Adam Sajnuk - zdjęcie

Adam Sajnuk

9,0 / 10

333 oddanych głosów

Data urodzenia:
10-03-1976 (44 lat)

Jeden z najciekawszych polskich reżyserów teatralnych. Założyciel, aktor i reżyser Teatru Konsekwentnego, obecnie dyrektor artystyczny Teatru WARSawy. Wyreżyserował kilkadziesiąt spektakli, w niektórych także grał (m. in. wystawiany ponad 1200 razy „Zaliczenie. Lekcja”, „Kochankowie z sąsiedztwa”, „Sztuka”, „Zaklęte rewiry”). Za reżyserię „Kompleksu Portnoya” (wspólnie z Aleksandrą Popławską) otrzymał Feliksa warszawskiego. Jego ostatnie spektakle w Teatrze WARSawy to „Dziwka z Ohio” i „Ofiara” (w którym gra główną rolę). Reżyseruje także poza rodzimym Teatrem – ma na koncie spektakle w Teatrze Polonia, Och-Teatrze, Teatrze Syrena i Ateneum.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Kompleks Portnoya

Tragikomedia

Oto Alexander Portnoy: Żyd i antysemita, seksoholik i onanista, maminsynek i buntownik, szowinista i zastępca komisarza Nowego Jorku ds. równouprawnienia. Bohater spektaklu stara się odnaleźć własną tożsamość, jej czystą i niezapisaną formę - wolną od semickiego wychowania, powinowactwa i przywiązania. Jeszcze nie wie, że to niemożliwe.

Wielokrotnie nagradzana inscenizacja głośnej powieści Philipa Rotha w reżyserii Adama Sajnuka i Aleksandry Popławskiej. Spektakl jest adaptacją powieści, która w latach 70. stała się manifestem ówczesnego pokolenia amerykańskiego. Sztukę doceniono dwoma Feliksami Warszawskimi: w najważniejszej kategorii, czyli za reżyserię - dla Adama Sajnuka (który również wciela się w postać Alexa) i Aleksandry Popławskiej oraz za debiut aktorski dla Anny Smołowik, grającej i skromną siostrę Portnoya, i liczne wcielenia jego kochanek.

Realizację Sajnuka można zachwalać długo i na różne sposoby. Ale najlepszą recenzją niech będą słowa Lecha Śliwonika, byłego rektora Akademii Teatralnej i redaktora naczelnego "Sceny", na której łamach tak pisał o "Kompleksie": Naprawdę dobra robota. No niech będzie - bardzo dobra.
Spektakl dla widzów powyżej 16 roku życia

Szczegóły

Happy Now?

Komedia

Najlepsza sztuka brytyjskich scen w roku 2008. Życie codzienne głównej bohaterki to walka o równowagę między wolnością osobistą a rodziną, pracą i wiernością małżeńską. Jej męża bardziej interesują błędy interpunkcyjne uczniów niż własne małżeństwo. Małżeństwo Milesa i Bei przechodzi jeszcze poważniejszy kryzys. Najszczęśliwszy wydaje się przyjaciel Kitty, Carl, ale czy na pewno?... Miejsca akcji i plany czasowe niezauważalnie przechodzą jedne w drugie. Błyskotliwa, zabawna, mądra i niebanalna sztuka ze świetnymi dialogami i pełnokrwistymi rolami.

Sztuka HAPPY NOW? była najpierw wystawiona w Londynie, potem w Nowym Jorku. Jak podkreślali krytycy, pisząc o obu dotychczasowych inscenizacjach dramatu, Lucinda Coxon dobrze oddaje realia świata i problemów mieszkańców dużych miast, umiejętnie wplatając w opowieści o relacjach między ludźmi ich wrażliwość, dylematy, współczesne wyzwania.

SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Taśma

Dramat psychologiczny

Psychologiczna rozgrywka, pełna zwrotów akcji prowadząca do zaskakującego finału. Zjawiskowa rola Magdaleny Popławskiej, trzymający w napięciu, ale nie pozbawiony dowcipu thiller.

Dwóch przyjaciół z czasów licealnych spotyka się po latach. Jon w aurze sukcesu czeka na premierę swojego debiutanckiego filmu na lokalnym festiwalu. Vince jest drobnym dealerem narkotyków. Z początku niewinna rozmowa zaczyna się przeradzać w odkrywanie mroków przeszłości. Czy Jon skrzywdził w liceum byłą dziewczynę Vince'a? Czy wie, że jest ona obecnie asystentką prokuratora rejonowego w miasteczku, do którego przyjechał ze swoim filmem? Wszystko zmierza w kierunku bolesnej konfrontacji, która okazuje się ukartowanym planem Vince'a.

Szczegóły

Ofiara

Dramat psychologiczny

Adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki Saula Bellowa. Przypadkowe spotkanie w parku zmienia na zawsze życie dwóch mężczyzn. Asa Leventhal, pozbawiony talentu dziennikarz w bezdomnym włóczędze rozpoznaje starego znajomego z przeszłości Kirby Allbeego, i tak rozpoczyna się niepokojąca podróż dla nich obu. Początkowa niechęć Leventhala do Allbeego przeradza się w fascynację, zauroczenie i wreszcie całkowite uzależnienie. Najeżona zabawnymi sytuacjami i absurdalnymi dialogami historia zwykłej znajomości staje się studium obłędu i paranoicznych podejrzeń.

Nowy Jork lat trzydziestych przedstawiony w spektaklu, to świat groteskowych biznesmenów, drobnych pismaków i niefortunnych zbiegów okoliczności. Główni bohaterowie to karierowicze z „Mad Men”, ale rzuceni w czasy przedwojennego kryzysu gospodarczego, walczący o etaty, zlecenia i codzienny byt. „Ofiara” to połączenie historii z „Fatalnego zauroczenia” z klimatem braci Cohen, gdzie seria przypadkowych i banalnych pomyłek doprowadza dwóch zwyczajnych mężczyzn na skraj upadku i degeneracji. Niepokojący i śmiały thriller psychologiczny z niejednoznacznym zakończeniem. Doskonały duet aktorski zagrany przez aktorski kwintet.

"Na sukces spektaklu Ofiara w reżyserii Adama Sajnuka składają się trzy elementy – dobrze napisany scenariusz oparty na mądrej książce, dobra reżyseria i świetne, wycyzelowane aktorstwo". - Katarzyna Tokarska-Stangret, "TEATR"

„Trzymający w napięciu moralitet o winie i karze” - Jan Bończa-Szabłowski, „Rzeczpospolita”

"O samej historii pisać teraz nie będę, choć jej głębia i wielowymiarowość mnie zachwyciły. Jakby sam Franz Kafka przerabiał libretto do musicalu »Kabaret«. Albo inaczej: jakby do niego napisał prequel". - Andrzej Saramonowicz

Szczegóły