Katarzyna Minkowska zaprosiła do współpracy grupę aktorów, z którymi przyglądała się tekstom ewangelicznym, apokryfom, skostniałemu językowi religijnemu – w tym wszystkim próbowali odnaleźć prawdziwych ludzi, ich emocje, relacje.

Ta laboratoryjna praca stała się podstawą, na której budują opowieść pokazującą, co mogło wydarzyć się w wieczerniku przed śmiercią Jezusa. Apostołowie spotykają się tam po pojmaniu ich Mistrza i próbują odtworzyć Jego słowa, zinterpretować gesty, zrozumieć, co się stało, kto zdradził, dlaczego to zrobił. Chcą ustalić wspólną wersję i zastanowić się, co będzie z nimi dalej. Nie ma w ich gronie tylko dwóch uczniów: Judasza i Jana – ta nieobecność mocno im ciąży.

Spektakl powstał we współpracy z Akademią Teatralną jako efekt seminarium dla studentów reżyserii, organizowanego przez Festiwal Nowe Epifanie. Partnerem pokazów przedstawienia w ramach Festiwalu jest TR Warszawa.

Zespół badawczy: Mikołaj Chroboczek, Maciej Hanczewski, Aneta Jankowska, Mateusz Korsak, Adrian Koszewski, Jan Kwapisiewicz, Katarzyna Minkowska, Maciej Miszczak, Mateusz Nędza, Nikodem Rozbicki, Modest Ruciński, Kamil Toliński, Paweł Tomaszewski, Agata Tragarz

Szczegóły